Toch nog mezelf een beetje voorstellen -W07

W07

Stamgast
Lid sinds
5 januari 2016
Berichten
264
Ik hang al even rond op dit forum, en hou wel van n beetje anonimiteit, dus heb mezelf nog steeds niet voorgesteld. Maar ik begin me meer en meer te mengen in discussies en posts, dus word het misschien wel tijd.

Jaren geleden -weliswaar al in mijn studententijd- was ik gebeten door electronische dansmuziek en ben toen zelf begonnen met producen, met -in die tijd- verschrikkelijke cheap-ass software.
Ik was altijd voorstander van het principe dat je leuke dingen kon maken zonder er veel gel aan te geven, en dat digitaal het analoge wel zou inhalen, en zelfs voorbijsteken. Ik had imho niet helemaal ongelijk...

Ik was nog heel op zoek naar een muzikale identiteit en het leren begrijpen van hoe muziek werkte, en dansmuziek lag me eigenlijk niet zo. Langzaam evolueerde ik meer en meer naar de experimentele, downtempo-kant, vaak kom je dan al snel in het hoekje chill-out terecht. Op een gegeven moment heb ik me ingeschreven in een muziekschool, waarna mijn interesses, ambitie en benadering van muziek enorm veranderde.

Na een tijd voelde ik echter nog weinig affiniteit met de electronische uitgaans-wereld.
De laatste jaren kom ik niet veel meer buiten met muziek als solo-artiest, ik hou er niet van om op een podium te staan ook eigenlijk.

Sindsdien ben ik vooral bezig met sounddesign voor kleine voorstellingen, me amuseren met expirementen en stijloefeningen en het leren beheersen van piano/keyboards als instrument. Niet eenvoudig als je dat serieus wilt nemen en zware adhd hebt.
en dyslexie :-)

Ik hou nog steeds enorm van electronica, synths en de wereld van timbres en textuur die ze kunnen creeren.
2 Jaar geleden besloot ik toch eens een analoge synthesizer te kopen, en was enorm gecharmeerd door de dosis karakter en de fun van een - naast midicontrollers- tastbare ervaring van creërenen musiceren.

Ondertusen heb ik hier een deftig arsenaal aan instrumenten, en ik hou ervan op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen. Mijn persoonlijke stijl en smaak evolueerde meer en meer richting triphop, (durf ik dat te zeggen) Vangelis-stijl orchestrale filmische muziek, en een mix van akoestische en ethnische instrumenten met electronica.

En op vrijdag avond kan er hier nog altijd wel eens een beats-studiojam losbarsten :)
 
Leuk verhaal, welkom. Ben wel benieuwd naar je soundscapes !
 
... experimentele, downtempo-kant, ... chill-out ... triphop, .., Vangelis-stijl orchestrale filmische muziek, en een mix van akoestische en ethnische instrumenten met electronica....

:) nice!

En welkom! :biertje:
 
Back
Top