Nieuw @modular

bait

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2017
Berichten
54
Locatie
Aan de dijk
Hoi,

Kort voorstellen.
Mijn naam is Dennis en woon in Rotterdam
sinds een jaar of 20 al met geluid bezig en ik ben 1 van de eigenaars van BRUUT GELUID soundsystem.
Wij richten ons voornamelijk op rave / techno / tekno feesten en verzorgen geregeld geluid in Factory010 in Rotterdam.

Als hobby doe ik op feestjes livesets met:

-Korg ESX
-Roland TB-3
-System 1m
-Korg kaoss pad
-Ableton + Controller voor singeshot samples.
-Roland TR-8 ( reeds verkocht ivm overstap modular )

paar weken terug een Make Noise 0-coast gekocht en nu verlieft op modular geworden.
Ik ga dus een modular set erbij halen.
Het setje wat ik op oog hebt:
https://www.modulargrid.net/e/racks/view/444585
 
Last edited by a moderator:
Welkom :) Je hebt al een leuke set op het oog. Met name percussie-georienteerd zie ik?
Heb je ook wel eens gekeken naar de varigate 8+? Die is echt fantastisch om geluidjes / lfo's / envs / etc te triggeren waarbij je heel veel controle hebt over de randomness (of juist niet random). Daarnaast ook nog 2 cv kanalen. Lijkt me ook ideaal voor live techno.
 
Hoi,

De varigate 8+ ziet en klinkt erg tof, ik kon dit apparaatje niet. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nog 0 verstand hebt van modular. Ik koop straks een set waarvan ik amper weet hoe het werkt en dan met name de patching en routes :yamaha:. De drums en step seq. kom ik wel uit. de rest wordt experimenteren maar dat vind ik ook de uitdaging in modular.

Juist de vage analoge sounds die modular kan geven heeft mij doen besluiten om met modular te gaan spelen.

Ik ben nu bezig met een case zelf te maken die onroad redelijk te vervoeren is.

18403411_634293623442533_4038041093047767166_n.jpg


Plaatje is een beetje groot.. sry
De ESX laat ik er denk ik uit, wel komt er een PC in met een 10.1inch touchscreen. ( alle onderdelen inmiddels besteld )

// trouwens wel een rip uit mn lijf, modular is niet goedkoop :doei:
 
Heej Dennis, Bruce hier....tof dat je ook modular gaat....
Als je vragen hebt, kom maar door.
Als je nog patchkabels nodig hebt:
http://synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1929730&postcount=1

grtzz Bruce

haha jij bent echt te erg!

Tof Dennis, die eerste module is meteen een leuk ding! ik zou zelf trouwens aanraden niet meteen teveel te kopen. Merk zelf (ben 3 maanden bezig nu) dat als je stap voor stap (ook al zijn dat snelle stappen) modules koopt je snel merkt dat je volgende module toch een andere wordt dan vooraf bedacht. Dus vooral zelf een wensenlijst aanmaken, maar niet alles tegelijk kopen, je behoefte kan behoorlijk anders worden naar mate je aan het experimenteren slaat :)

Veel plezier!
 
Ik ken Dennis volgens mij, maar los daarvan ben ik zekers erg..... heb wel de fijnste patchkabels die ik ken.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top