Weer een nieuw lid...

BlackRain

Stamgast
Lid sinds
29 april 2017
Berichten
223
Locatie
Zuid-Holland
Hoi,

Ik ben Thomas, en een nieuwkomer in het synthgebeuren.

Na enige tijd op een computerforum te hebben rondgehangen waar Roland SoundCanvassen ongeveer de hemel in werden geprezen :halleluja eens gedacht "Laat ik dat eens proberen...", wat gegoogled, o.a. jullie mooie forum gevonden, gerealiseerd dat die SoundCanvassen wel wat meer konden dan enkel dom MIDI melodietjes afspelen, en op een veilingsite een tweedehands SoundCanvas SC-88VL, MIDI controller, en wat monitoretjes voor een prikkie gekocht (daar kwamen vervolgens nog de internationale verzendkosten bij...was ik even vergeten :stupid ).

Na die te hebben ontvangen een klein gevalletje koopwoede gehad, dus er komt nog wat meer mijn kant op (wat effectendoosjes, een Kawai K1r, een rackmixertje), en dan afgelopen Koningsdag nog een 30 jaar oud keyboard gevonden.

In het verleden heb ik wel eens geklooid met Garageband e.d., en geconcludeerd that "in the box" werken niks voor mij was, vandaar dus dit. 8)
 
Welkom!
Welke midicontroller heb je gekocht?
Heeft die Canvas CC nummers voor alle functies of moet je met sysex gaan knoeien?
 
Welkom!
Welke midicontroller heb je gekocht?
Heeft die Canvas CC nummers voor alle functies of moet je met sysex gaan knoeien?

De MIDI controller is een Roland PC-70 uit 2000 met 49 toetsen en wat basisfuncties. Leuk om mee te starten, later koop ik zonodig wel wat beters.
De Canvas heeft CC nummers voor de belangrijkste functies en sysex voor alle functies, hoewel ik er ook al achter ben dat de handleiding niet alles zegt. Zo heeft hij naast de SC-88 geluidsbank ook een SC-55 geluidsbank, die volgens de handleiding alleen via het bedieningspaneel kan worden ingeschakeld, maar via CC nummers vanaf de controller werkt het ook.
 
Back
Top