Native instruments

guitarjan

Nieuwkomer
Lid sinds
1 april 2017
Berichten
3
Locatie
Kaatsheuvel
Hoi allemaal, even mezelf voorstellen: in het muziekwereldje heb ik de naam Guitarjan en werk met cubase 8.5 pro op een pc met windows 10 pro en als geluidskaart gebruik ik de yamaha n12.
Ben eigenlijk al jaren gitarist maar wil ook omdat ik niet meer in een band zit zelf nummers maken m.b.v. komplete 11 ultimate.
Maar ik loop nogal tegen wat problemen op en werk volgens mij veel te omslachtig.
Dus wie o wie die in de buurt van Kaatsheuvel woont zou me kunnen helpen?
Ik heb problemen met een vertraging en het lukt me niet zo goed om met cubase en komplete samen te werken.
 
wat bedoel met je een "vertraging"? cubase en komplete gaan heel goed samen, de leercurve van cubase zou wellicht het probleem kunnen zijn. houd het simpel, in het begin. ik ben geen kenner laat staan een prof, een simpele amateur...

en; welkom!
Sorry voor de late reactie maar de vertraging of latency is bij mij van de geluidskaart 9 en 13ms, lijkt mij vrij aan de hoge kant. En als ik in cubase 8.5 pro komplete kontrol op wil starten krijg ik steeds een crash in cubase:
Cubase 8.5.0.69 64 bit 2017.4.16 10.40dmp en komplete kontrol als standalone start wel gewoon op.
 
En wat zegt de foutboodschap? Kijk ook eens in de crashlog, die maakt Cubase zeker aan.
Voor je andere probleem met je 9 en 13ms, kan je die vertraging zelf horen of merken? Dat moet je je eerst eens afvragen. Geen problemen maken waar er geen zijn. Als je een lagere wil (ervan uitgaande dat 9 al de beste instelling is) zul je een andere geluidskaart moeten kopen. Voor een latency van bv. 3 of 5 ga je met 500EUR niet toekomen denk ik omdat je dan hele goede A/Dconvertors nodig hebt. Je kan wel beginnen met je samplerate niet hoger dan 44.1 kHz.

(To calculate milliseconds from samples, simply divide the amount of samples by the sample rate. For example, 512 samples/44.1 kHz = 11.7 ms.)

Lees eens een beetje hierover op het internet, presonus heeft een leuke uitleg: https://www.presonus.com/community/Learn/The-Truth-About-Digital-Audio-Latency

Maar vooral van harte welkom op het forum!
 
Laatst gewijzigd:
Sorry voor de late reactie maar de vertraging of latency is bij mij van de geluidskaart 9 en 13ms, lijkt mij vrij aan de hoge kant. En als ik in cubase 8.5 pro komplete kontrol op wil starten krijg ik steeds een crash in cubase:
Cubase 8.5.0.69 64 bit 2017.4.16 10.40dmp en komplete kontrol als standalone start wel gewoon op.

En wat zegt de foutboodschap? Kijk ook eens in de crashlog, die maakt Cubase zeker aan.
Voor je andere probleem met je 9 en 13ms, kan je die vertraging zelf horen of merken? Dat moet je je eerst eens afvragen. Geen problemen maken waar er geen zijn. Als je een lagere wil (ervan uitgaande dat 9 al de beste instelling is) zul je een andere geluidskaart moeten kopen. Voor een latency van bv. 3 of 5 ga je met 500EUR niet toekomen denk ik omdat je dan hele goede A/Dconvertors nodig hebt. Je kan wel beginnen met je samplerate niet hoger dan 44.1 kHz.



Lees eens een beetje hierover op het internet, presonus heeft een leuke uitleg: https://www.presonus.com/community/Learn/The-Truth-About-Digital-Audio-Latency

Maar vooral van harte welkom op het forum!

inderdaad goede opmerking; heb je last van de latency. de gerapporteerde getallen zijn hoog, maar -ik ben geen ekspert- ik dacht dat 20ms RTL (round trip latency) net niet hoorbaar/merkbaar hoeft te zijn. de focusrite scarlitt serie, zelfs de goedkoopste, stunten met latency tijden. kijk op hun website, onder windows, met cubase 8.5, uit mijn geheugen, iets van 8.9 ms RTL, dacht ik of lager...
dat zijn wel volgens mij de latency tijden opgeteld, als gerapporteerd door de DAW en ASIO drivers.
bij de meeste kaarten stel je overigens, de buffer in, in samples per buffer. ik zit op 96, wat prima voor mij is. de snelheid van je pc heeft invloed op de latency die je DAW aankan, en natuurlijk de hoeveelheid effekten, vst plugins en vsti plugins (instrumenten)...

goed.

waarom cubase crasht met komplete, ik zou native instruments en/of steinberg kontakteren, of kijken op fora.

ik weet niet welke komplete versie je hebt, en of de laatste versies nog steeds 32 en 64 bits plugins installeren. wanneer je cubase 8.5 64 bit is en je laadt 32 bit plugins, dat kan misgaan. kan het sowieso nog in cubase 8.5? 32 bit plugins "wrappen"?

aangezien ik met oudere software werk (die voldoet nog prima..) kan ik je niet verder helpen, en zoals al gezegd, ik ben geen ekspert..
 
Back
Top