Ik wil er ook bij!

Kenny

Ouwe rot
Lid sinds
11 september 2001
Berichten
742
Locatie
Delft
Ik ben Kenneth en ik heb denk ik het minste aan harde waren.

Quasimidi Rave-o-lution 309(uitgebreid)
Quasimidi Quasar(uitgebreid,hardcorekaart)
Roland Soundcanvas
Roland Soundbrush
Phatboy
Kawai K4 als masterkeyboard
Roland AN-1(slimshoulder masterkeyboard)
6 kanaals Behringer Mengpaneeltje


Verder gebruik ik de software :

Cubase VST5
Reason 1.01
Rebirth 2.01
Recycle 2.0
Wavelab 3.04c
Gigasampler 2.0
T-Racks 2.04

Dit moet wel genoeg zijn om wat leuks te maken.
Dus ik zal mijn best doen.
 
Laatst gewijzigd:
Haai Kenny,

Hoe bevalt eigenlijk die software is dat iets?
Wat voor computer gebruik je?
En hoe klinkt het eigenlijk?
Of kun je het niet vergelijken met Hardware spul...

Peter.
 
Ik persoonlijk vond ik hardware al best goed te doen, maar ik vind Reason bijvoorbeeld echt een meesterstuk programmeerwerk.

alles loopt lekker, het is overzichtelijk, geen extra bekabeling, en het klinkt glashelder, alle geluiden en samples die je ooit in je leven bijelkaar hebt gespaard die werken meteen, en er is genoeg te editten, kortom ik ben er errug te spreken over.
Het is wel degelijk te vergelijken met de harde waren IMO.


Systeem :

P3 600
512mb Ram
Guillemot ISIS audiokaartje(8in 4uit +spdif)
 
Laatst gewijzigd:
Reason zonder Cubase

Reason zonder Cubase

Hoi Kenny,

Ik heb Reason (inclusief de update) nu op mijn PC op mijn werk geïnstalleerd zonder VST5.
Werkt perfect!
Krijg nu niet dat rewire probleem enzo.

Dus: exit Cubase :)
 
Tja, allee werkt Reason nog niet echt met externe modules enzo, dat zal in de volgende release wel weer komen, en dan is het voor mij ook 'exit cubase'.

Het werkt perfect samen met Rebirth 2.01, alleen zoals ik gisteren al zei als ik hem op 48khz zet en ik loop 1 . . . 5, dan gaat hij bij de 2e loop tussen 1 en 2 effe uit de maat, en bij 44.1khz is het geen probleem maar dan zijn de noten een octaaf lager.
misschien dat jullie een oplossing vinden.
 
Wat ik wel ken bv is die Waldorf attack, plugin voor Cubase.
Die vind ik wel weer geweldig, maar ja die kun je in Cubase aansturen net als je hardware en zoals ik begrijp kan dat niet met Reason, of is er een truckje voor?
 
midi loopback

midi loopback

Hoi LaHouse.

In principe is reason ook als zelfstandige softsynth te gebruiken en kun je alles met midi aansturen (idee: Multichannel soundcard in een 19" pc proppen en dan zonder monitor als een stuk hardware in een rack hangen :) ).

Maar ik neem aan dat je sequenzer en reason op 1 pc wilt draaien en dan heb je Hubi's midi loopbackdevice nodig (is shareware en kun je vinden via www.maz-sound.com) om een aantal virtuele midipoorten in je computer te zetten.

Succes !
 
Back
Top