Verbetering zoekfunctie doorgevoerd

Toch nog verzoekje voor toevoeging: Graag ook zoeken zonder koppelstreepjes. Stel ik zoek D-50, dan vindt ie D50 nog niet.
 
Ik kom met “d 50” een heel eind. Maar hij zoekt alleen op “50”, niet op de “d” (wat logisch is want maar 1 karakter). Andersom met “dx 7”.

En “dx 200” werkt ook wel aardig. Misschien is het mogelijk om eerst de combinaties met beide termen te tonen?
 
Nu nog de tijd/klok es gelijk krijgen.... staat nu zo'n 2 uur achter :P

Net aangepast naar zomertijd. Thanks.

Toch nog verzoekje voor toevoeging: Graag ook zoeken zonder koppelstreepjes. Stel ik zoek D-50, dan vindt ie D50 nog niet.

Ik ben bang dat dat niet zal gaan lukken. Ik zal hierover contact opnemen met vBulletin.
EDIT: "D50" is in de index 1 woord. De software is niet in staat om van twee woorden 1 woord te maken en dat te vergelijken met de index. We blijven dus afhankelijk van de manier waarop de poster zijn/haar tekst heeft geschreven.

Ik kom met "d 50" een heel eind. Maar hij zoekt alleen op "50", niet op de "d" (wat logisch is want maar 1 karakter). Andersom met "dx 7".

En "dx 200" werkt ook wel aardig. Misschien is het mogelijk om eerst de combinaties met beide termen te tonen?

Volgens vBulletin zou het zoeken op meerdere woorden als volgt moeten werken: Typ een + voor de woorden die allemaal moeten voorkomen in je zoekresultaat. Je zou dan dus +dx +200 moeten gebruiken. Als ik dit echter test, is mijn resultaat 0. Hetzelfde geldt voor de zoekopdracht +misschien +combinaties. Dan zou jouw post naar voren moeten komen, maar dat gebeurt niet. Ook dit moeten we verder onderzoeken,.

Daarnaast zou ik verwachten dat wanneer ik de resultaten rangschik op relevantie, eerst alles met DX EN 200 naar voren zou komen. Maar ook dat gebeurt (nog) niet.
 
Laatst gewijzigd:
Vroegah was er toch ook een manier om in een thread te zoeken? Bijvoorbeeld op naam van poster?

Zoeken binnen de thread kan nog steeds. Als je in deze discussie naar boven scrolt, zie ke helemaal rechtsbovenin de normale searchbox. Iets lager, op dezelfde regel waar helemaal links het woord "Reageer" staat, zie je rechts ook een search box. Als je die gebruikt, zoek je alleen in de bestaande discussie. Dit werkt echter alleen op tekst die ook daadwerkelijk in de textbox staan, en dus niet op tekst die in de postbit staat (zoals naam van de poster).
 
Ik ben bang dat dat niet zal gaan lukken. Ik zal hierover contact opnemen met vBulletin.
Wie weet... Voorlopig is dit al een grote vooruitgang, dankjewel. :okdan:

Worden de andere klachten nu ook weer opgepakt? Bijv. de grotere knop naar laatste post, dat ligt ook al een jaar stil schat ik. Edit: juni, zie ik.

Ik zal kijken of ik de komende periode tijd heb om een mogelijke oplossing te bieden. Maar ik ga vandaag eerst verder met het inpakken van de verhuisdozen.

Dus: hoe staat het met die verhuizing? :P
 
Laatst gewijzigd:
Worden de andere klachten nu ook weer opgepakt? Bijv. de grotere knop naar laatste post

Er zijn inderdaad nog wat openstaande suggesties waar we naar moeten kijken. Uitgangspunt is dat we zeer beperkt zullen customizen. Bij elke update lopen we het risico dat we zaken opnieuw moeten doen. Hoe meer we afwijken van de standaard, hoe groter de kans op fouten. Maar ik ben het met je eens dat die knop op mobile devices wel erg klein is.

hoe staat het met die verhuizing?

Die is inmiddels succesvol afgerond. Dank. Nu de verbouwing ;).
 
Ik had dit probleem opgelost door jullie site naam in google.nl in te tikken en er achter neergezet wat ik zocht zo als die link hier onder als voorbeeld :
https://www.google.nl/search?sxsrf=A...4dUDCAU&uact=5
Op deze manier heb je alle zoek resultaten van alles wat je op synthforum.nl staat en dit trucje werkt met heel veel andere sites ook!
 
thanx :D
 
Ik had dit probleem opgelost door jullie site naam in google.nl in te tikken en er achter neergezet wat ik zocht zo als die link hier onder als voorbeeld :
https://www.google.nl/search?sxsrf=A...4dUDCAU&uact=5
Op deze manier heb je alle zoek resultaten van alles wat je op synthforum.nl staat en dit trucje werkt met heel veel andere sites ook!

Globaal werkt dat inderdaad wel. Het wordt al wat lastiger wanneer je in een specifiek subforum wilt zoeken. En het wordt zelfs onmogelijk als je wilt zoeken in een subforum dat alleen voor ingelogde leden toegankelijk is (zoals het marktplaats archief in het verleden). Zoeken naar posts op datum of lid is dan ook geen optie meer. En tot slot houdt Google je zoekgeschiedenis niet bij als je gebruik maakt van de zoekfunctie van het forum zelf.
 
Back
Top