Proef met Auto Ads van Google Adsense

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Voor het beschikbaar maken van Synthforum worden de nodige kosten gemaakt. Denk aan de kosten voor de software en add-ons, bankkosten, de hosting, de domeinnamen en externe back-ups. Sinds jaar en dag worden daarom advertenties via Google Adsense aangeboden. Op vaste plekken binnen het forum zie je blokken met advertenties staan die ervoor zorgen dat we een deel van de kosten kunnen betalen. Daarnaast ontvangen we jaarlijks een bedrag aan donaties van leden. De totale inkomsten zijn op dit moment echter onvoldoende om de totale kosten te dekken. De kosten zijn door de keuze voor externe hosting namelijk gestegen terwijl de inkomsten uit advertenties gedaald zijn. Omdat we in het verleden een nette reserve hebben kunnen opbouwen, zit er genoeg vlees op de botten om dit een tijdje te kunnen uitzingen. Voor de lange termijn moeten we echter wel op zoek naar een structurele oplossing.

We hebben intern een aantal opties besproken die elk hun voor- en nadelen kennen. De optie die het minste impact heeft op het forum en de ervaring van de gebruiker, is het gebruik van Auto Ads van Google Adsense. Enkele leden hebben de afgelopen dagen al gemeld dat er extra advertenties op verschillende plekken op het forum worden getoond. Dit is het gevolg van het gebruik van Auto Ads. Dit systeem is zelflerend en plaatst ads op plaatsen waar de kans het grootst is dat ze effectief zijn. "Effectief" betekent gezien worden, relevant zijn en dus geld in het laatje brengen, met de gebruikerservaring als uitgangspunt.

De komende weken zullen we dit systeem uitgebreider gaan testen en de uitkomsten analyseren. We zullen de vaste blokken met advertenties alleen voor gasten handhaven (als je niet bent ingelogd, ben je gast). Als lid zul je niet meer advertenties zien dan je gewend bent, maar ze verschijnen mogelijk wel op andere plekken en ze passen mogelijk beter bij je interesses en surfgedrag.

Wellicht ten overvloede, als we de inkomsten niet nodig zouden hebben, zouden we het forum uiteraard zonder advertenties aanbieden.
 
Goed bezig :okdan:

En ook goed dat ik die donatielink weer eens te zien kreeg, daar ga ik blijkbaar zelf te weinig achter aan :o:
 
Mag er inzicht gegeven worden in het kostenplaatje? Ben toch wel eens benieuwd wat dit grapje kost om in de lucht te houden.
 
aangezien ik een adblocker heb (ublock origin) én noscript en privacy badger en firefox gebruik, heb ik besloten een automatische maandelijkse donatie aan te maken. geen groot bedrag per maand.. dat wel.. dit was al naar aanleiding van de advertentie die zo in het oog sprongen en ik niet zag. dus een maandelijkse kontributie vind ik wel op zijn plaats. want ik blijf blockers gebruiken, juist vanwege de veiligheid. wellicht meer aandacht geven aan dat via paypal het makkelik is een maandelijkse donatie aan te maken. natuurlik kun je dit ook via de bank. maar men is lui op internet. ik ook..
 
en ik kreeg een vreemde pagina, iets met json... na het posten. posten is gelukt, maar "Bewerken" werkt niet meer.

is in firefox, zit nu in chrome (zonder enige blockers, gebruik chrome wanneer pagina's echt gaan stuiteren en ik niet snel eruit kom wat uit te schakelen...).

in firefox kreeg ik dit na het posten, wat normaal altijd goed werkt:
 

Attachments

  • synth 02.jpg
    synth 02.jpg
    22,8 KB · Bekeken: 224
  • synth 01.jpg
    synth 01.jpg
    14,7 KB · Bekeken: 220
Laatst gewijzigd:
Ik vond de advertenties op SF zo vervelend worden dat ik sinds een week ook adblockers gebruik.

Een jaarlijkse donatie is geen probleem, storende advertenties wel.
 
Hoe doe je een donatie zonder Paypal? Kan dit niet zo 1-2-3 vinden.

Paypal biedt ook de optie om te betalen met credit card als je geen account hebt of wilt.

Ontzettend fijn dat er gedoneerd wordt of dat er plannen zijn dit te doen. Ik wil dit zeker niet ontmoedigen :). Maar laten we het in dit draadje vooral hebben over de Auto Ads van Adsense. Ik verwacht dat er op korte termijn extra aandacht komt voor donaties.
 

Attachments

  • photo132599.png
    photo132599.png
    31,4 KB · Bekeken: 227
Advertenties vind ik op zich niet zo erg. Maar zodra ze eruit zien als de bagger die je ook op foute sites aantreft, lijkt me dat niet zo goed voor je imago. Een donatie doe ik het liefst zodra ik weer over een gezond budget beschik.. :-)

Ook houd ik niet zo van de databases die adverteerders erop nahouden.. :stupid
 
Wil niet offtopic gaan ofzo, maar een abbo, is dat niks, gewoon jaarlijks 20,- euro betalen en anders reclame.

Ik ben voor.

(En er mogen nog wat zoekknoppen weg wmb, wat kost dat? :-)
 
Ik vond de advertenties op SF zo vervelend worden dat ik sinds een week ook adblockers gebruik.

Een jaarlijkse donatie is geen probleem, storende advertenties wel.

Dit
 
Ik kom momenteel geen reclame tegen op de site. Gisteren nog wel. Uitgeschakeld? (En nee gebruik geen adblock)
 
Wanneer ik mij uit-log dan kom ik wel weer reclame tegen op de site. Net zoals het voorheen was. Proef tijdelijk stop gezet?
 
Wil niet offtopic gaan ofzo, maar een abbo, is dat niks, gewoon jaarlijks 20,- euro betalen en anders reclame.

Ik ben voor.

(En er mogen nog wat zoekknoppen weg wmb, wat kost dat? :-)

Volgens mij kom je al een heel eind als je een abonnement hebt voor 1 euro per maand als bv 100 leden dat zouden doen :okdan:
 
Back
Top