Wijziging Front Page

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Onze technische held Inspiran heeft recentelijk een upgrade gedaan van de database server. Met de nodige tweaks draait het forum nu een behoorlijk stuk sneller. Dit geeft ons de ruimte om verder te werken aan het forum. De eerste stap is een extra informatie blok op de front page. Onder Nieuws & Events vind je nu een overzicht van de draadjes waarin het meest recent is gepost. We kennen dit van het oude forum en het verzoek was om dit terug te brengen.

Omdat we nog niet precies weten hoe de snelheid hierdoor wordt beïnvloed, gaat het om een voorlopige wijziging. Als blijkt dat de front page nog steeds snel genoeg laadt, wordt deze verandering definitief.
 
Recente posts, goed idee. En het loopt nu inderdaad een stuk sneller. Bedankt technisch team
 
Technisch wel ja. Waarom zou je dat willen?
Zou niet direct mijn voorkeur hebben. Ik vind het juist wel fijn als ik een paar dagen niet geweest ben als er meer berichten in 1 oogopslag zijn...

omdat er niet elke dag nieuws gepost worden.. het oudste bericht dat je nu ziet is van 20 januari.. dus 11 dagen oud is niet zo nieuw..

met 5 berichten is het oudste bericht 5 dagen oud, vind ik acceptabeler voor een frontpage. en dan hoeven er ook maar de helft zoveel afbeeldingen ingeladen te worden in die slideshow
 
Was alweer redelijk gewend aan 'berichten van vandaag' maar dit doet weer aan de oude frontpage denken van voor de upgrade.. ow.. en ook leuk dat er nu een paar tracks ge-highlite worden..

Het inloggen en laden van pagina's gaat ook super.. Keep up the good work!! :okdan:
 
Gaat lekker mannen, thanks! Fijn ook om de directe link naar complete overzichten te hebben, bv boven de marktplaats zoekresultaten :)
 
Ik vind de nieuwe synthforum site (nog steeds) behoorlijk traag.

Hopelijk kom ik niet te veel over als een beste stuurlui die aan wal staat, maar het verbeteren van de snelheid vd site kan toch middels caching technieken?

Bijv. een overzichtje van zo'n extra informatieblok, niet telkens als een (sql) query op de database doen maar 1x in de zoveel tijd (zeg 1x per uur) en alle andere keren een cached versie uitpoepen naar de client.

Zo zou ik de meest bezochte pages (de stats erop naslaan, maar denk aan: frontpage, mp aanbod) ook cachen naar een flat html file, of als een simpele query die zo min mogelijk resources vraagt.
 
Back
Top