Je laatste 3 aankopen??

Ik zag dat je eerder een K4R had gekocht en nu 1.4 EPROM. Is er enige verbetering met de 1.4 EPROM? Geeft dit betere envelopes voor de K4R?

Ja nogal. De versie die ik had (1.2) had behoorlijk dikke clicks op de envelope attack en release van zowel filter als amp, dat is vrijwel weg op 1.4. Daarnaast is het filter op hogere resonantie nu beter in toom te houden en de LFO op het filter is aanmerkelijk verbeterd. Al met een stuk minder geklik en geglitch met alles, dus een grote verbetering.

-edit- Ik en nog een forumgenoot hebben deze besteld https://www.ebay.nl/itm/Kawai-K4R-fi...%3AMEBIDX%3AIT

Was de goedkoopste die ik kon vinden (incl. verzenden) en binnen paar dagen in huis en de mijne werkt in elk geval prima.
 
- Een aantal patchkabels
- Een aantal voedingen voor apparaten die op batterijen kunnen werken (die werden meegeleverd) maar ook op een voeding (die er niet bij zat)
- Yamaha FC7 (voor de YS200)
- Boss FS-5U (voor de JV35)
- Korg SQ-1 om mijn Littlebits kits mee te sequencen. Dacht even dat het ding stuk was, maar dat kwam vooral omdat de handleiding naliet te vermelden dat het output-voltage van de Littlebits output ook werd beinvloed door de voltage-instelling (en vervolgens omdat de Littlebits Proto bit die ik gebruikte een slecht contact had).
 
En aangezien het onmogelijk is berichten te editen, een zesde aankoop:
- Yamaha MU128 V2 + PLG100VL, waar inmiddels ook mijn PLG100-VH en PLG100-SG (zeldzame formant-synthesizer kaart) inzitten.
 
Microsoft surface book 2
Akg c4000 ldc
motu utralite mk3 firewire. Defect. Gaan we een nieuwe firewire controller op zetten.
 
Minipops 7 (die nu sync krijgt)
monotribe die aankwam kreeg mods van me
arp seq clone is eindelijk onderweg (wachttijd 11 maanden)



pgm78 programmer van chd
dynachord mini tape delay

ben alweer aan t gassen op een juno 6(0)
 
het zijn er meer dan 3....... even zelfkonfrontatie.... alles in sale, of gratis, of 2e hands...

- Arturia 3 Delays
- Eventide UltraReverb
- Wusik Station V9
- Voltage Modular One Year Bundle (voor Voltage Modular)
- PSP Ultimate Modular Collection (voor Voltage Modular)
- Brainworx bx_console SSL 4000 G
- Air Music Loom II
- Unfiltered Audio Dent 2
- Melda Production MCabinet
- Waves API 2500
- Waves C6 Multiband Compressor
- Insomniac Music The Drift Pack (voor Voltage Modular)
- Melda Production MRingModulatorMB
- Waves Metafilter
- Melda Production MTransformer
- vintage resonator (voor Voltage Modular)
- JDevices wavetableLFO
- Unfiltered Audio G8
- Unfiltered Audio Zip
- IKM T-RackS EQ PG
- Unfiltered Audio Fault
- Unfiltered Audio Sandman Pro
- Melda Production MFilter
- Melda Production MHarmonizerMB
- Melda Production MGranularMB
- NOS roomer
- Melda Production MFreqShifterMB
 
Ha nice, zag al dat de krk's te koop staan. Werd ook wel tijd met die mooie synthverzameling ;) . Waarom de adam's en niet bijvoorbeeld de eve's of hedds?

Ontopic:
- Intellijel unity mixer
- Noise engineering Viol Ruina
- Noise engineering Muta Jovis
 
Daar gaat m'n pensioen:

Pin Elektronics Portabella
Make Noise Q-Pas
Make Noise Mimeophon
Grayscale Permutation (de grootste variant)
 
Ha nice, zag al dat de krk's te koop staan. Werd ook wel tijd met die mooie synthverzameling ;) . Waarom de adam's en niet bijvoorbeeld de eve's of hedds?

Niet echt een reden voor, ik heb niet de tijd, zin of het geduld om alle mogelijke opties te luisteren en uit te proberen en deze werden mij aanbevolen door mensen die ik vertrouw en staan bovendien goed aangeschreven.
Jij gaat lekker :) Op iedere pagina van dit 212 tellende thread ben je vaak minimaal 1x te vinden :D

Ik doe slechts mijn burgerplicht om de economie draaiende te houden :engel:
 
Niet echt een reden voor, ik heb niet de tijd, zin of het geduld om alle mogelijke opties te luisteren en uit te proberen en deze werden mij aanbevolen door mensen die ik vertrouw en staan bovendien goed aangeschreven.

Zijn ook fijne speakers, heb ze lang op mijn lijstje gehad, maar vond ze te groot voor mijn ruimte.
 
- Kawai RV-4
- Roland JV-1080
- Roland KEYBOARDS OF THE 60's & 70's Expansion Board (SR-JV80-08 )
- Roland ORCHESTRAL Expansion Board (SR-JV80-02)
- Roland BASS AND DRUMS Expansion Board (SR-JV80-10)

Ja, het is ineens helemaal 90s hier :D
 
Na een lange tijd helemaal niks te hebben gedaan met welke hobby dan ook, door omstandigheden, begon het heel erg te kriebelen om toch zo nu en dan lekker te kunnen pielen. Op zoek naar een "alles-in-één" kastje waarmee je kunt spelen zonder dat er een computer aan te pas hoeft te komen. Viel nog niet mee om zoiets te vinden, wilde er ook niet een bak met geld aan uitgeven. Kwam uiteindelijk uit op de Zoom ARQ AR-96 Aero Rhythmtrak. Heb 'm net binnen, het is ietwat een raar ding. Wat ik erover hoorde, het is in de praktijk niet zo geschikt als performance-apparaat, wat kennelijk de fabrikant wel voor ogen had. En er was kritiek op andere punten, bv.de MIDI-implementatie. De firmware zit nu op versie 2.20 en dat schijnt toch een verbetering te geven op sommige punten, we zullen zien. Ik denk dat ik met de meeste van de minpunten die je tegenkomt in reviews wel kan leven, trouwens. Het ding kan best veel voor weinig geld: < 200 euro. Wil het de komende tijd gebruiken om een nummer af te krijgen voor de SF contest. :)

Zoom-ARQ96.jpg
 
Back
Top