X

Timbaland steelt beats

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Gagarin12
    replied
    Originally posted by brmzz View Post
    wat een eikel zeg....

omdat hij in america woont en goed is mag hij ineens van alles.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Krijgt die gast uiteindelijk zijn geld of niet. en of die gelijk krijgt of niet. Vaak word er dan een bedrag geschoven en heeft niemand nergens meer over.
    Is omdat amerikaans rechtssysteem dit toelaat

Een reactie schrijven:

• RodmanSan
    replied
    Originally posted by Document1 View Post
    Weet iemand hoe (of) dit afgelopen is?
    Ze leefden nog lang en gelukkig...

Eerlijk gezegd...nee...denk dat Timberland wel betaald heeft o.i.d. om van het gezeik af te zijn.

Een reactie schrijven:

• Document1
    replied
    Weet iemand hoe (of) dit afgelopen is?

Een reactie schrijven:

• supersonic
    replied
    Originally posted by rhodes View Post

Creatieve actie van iemand op t net

Werd gepost in deze uitgebreide thread over het onderwerp.
    LOL

Een reactie schrijven:

• rhodes
    replied

Creatieve actie van iemand op t net

Werd gepost in deze uitgebreide thread over het onderwerp.

Een reactie schrijven:

• rhodes
    replied
    Hier nog een andere, betere youtube comparison video van een paar weken geleden.

Youtube - Timbaland uncleared sample

Better comparison of the original Acidjazzed Evening by Tempest (2000), GRG's C-64 version (2002), Timbaland's ringtone (2005) & Nelly Furtado's song "Do It" (2006).

Deze laat op een duidelijke manier zien (horen) wat er nu allemaal gebruikt is en waar.

Goed geproduceerde video trouwens, check it out.

Een reactie schrijven:

• Contender#1
    replied
    Hahaha! Wat een grapjassen hier zeg...

Dus het is ok om te samplen, want iedereen doet het toch? Tis toch al zo vaak gedaan...
    Dus ik kan morgen jouw velgen onder je auto komen uithalen, want 'HEY! Iedereen steelt toch velgen tegenwoordig? So it's ok...' Lul toch niet dom, man!
    Sample maar eens wat van onze vriend Timbaland en release het en verdien er geld mee. Moet je eens kijken hoe snel die gasten in donkere pakken aan jouw deur staan.

Timbaland is een grapjas. En een leugenaar (van een video game! yeah right, eerst was het zogenaamd een preset van de Sidstation)... En een dief! Ik heb enorm respect voor GRG (de maker van de C64 versie van Acidjazzed fever, de versie die gesampled werdt door Timbaland), omdat GRG gewoon als sid-composer tot de beste hoort. Ik meen dat GRG zelfs vaker op de 'X'-parties is geweest (georganiseerd door Xenon, Dutch #1, maar heb helaas nooit echt serieus met hem gesproken (of ik was te bezopen om het me te herinerren. Neemt niet weg dat ik zijn werk op de C64 enorm waardeer. Vandaar dat ik dit misschien iets serieuzer opvat dan de gemiddelde synthforum.nl bezoeker...

Het lijkt me trouwens beter als mensen die geen verstand hebben van 'the scene' AUB hier ook niet met voorbeelden ala 'Fairlight' komen. Want dat gaat over iets compleet anders dan het issue dat hier aan de orde is...

Timbaland moet neer-geknuppeld worden, en gewoon de royalities en credits geven aan Janne en Glenn, waar ze ook recht op hebben.

Een reactie schrijven:

• Negative Plus
    replied
    Sampelen is dus niet stelen.
    Ok mag ik dan een hele track 'sampelen' en remixen ?
    Arrogant die gast zeg !

Een reactie schrijven:

• brmzz
    replied
    wat een eikel zeg....

omdat hij in america woont en goed is mag hij ineens van alles.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Krijgt die gast uiteindelijk zijn geld of niet. en of die gelijk krijgt of niet. Vaak word er dan een bedrag geschoven en heeft niemand nergens meer over.

Een reactie schrijven:

• Yoozer
    replied
    Origineel geplaatst door numtek
    T: S- Stole is like I walked in your house, watch you make that beat, took your
    pro tools and went to my place and gave it to Nells and said "Hey, I got
    this great song."
    Q.E.D. - muziek downloaden is dus geen stelen, want je jat niks uit iemand z'n huis weg. Bedankt voor het duidelijk maken, Timbaland!

Een reactie schrijven:

• numtek
    replied
    http://www.youtube.com/watch?v=JTvY3wZrHrQ

Timbaland interviewed on "Elliot in the Morning", 2007-02-02
    ============================================================
    transcribed by Matt Westcott - comments and corrections to gasman@raww.org

Presenter: Timbaland is with us this morning - the CD "Shock Value", that's up
    next for you. Interesting mix of people on it.
    Timbaland: Yes. Lot of shocking news.
    P: Let me ask you this. How hard is it- well, I mean, it's easy for you to, like
    you said, create a beat. Is it, um- we were talking about it before you got
    here. Is- If somebody is close to the same level as you are, is it
    conceivable that two people could sit down and create something that's
    pretty similar?
    T: [long pause] You could have sampled something to similar, but you can't- In
    our opin- Music today, you [look at] some old song, and it's like "hey,
    that's how [it went], this song out today".
    P: Right.
    T: And what if they got it from that. And somebody says, "I've never heard that
    song a day in my life." Music isn't nothing but sounds and notes that
    repeats itself.
    P: Do you feel like you get ripped off a lot?
    T: Yeah. All the time, but I'm used to it now. But now I'm like "Hey, you love
    me don't you." That's what I tell people. "You love me, I'm [all your
    mine]".
    P: Have you ever ripped anybody else off?
    T: Er - I haven't *ripped* nobody else off. But have I sampled? Hell, yeah.
    T: I didn't rip- go say "Hey I'm gonna steal your beat". I don't have to, I'm
    too good. [laughs]
    P: Now what is the- so what's with the- okay, I love it! - What's with the case
    with these- with the Finnish guys, who say-
    T: Finn- er...
    P: From Finland, who say you stole their stuff?
    T: I put it this way. 'Cause, that mess is so ridiculous, I can't really talk
    about it because I'm in legal- legal discussions and whatever, but I'm gonna
    tell you, if people- That's what I don't believe. Look at my face- I don't
    know who they faces are.
    T: The hell wrong with them? [laughs] That's all I can tell you.
    T: It's from a video game, idiot! [laughs]
    P: [laughs]
    T: Freaking jerk.
    P: So that's, so that's all in, tied up in court right now?
    T: Yeah, 'cause it's like, my whole thing is, yeah, because don't say I stole
    some- like, you act- like you just say- A sample, and stole, are two
    different things.
    P: Right. Give me the quick definition that splits those.
    T: S- Stole is like I walked in your house, watch you make that beat, took your
    pro tools and went to my place and gave it to Nells and said "Hey, I got
    this great song."
    T: Is he crazy? I live in America. I don't even stay in Finla- I ain't gonna get
    into it. Then sample is like, you heard it somewhere, and you just sample it.
    T: But you didn't know, maybe you didn't know who it was by because it don't
    have the credits listed.
    T: So you just use it. Hey, I don't know, I like it, but I'm gonna use it.
    Maybe somebody, you know, might well put a sample claim in, or, I don't
    know. You know what I'm saying, but-
    T: I like it, I don't have no researchin'- time is coming up when I got to turn
    a record in.
    T: So, that's what sampling is. That's not stealing, 'cause everybody sample
    from everybody every day.
    T: And that's what a sample is, like, it maybe [even needs a] credit, cause,
    hey, I sampled it, I got it from a game. I don't know.
    T: And you have a listen. And it say, C-64, Commodore 64. I don't know. You know
    what I'm saying? So, I like it. I found it. I got sounds upon sounds upon
    sound. I don't know what's public domain and what's not. Some stuff don't
    say.
    T: Some stuff say it, it says it.
    P: So the stuff that's public, you just - "F- it, I'm gonna use it"?
    T: Yeah, you can use it. It's like, I think Swizzy got sued one time for using
    the Casio thing, in the Casio equipment that you buy. But who- well I think
    they settled, because it's like "Yo, I brought 'em keyboard. I brought it.
    They made it for me to use..."
    T: "It was a demo in there that I like, and I flip it a certain way - how you
    gonna sue me? It's a demo. I brought - the demo."
    T: "Don't - you can't sue me for buying what I b- I purchased this." You just
    say "Hey, by the way, don't sample"- it's like, "Well why am I gonna buy the
    keyboard?" You know?
    P: In the world you live in, in terms of being a producer, does that kind of
    stuff, all the behind-the-scenes legal stuff, does that go on a lot?
    T: It go on a lot 'cause everybody want to come out of the woodwork, say like
    "you done something. You stole this." Or, You- whatever. Whatever. Whatever.
    Whatever. Come on man, I'm good.
    P: [laughs]

Een reactie schrijven:

• Jochen
    replied
    wat een arrogantie! Hij geeft het niet toe, hij zegt dat het uit een videogame komt, wat blijkbaar ook niet lijkt te kloppen...

Dit is toch duidelijk een dikke ripoff! http://www.youtube.com/watch?v=M4KX7SkDe4Q

Een reactie schrijven:

• dextah
    replied
    Jeesuz .. ik dacht altijd dat het wel een relaxte gast was ..
    Zegt hij nou indirect dat Tempest het van een videogame heeft gejat ?
    Die interviewer moet helemaal een nekschot krijgen ..

Een reactie schrijven:

• Franz.K.
    replied
    hij geeft het toe (klik)

Een reactie schrijven:

• numtek
    replied

Tempest is niet de enige track die gestolen is:
    Als je deze link volgt en op "My Love (Garage 10 Below Mix)" klikt, hoor je Kele Le Roc's lyrics op de instrumental van Timbaland en niet geheel toevallig is de chorus precies heztelfde,....

http://www.myspace.com/kelelerocmusic

Een reactie schrijven:

• Cornerman
    replied
    Ik zie het zo, gewoon een bergje dollars naar die gozer overmaken die dat verzonnen heeft op zijn Amiga en klaar. Toch ?

Een reactie schrijven:

• Yoonchi
    replied
    Origineel geplaatst door Bass
    Nou al die hip hop is toch gejat...

Luister maar naar de beats van Nelly Furtado - Promiscuous,
    dat is gewoon Numbers van Kraftwerk...
    Klopt, dit zal "jatten met betalen" zijn.
    In deze draad gaat het om stiekem jatten zonder betalen, zoals ik het begrijp.
    Muziek is gewoon goed jatten, dat gebeurt al eeuwen zo. Elvis vs Chuck Berry, James Brown vs Led Zeppelin etc.

Yoonchi

Een reactie schrijven:

• Ethereal
    replied
    Origineel geplaatst door MadThijs
    Volgens mij gaat het hele illegale mzuekgebruik om de keuze van de artiest om zijn muziek te verspreiden via het net.

Ik kies ervoor om mn tracks op internet te zetten zodat iedereen dr mee kan doen wat hij wil. Als je het mij zou willen laten weten ben ik blij, anders ook.

Maar

Als ik veel geld besteed heb in mn apparatuur en het tijd vind om nog meer geld te steken in een CD DVD vind ik het strontvervelend als mensen hier in nederland zeggen: Die cd staat op ........... dan mag ik hem dus downloaden. Nee dat mag niet omdat het een cd is die verkocht wordt, waar gelkd mee verdient moet worden om weer meer muziek te maken en te overleven als artiest.

ALLEEN REAGEREN MET QUOTES.

Algemen reacties van mensen die niet luisteren of lezen lees ik ook niet. nanananananana

En muziek is niet gejat.
    Jij verzint het dus is het jouw muziek omdat jij anders bent dan je buurman. Jullie noemen het jatten, ik noem dat gewoon muziek produceren. Dr zou geeneens muziek zijn als niemand iets zou jatten....................
    Wat een onzin zeg.. Internet is het perfecte medium om je muziek aan 1000en mensen te laten horen, niet om je tracks te laten jatten! Of ik er nou geld aan besteed of niet, mijn muziek is MIJN muziek en ik wil dan ook dat mensen daar vanaf blijven.. Ik haal inspiratie uit muziek van anderen, ideeŽn, en ik wil best eens een sampletje knippen, daar gaat het helemaal niet om, maar complete beats of melodielijnen jatten maakt gewoon inbreuk op auteursrechten.

Een reactie schrijven:

• Franz.K.
    replied
    Origineel geplaatst door MadThijs
    Volgens mij gaat het hele illegale mzuekgebruik om de keuze van de artiest om zijn muziek te verspreiden via het net.

Ik kies ervoor om mn tracks op internet te zetten zodat iedereen dr mee kan doen wat hij wil. Als je het mij zou willen laten weten ben ik blij, anders ook.

Maar

Als ik veel geld besteed heb in mn apparatuur en het tijd vind om nog meer geld te steken in een CD DVD vind ik het strontvervelend als mensen hier in nederland zeggen: Die cd staat op ........... dan mag ik hem dus downloaden. Nee dat mag niet omdat het een cd is die verkocht wordt, waar gelkd mee verdient moet worden om weer meer muziek te maken en te overleven als artiest.

Algemen reacties van mensen die niet luisteren of lezen lees ik ook niet. nanananananana

En muziek is niet gejat.
    Jij verzint het dus is het jouw muziek omdat jij anders bent dan je buurman. Jullie noemen het jatten, ik noem dat gewoon muziek produceren. Dr zou geeneens muziek zijn als niemand iets zou jatten....................
    Ha tof, ik ga tracks van jou verkopen aan rappers. En jij gaat er geen enkele cent van zien.

Een reactie schrijven:

• MadThijs
    replied

Maar

En muziek is niet gejat.

Een reactie schrijven:

Working...
X