Timbaland steelt beats

Origineel geplaatst door koediman
wat een lulkoek zeg. timbaland is 1 van de grootste innovators van de laatste 20 jaar betreffende beats. zowat de hele hiphop/popwereld heeft ZIJN beats gestolen en dan krijg je een topic op het synthforum met deze titel. :D


Wat nou .. Je hoort toch dat het gejat is ?
ALs jou dat overkomt zou je dan ook iets hebben van .. tof Timbaland heeft een track van me gejat en rijdt lachend in een van zijn dikke bakken rond ..
 
misschien was ik niet geheel duidelijk. ik bedoel meer te zeggen dat de muziekwereld van jatten aan elkaar hangt.
als we aan elk stuk beat dat van timbaland gejat is een thread zouden besteden zou heel het synthforum al drie keer gevuld zijn met zulke threads.
 
ook zie ik een beetje het volgende scenario voor me:

Timbaland is al jaren geleden gepensioneerd, luistert enkel nog naar Bach en komt alleen z'n huis uit voor wat publicity-fotoshoots. hij houdt er een stelletje slaafjes op na om z'n produkties te maken en zet er dan z'n naam onder. 1 van die slaafjes heeft zomaar een stuk muziek gejat wat nu dus ontdekt is. aangezien timbalands' naam er onderstaat is hij natuurlijk wel degelijk verantwoordelijk.

zoals eerder al gezegd in deze thread; het zou'm sieren alstie deze fout netjes afkoopt, maar om nou zo hoog van de toren te blazen en timbaland meteen als een grote fraudeur neer te zetten hiero vind ik persoonlijk dus behoorlijk hilarisch als je ziet hoe schatplichtig de gehele muziekwereld aan de beste man is.
 
Een beat/sample jatten is nog "tot daaraan toe" maar de hele melodie en bass gebruiken, das andere koek.
 
Origineel geplaatst door koediman

zoals eerder al gezegd in deze thread; het zou'm sieren alstie deze fout netjes afkoopt, maar om nou zo hoog van de toren te blazen en timbaland meteen als een grote fraudeur neer te zetten hiero vind ik persoonlijk dus behoorlijk hilarisch als je ziet hoe schatplichtig de gehele muziekwereld aan de beste man is.

Het verschil timbaland is "zo groot" dat jatten van hem hem weinig kan maken. En daarbij mag jij me een bijna exacte kopie van een van zijn producties laten horen gemaakt door iemand anders. Volgens mij is er eerder sprake van "een voorbeeld volgen" dan stelen.

En daarbij, stelen van een zwerver of stelen van de koningin.
 
Ik heb ook geen probleem met jatten of samplen .. maar meer dat hij die jongen gewoon netjes moet afkopen .. of royalties geven .


Origineel geplaatst door koediman
misschien was ik niet geheel duidelijk. ik bedoel meer te zeggen dat de muziekwereld van jatten aan elkaar hangt.
als we aan elk stuk beat dat van timbaland gejat is een thread zouden besteden zou heel het synthforum al drie keer gevuld zijn met zulke threads.
 
Yep, en Fairlight heeft nog nooit iets te maken gehad met inbreuk op eigendomsrecht. De ganse boterberg heeft die gast op zijn hoofd, met zijn C64-crackersclubje.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Yep, en Fairlight heeft nog nooit iets te maken gehad met inbreuk op eigendomsrecht. De ganse boterberg heeft die gast op zijn hoofd, met zijn C64-crackersclubje.

Je gooit de legal en de warez sectie van FLT door elkaar.
Het was vroeger en nu nog steeds dat groepen ook een legal sectie hebben en hun activiteiten staan totaal los vanelkaar (op dat ene crackintro na wat de legal dept. voor de warez mannen maakt).

De demoscene is een legale afsplitsing van de warez-scene.
Ik heb geen zin om hier verder over uit te wijden (en het is ook nog eens off-topic ook).
Lees http://en.wikipedia.org/wiki/Demoscene maar effetjes.
 
Origineel geplaatst door funxiun
Je gooit de legal en de warez sectie van FLT door elkaar.
Het was vroeger en nu nog steeds dat groepen ook een legal sectie hebben en hun activiteiten staan totaal los vanelkaar (op dat ene crackintro na wat de legal dept. voor de warez mannen maakt).

De demoscene is een legale afsplitsing van de warez-scene.
Ik heb geen zin om hier verder over uit te wijden (en het is ook nog eens off-topic ook).
Lees http://en.wikipedia.org/wiki/Demoscene maar effetjes.

Ah, dus de demotak van die groep is mordicus tegen de illegale activiteiten van de warez-tak.......nee nu heb je me overtuigd! :|
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ah, dus de demotak van die groep is mordicus tegen de illegale activiteiten van de warez-tak.......nee nu heb je me overtuigd! :|

De bedoeling was niet om je te overtuigen maar om te informeren.
Wat jij met deze info doet is aan jou gelegen.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ah, dus de demotak van die groep is mordicus tegen de illegale activiteiten van de warez-tak.......nee nu heb je me overtuigd! :|

Dus als er bij een dief wordt ingebroken hoeft de politie niet langs te komen?

And justice for all...
 
chronologisch voorbeeld : http://timbalandtempest.ytmnd.com/

tempest zegt
Me giving up (legally) on this issue is just a misquote. I've said couple of times, that I can't discuss about the legal aspects of this issue here.

in de tussentijd, in Timbaland's studio
sidstation.jpg

2moz1bo.jpg

Yupz, dat is een sid station
 
Laatst gewijzigd:
Nou al die hip hop is toch gejat...

Luister maar naar de beats van Nelly Furtado - Promiscuous,
dat is gewoon Numbers van Kraftwerk...
 
Volgens mij gaat het hele illegale mzuekgebruik om de keuze van de artiest om zijn muziek te verspreiden via het net.

Ik kies ervoor om mn tracks op internet te zetten zodat iedereen dr mee kan doen wat hij wil. Als je het mij zou willen laten weten ben ik blij, anders ook.

Maar

Als ik veel geld besteed heb in mn apparatuur en het tijd vind om nog meer geld te steken in een CD DVD vind ik het strontvervelend als mensen hier in nederland zeggen: Die cd staat op ........... dan mag ik hem dus downloaden. Nee dat mag niet omdat het een cd is die verkocht wordt, waar gelkd mee verdient moet worden om weer meer muziek te maken en te overleven als artiest.


ALLEEN REAGEREN MET QUOTES.

Algemen reacties van mensen die niet luisteren of lezen lees ik ook niet. nanananananana

En muziek is niet gejat.
Jij verzint het dus is het jouw muziek omdat jij anders bent dan je buurman. Jullie noemen het jatten, ik noem dat gewoon muziek produceren. Dr zou geeneens muziek zijn als niemand iets zou jatten....................
 
Origineel geplaatst door MadThijs
Volgens mij gaat het hele illegale mzuekgebruik om de keuze van de artiest om zijn muziek te verspreiden via het net.

Ik kies ervoor om mn tracks op internet te zetten zodat iedereen dr mee kan doen wat hij wil. Als je het mij zou willen laten weten ben ik blij, anders ook.

Maar

Als ik veel geld besteed heb in mn apparatuur en het tijd vind om nog meer geld te steken in een CD DVD vind ik het strontvervelend als mensen hier in nederland zeggen: Die cd staat op ........... dan mag ik hem dus downloaden. Nee dat mag niet omdat het een cd is die verkocht wordt, waar gelkd mee verdient moet worden om weer meer muziek te maken en te overleven als artiest.


ALLEEN REAGEREN MET QUOTES.

Algemen reacties van mensen die niet luisteren of lezen lees ik ook niet. nanananananana

En muziek is niet gejat.
Jij verzint het dus is het jouw muziek omdat jij anders bent dan je buurman. Jullie noemen het jatten, ik noem dat gewoon muziek produceren. Dr zou geeneens muziek zijn als niemand iets zou jatten....................

Ha tof, ik ga tracks van jou verkopen aan rappers. En jij gaat er geen enkele cent van zien.
 
Origineel geplaatst door MadThijs
Volgens mij gaat het hele illegale mzuekgebruik om de keuze van de artiest om zijn muziek te verspreiden via het net.

Ik kies ervoor om mn tracks op internet te zetten zodat iedereen dr mee kan doen wat hij wil. Als je het mij zou willen laten weten ben ik blij, anders ook.

Maar

Als ik veel geld besteed heb in mn apparatuur en het tijd vind om nog meer geld te steken in een CD DVD vind ik het strontvervelend als mensen hier in nederland zeggen: Die cd staat op ........... dan mag ik hem dus downloaden. Nee dat mag niet omdat het een cd is die verkocht wordt, waar gelkd mee verdient moet worden om weer meer muziek te maken en te overleven als artiest.


ALLEEN REAGEREN MET QUOTES.

Algemen reacties van mensen die niet luisteren of lezen lees ik ook niet. nanananananana

En muziek is niet gejat.
Jij verzint het dus is het jouw muziek omdat jij anders bent dan je buurman. Jullie noemen het jatten, ik noem dat gewoon muziek produceren. Dr zou geeneens muziek zijn als niemand iets zou jatten....................

Wat een onzin zeg.. Internet is het perfecte medium om je muziek aan 1000en mensen te laten horen, niet om je tracks te laten jatten! Of ik er nou geld aan besteed of niet, mijn muziek is MIJN muziek en ik wil dan ook dat mensen daar vanaf blijven.. Ik haal inspiratie uit muziek van anderen, ideeën, en ik wil best eens een sampletje knippen, daar gaat het helemaal niet om, maar complete beats of melodielijnen jatten maakt gewoon inbreuk op auteursrechten.
 
Origineel geplaatst door Bass
Nou al die hip hop is toch gejat...

Luister maar naar de beats van Nelly Furtado - Promiscuous,
dat is gewoon Numbers van Kraftwerk...
Klopt, dit zal "jatten met betalen" zijn.
In deze draad gaat het om stiekem jatten zonder betalen, zoals ik het begrijp.
Muziek is gewoon goed jatten, dat gebeurt al eeuwen zo. Elvis vs Chuck Berry, James Brown vs Led Zeppelin etc.

:doei:
Yoonchi
 
Ik zie het zo, gewoon een bergje dollars naar die gozer overmaken die dat verzonnen heeft op zijn Amiga en klaar. Toch ?
 



Tempest is niet de enige track die gestolen is:
Als je deze link volgt en op "My Love (Garage 10 Below Mix)" klikt, hoor je Kele Le Roc's lyrics op de instrumental van Timbaland en niet geheel toevallig is de chorus precies heztelfde,....

http://www.myspace.com/kelelerocmusic
 
Back
Top