Welke C64 tune is dit?

koekebakker

Olie op het vuur
Lid sinds
9 juni 2005
Berichten
2.634
Locatie
1 appartement
In mijn basisschooltijd heb ik dit prachtige melodieuze tunetje gehoort op een C64 bij een
vriendje waar ik woensdagmiddag uit school wel eens mee speelde.
Wat ik mij ervan herinner heb ik even snel nagemaakt, ...in de hoop dat iemand weet
uit welke C64 game dit komt.
 

Attachments

  • c64.mp3
    473,5 KB · Bekeken: 45
Laatst gewijzigd:
0 van de 31 weten hoe deze game heet. Ik moet snikken :(
ik zal er nooit achter komen dus werp ik mijzelf maar van de 3 zits bank af


Edit : AUW!
 
Laatst gewijzigd:
ja ik heb zitten luisteren... misschien zou het schelen als je het ritme weg haald en een blok golfje gebruikt als synth geluid? zodat hij zo veel mogelijk lijkt op het origineel qua sound? Misschien gaat er dan een belletje rinkelen!

of een blokgolfje rinkelen ofzo.. ik beloof niks maar help je graag als het kan:)
 
Nee sorry, ik weet het inderdaad niet. En geloof me, ik ken *veel* c64 spelletjes. :D
Wat je kan doen is even de High Voltage SID Collection (HVSC) downloaden...
Daar staat-ie vast tussen! En heb je meteen wat te doen de komende weken... ;)
 
Neee joh... Bubble Bobble gaat van "naaah-naaaah-naaaah-nanana naaah na-na-na naaah na-na-na na-na"
... echt heel anders dus :P
 
Wacht nou es effe... Rainbow Islands misschien... of New Zealand Story? Even kiek'n.
EDIT: allebei niet. Maar New Zealand Story lijkt wel ontzettend... even verder zoeken op Jonathan Dunn...
 
Laatst gewijzigd:
Lijkt wel iets van Charlie lownoise en Menthol Theo..

Van welk jaar is dit deuntje..:confused: die was zijn tijd dan goed vooruit...:D
 
:halleluja TOP! ik beleef nu weer diepe nostalgische momenten met de tune op mijn stereoset.
La-la-la - la - laaaaaa- la-le-laaaa

Hulde aan de Sidoloog. :mega:

edit: op http://remix.kwed.org/ staan een paar verschrikkelijk leuke versies van deze tune
waaronder een vrolijke punk versie en een feelgood trancy pompversie van de welbekende Sonic Wanderer.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top