Concert Soulwax, welke synths?

jaxxon

\\\Rock Hard & Prosper///
Lid sinds
16 april 2003
Berichten
141
Locatie
Killburg
Gisteren in 013 naar Soulwax geweest.

In het programma stond +support. Nou dat bleek dus de twee broertjes te zijn die wat met platen en effecten rommelden. Niet echt boeiend vond ik.

Toen Soulwax dus. Ik vond het een strak concert. Het kwam beter uit de verf als op Lowlands. Waarschijnlijk ook door een beter geluid dus het werd minder een brei.

Ook veel afwisseling tussen de nummers, soms heel electronisch soms bijna alleen gitaren.

Veel apparatuur op het podium waar ook nog wel het één en ander mee fout ging. Twee synths herkende ik direkt: een Korg MS-20 en een Moog the Source. Ik vroeg me af wat ik nog meer gehoord en gezien heb? Iemand enig idee?

Al met al een goed concert. Nog meer mensen geweest van hier toevallig?
 
Inderdaad een moog Source en een MS20.

Verder zie ik nog een microkorg en een moog Rogue.

De gitarist van Goose die nu bij Soulwax speelt, kent trouwens wat van synths. 'k Heb eens met hem staan praten over het solina string ensemble. Sympathieke gast. Iedereen van Soulwax eigenlijk :D

wax09.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Zijn dit concertfoto's? En zo ja, hoe heb je die zo kunnen maken? :confused:

Dat is mij nog nooit gelukt zonder drie tanden te moeten missen. :erm:
 
Origineel geplaatst door Bartology
Zijn dit concertfoto's? En zo ja, hoe heb je die zo kunnen maken? :confused:

Dat is mij nog nooit gelukt zonder drie tanden te moeten missen. :erm:

Gewoon op internet gezocht. :D
 
Origineel geplaatst door dsil
Zie ik daar een Yammie A5000 in het rackje hangen.....

Dacht ik ook ja ...

Hier nog eentje waar de moog Rogue goed op te zien is:


wax06.jpg


synthesizerspotten voor beginners :D
 
best wel treurig maar van de zijpaneeltjes kon ik in ieder geval de MS20, microkorg en de alesis ion al herkennen........ die moog rogue kon ik niet zo goed zien.........

vond het wel een ok concert, heb ze wel beter meegemaakt....de zanger was niet echt goed bij stem, zat er ook veel naast (vals dus) ..... verder lijken de nieuwere nummers veel minder dynamiek te hebben dan de nummers van het vorige album, ze zijn ook wat "moeilijker" waardoor ze vaak niet zo goed overkomen in een live setting...... al met al toch leuk hoor, ook de combinatie van synths, gitaren en drumkit ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
....de zanger was niet echt goed bij stem, zat er ook veel naast (vals dus) .....

En dat is de kwaliteitskrant de standaard uiteraard ook niet ontgaan:

De stramme spieren van Soulwax
Hooggespannen verwachtingen, tegenvallende concerten


...
In ,,Much against everyone's advice'' ging het mis: Stephen Dewaeles stem gleed naast de melodie en bleef daar liggen. De sterke single ,,E talking'' werd vervolgens helemaal verknoeid door Stephens valse zang, alsof hij een andere stemming dan de instrumenten had gekozen. Was de klank op het podium zo slecht of heeft Stephen Dewaele dringend stemcoaching nodig? Een gênant moment, en dat beseften de heren maar al te goed
...

:)
 
Origineel geplaatst door Synthesizer11
En dat is de kwaliteitskrant de standaard uiteraard ook niet ontgaan:



:)

naja..het is natuurlijk ook geen echte "Zanger" in de zin van "hoor eens wat een mooie stem"...het gaat meer om de performance.... had sterk het idee dat ie snipverkouden was.....en dat in combinatie met wat monitoring-issues, tja..dan gaat het snel fout.... maargoed.....de pret was er niet minder om ;)
 
Origineel geplaatst door apollo
Ik zie ook nog een MPC 1000 als ik me niet vergis:

het lijkt er wel op... maar er klopt iets niet aan volgens mij...
 
Ja iks MPC1000. Maar volgens mij ziet het er door spiegeling een beetje vaag uit.

Ik dacht ook dat 1 van de bandleden lid was van dit forum. De synthfreak.
 
Back
Top