Wat te gaan produceren...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 november 2004
Berichten
1.158
Wat nu te gaan produceren voor de Europese/Aziatische markt ?

Het enige wat vanuit ons land scoort is: dance en trance mzuziek ( wanneer we het over muziek hebben)
Nu Trance niet meer zo comercieel is als ongeveer 3 jaar terug, heb ik het idee dat dit een beetje aan het wegsijpelen is... ongeveer 3 jaar geleden scoorden : Barthezz, digi d'agestino ed... 1 of 2 hits...

De enige die op Trance nu scoren zijn; Tiesto ( maar dit is gewoon een merknaam geworden) en Jean... En uit Duitsland
Dennis, oftewel Special D ( of we er iets aan vinden daar gelaten...)


Wel nu, om tot de kern van mijn vraag te komen; Ik heb het idee dat er een nieuw iets in de opwachting is namelijk:
Een beetje POP-DANCE misschien heeft het al een naam maar zo noem ik het...

Wat ik bedoel is : het laaste jaar zijn producties zoals:

- narcotic Trust met I like it,
-Erik Prydz met Call on me,
- Freestylers met Push Up
e.a....

steeds groter en comercieler aan het worden.... Merken jullie dit ook ?

VANDAAR DUS MIJN VRAAGSTELLING; WAT TE GAAN PRODUCEREN ? TRANCE OF HET NIEUWE POP-DANCE ?
 
Ik ga zowiezo niet iets produceren omdat het op dat moment een populair genre is. Dat lijkt me ook een helemaal verkeerde insteek van lekker met muziek bezig zijn.
 
Hoe profi ben je? Maak je muziek omdat je het leuk vindt of omdat er brood op de plank moet komen? In het eerste geval: doe dan gewoon lekker waar je zin in hebt (maar maak je niet druk om wat de nieuwste commerciƫle rage gaat worden). In het laatste geval, onderscheidt jezelf eens en nokken met de 13 in een dozijn nummers.
 
Het meeste geld valt waarschijnlijk te verdienen met muziek a la Robbie Williams, Britney Spears, Usher en aanverwanten. Je moet het dan alleen naar Amerika sturen.

Waarschijnlijk kan je alleen goede muziek maken in een richting die jezelf aanspreekt omdat je daar wat kritischer naar luistert.
 
Re: Wat te gaan produceren...

VANDAAR DUS MIJN VRAAGSTELLING; WAT TE GAAN PRODUCEREN ? TRANCE OF HET NIEUWE POP-DANCE ? [/B]


Dat kan ik niet voor je beslissen toch?

Doe je best, vergeet de rest en pak het slim aan :D

-C-
 
schlager-muziek, duitsland is een grote afzetmarkt
 
vind zelf een muziekstyle uit! Zorg er ff voor dat het retepopulair wordt en hoppa! Je bent pionier en je hebt meteen een monopolie positie in dat genre. Als je dan niet meer binnen loopt....


8o) :gaap:
 
Ik denk dat vakken vullen bij de AH meer commercieel
is dan nu nog Dance of trance gaan produceren...:D
 
Als er inderdaad brood op de plank moet komen...probeer het dan eens in Japan met wat cheesy pop-dance tracks. Wat ik daar destijds hoorde was vaak huilen met de pet op maar het is wel de tweede grootste muziekmarkt op deze aardbol.
 
Origineel geplaatst door omc
Ik ga zowiezo niet iets produceren omdat het op dat moment een populair genre is. Dat lijkt me ook een helemaal verkeerde insteek van lekker met muziek bezig zijn.

Idd zo zie ik het ook, muziek maak je met je hart en niet met het idee dat het een groot comercieel sucses moet worden.

Maak gewoon wat je leuk vind, dat lukt meestal ook het best.
 
Origineel geplaatst door Rino
Als er inderdaad brood op de plank moet komen...probeer het dan eens in Japan met wat cheesy pop-dance tracks. Wat ik daar destijds hoorde was vaak huilen met de pet op maar het is wel de tweede grootste muziekmarkt op deze aardbol.
veel van dat soort muziek is gewoon het 'ongeveer' denken te weten hoe een europese stijl na te doen in een eigen jasje... en idd, het klinkt nergens naar en je lacht je ziek... en als je ziek bent lach je niet meer...
 
Je bent toch een brabander!
Carnavals muziek natuulk!
Als je nu begint heb je je hit op tijd af voor dit jaar.
Instant cashen ja!
 
Origineel geplaatst door 6 trak
veel van dat soort muziek is gewoon het 'ongeveer' denken te weten hoe een europese stijl na te doen in een eigen jasje... en idd, het klinkt nergens naar en je lacht je ziek... en als je ziek bent lach je niet meer...

Idd, maar Jaccis, misschien krijg je de Japanse schoolmeisjes wel net zo gek als HIER :duivels:
 
Je moet helemaal niets.
Wat is dat nou voor vraag, zeg.
Mischien moet ik maar eens een thread beginnen met de vraag:
waarover moet ik nu weer eens een thread beginnen?
 
Re: Wat te gaan produceren...

Origineel geplaatst door jaccis
VANDAAR DUS MIJN VRAAGSTELLING; WAT TE GAAN PRODUCEREN ? TRANCE OF HET NIEUWE POP-DANCE ?

Pop-Dance
 
Moeten is dwang!!!

Hopelijk ben je beter in muziek maken, dan een goede stelling innemen en onderbouwen :duivels:

Het meeste kun je verdienen als je voor de doelgroep kleuters gaat (K3:D) Papa en mama kopen toch alles voor hun kinderen.
 
Back
Top