Wat te gaan produceren...

Origineel geplaatst door Toon
dit is dan wel pop-black metal hé :) , met fans die een gemiddelde leeftijd hebben van 15-17 jaar (zoals trens dus)




}:|

Luister maar eens naar "de misteriis dom sathanas" van Mayhem , das al een pak beter!

Nu, die CD staat in de kast. Inderdaad een mooi lied met die bromstem. Dimmu Borgir vind ik wel aardig, maar Cradle is een verschrikking. Sinds een vriend van mij aantoonde dat je ala Ramses Shaffy op Cradle of Filth kon zingen kon ik die band helemaal niet serieus meer nemen.
Op Black Metal gebied hou ik het op Marduk, Immortal, Anaal nathrak (spelen ook Wing Commander spellen vermoed ik) en Dark Funeral.

Nog een plaatje, want dat is leuk:

dfband2.jpg
 
Origineel geplaatst door Hanz
[Nerd modus ON]
Wauwww... wat een mooie studio...
Even kijken, ik zie een Yamaha, een... Triton? en van die Tanny Reveals...
Wat is die synth voor zijn computer? bllaaaaattt...
[Nerd modus OFF]

Oh, dat bedoelde je niet? :D

fatar studio logic S880 gok ik ;)

verder vind dit een beetje een stomme vraagstelling. Doe gewoon je eigen ding en laat neit anderen bepalen wat je wilt doen. Leer eerst maar eens een manier van werken aan die je zelf fijn vind en kijk eerst maar eens hoe dingen werken en in elkaar steken. dan spreken we wel weer verder...
 
Re: Wat te gaan produceren...

Origineel geplaatst door jaccis
Wat nu te gaan produceren voor de Europese/Aziatische markt ?

VANDAAR DUS MIJN VRAAGSTELLING; WAT TE GAAN PRODUCEREN ? TRANCE OF HET NIEUWE POP-DANCE ?

Na het lezen van 24 onzin posts van jou, denk ik dat deze vraag alleen te beantwoorden is als je eens een song (of stukje ervan) van jezelf post. Dan kunnen we in ieder geval beoordelen wat jou het beste ligt.

Aan de andere kant , je andere posts doen het ergste vermoeden. Eerlijk gezegd denk ik dat je hier op dit moment alleen op synthforum bent om mensen uit hun tent te lokken, want de inhoud van je posts zijn te erg om waar te kunnen zijn.
 
Qua black metal gesproken (off topic)

ik ga meer voor de Mesopotamische black metal zoals melechesch of absu, die is nog veel geschifter, of de vikingmetal van thyrfing & co.

dimmu en cradle zijn al lang over hun top heen, en ik ben altijd meer aan children of bodom geweest. Wat Cradle en Dimmu nu maken is bucht ivg met de jaren 90 en begin 2000. Nu luister ik liever hollenthon als je toch over noorse black metal praat dan naar de laatste cd van dimmu borgir.

(ja ik ben een ex metaller die het nog wel een beetje volgt)

(on topic).

je moet de muziek maken die je zelf graag hoort, anders komt er toch maar slappe kost uit.

maak dus 70's muziek met en eigentijds kleedje, groepen als the darkness en the white stripes komen daar ook mee weg.
 
:bekdicht: O ja, da's waar.. je mag hier niet commercieel denken of bezig (willen) zijn met muziek...


Sja, hip(Neder)hop, R&B en de jaren 80-achtige electro/pop zijn NU wel redelijk popi. Vooral dat laatste is denk ik een trend, dus moet je wat sneller bij zijn, wil je een graantje meepikken.

Hardstyle/oldskool/Trance zijn ook (nog) wel redelijk popi. Of 'skihut-feest-house'.

Maar als je bijv. Schlager/palingpop à la Jan(tje) Smit, Grat Daamen, Frans Bauer, e.d. een beetje goed doet, kan je best wel geld gaan verdienen: hun hebben grote schare fans in o.a. België, Duitsland en de NL.

OF breng een goeie carnavals/Kerst-nummer uit (en dan niet zo'n 1 dags/jaars vlieg, maar 1 die gerust èlk jaar rond die tijd gedraaid ken worden), dan vang je elke keer wel wat €'s als ie gedraaid wordt.


Sja, 't zijn maar ff snel wat gedachtes van me; zelf doe ik gewoon m'n eigen ding.
 
Verder dient gezegd te worden dat de populaire muziekstijlen toch ook sterk beinvloed worden door de tijdsgeest. De vrolijke jaren 90 zijn nu toch echt voorbij, en een nieuw grijs en angstig tijdperk ligt voor ons. Muziek is een afspiegeling hiervan, en het is nu duidelijk te merken dat de muziek steeds meer doet denken aan die in de jaren 80. Dus ik denk dat muziek die daarop voortborduurt toch wel de trend gaat worden. Ik merk het zelf ook aan mijn DJ boekingen. Dat worden er meer, de gages gaan omhoog, en de zalen worden voller. Mensen willen weer meer inhoud en weltschmerz in hun muziek. Ga eens naar Depeche mode luisteren. Die band was altijd al invloedrijk geweest, maar ik merk in de nieuwe releases die ik krijg, dat dat alleen maar sterker wordt.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
gaat deze thread nog steeds 'ergens' over?

Wat mij betreft, ja. Niet zozeer als antwoord op de oorspronkelijke vraag, maar wel een leuke discussie.

@6: Heb jij misschien zelf nog iets toe te voegen? Of houd je het bij loze berichtjes om je postcount op te krikken?
 
Mensen bedankt

Mensen bedankt

Beste Jongens en meiden,

Bedankt voor de reacties !!!

Er zijn genoeg muziekstylen/richtingen die ik op kan gaan...

Bedankt !!!
:halleluja
 
als je jean nu al trance noemt mag je de huidige (jean)re's wel eerst een weten te benoemen, dan praten we verder....
 
Laatst gewijzigd:
Ja Jaccis, zoals je wellicht gemerkt heb zal je toch subtieler om moeten gaan met je vraagstellingen.
Het is niet de eerste keer dat er zoveel negatiefs geposted wordt in een topic van jou..

LOL! Ik had het niet over gelijk over subtiel, maar je moet zoals ik zei wel de juiste houding hebben.
Concentreren en gewoon de compositie bouwen. Ervaring is daarbij wel handig.

Dwang is een goede motivator namelijk

Ik zeg niet dat de beste composities tot stand komen onder dwang, maar dwang doet wel dingen met je

De dwang die ik persoonlijk fijn vind is die van iemand die 'over m'n schouders' meekijkt als ik aan het werk ben met een compositie. Als het te produceren werk bijv. voor die persoon is, en hij geeft veel commentaar, dan kan ik makkelijker en vooral sneller keuzes maken die ik zonder die persoon niet zou maken.
Geluiden waar ik overheen zou zappen, zal bij diegene misschien wel te gek zijn.. die druk werkt erg prettig vind ik

Voor de rest vind ik het onderwerp van deze thread :kont:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top