Wat te gaan produceren...

Origineel geplaatst door Croaton
Moeten is dwang!!!

Hopelijk ben je beter in muziek maken, dan een goede stelling innemen en onderbouwen :duivels:

Het meeste kun je verdienen als je voor de doelgroep kleuters gaat (K3:D) Papa en mama kopen toch alles voor hun kinderen.

:biertje: Je openingszin is raak Croaton! Nog even aanvullen met ...... en dwang is funest voor creativiteit.

Laat je inspireren door je stemming en je intuitie en niet door je lege portemonnaie ...
Muziek maken die je totaal niet aanstaat is echt een erg vervelend proces i.m.o.
Ga iets doen wat je leuk vind; kijk een goede film; luister naar een te gekke cd; gooi al die indrukken door de keukenmachine en laat je creativiteit stromen ..... en.....
if you can't take the heat, get out of the kitchen!!!

succes!
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
:biertje: Je openingszin is raak Croaton! Nog even aanvullen met ...... en dwang is funest voor creativiteit.

Ben ik het niet mee eens, dwang kan een geweldige stimulans zijn om creatief te zijn.
Je moet alleen wel de juiste houding hebben.
 
Re: Wat te gaan produceren...

Origineel geplaatst door jaccis
Wat nu te gaan produceren voor de Europese/Aziatische markt ?
Goh, hoeveel mensen zouden er hier met zo'n vraag in het hoofd beginnen? Volgens mij beginnen de meesten met "mwa, da's een leuk melodietje, eens kijken of we er wat mee kunnen doen" of "hey, deze sound klinkt best vet. Even iets proberen..."

Het enige wat vanuit ons land scoort is: dance en trance mzuziek ( wanneer we het over muziek hebben)
Nu Trance niet meer zo comercieel is als ongeveer 3 jaar terug, heb ik het idee dat dit een beetje aan het wegsijpelen is... ongeveer 3 jaar geleden scoorden : Barthezz, digi d'agestino ed... 1 of 2 hits...
Ik kreeg in 2000 al te horen van de maatschappij dat trens een aflopende zaak was en dat ik 't niet hoefde te proberen.

De enige die op Trance nu scoren zijn; Tiesto ( maar dit is gewoon een merknaam geworden) en Jean... En uit Duitsland Dennis, oftewel Special D ( of we er iets aan vinden daar gelaten...)

Wel nu, om tot de kern van mijn vraag te komen; Ik heb het idee dat er een nieuw iets in de opwachting is namelijk:
Een beetje POP-DANCE misschien heeft het al een naam maar zo noem ik het...

Wat ik bedoel is : het laaste jaar zijn producties zoals:

- narcotic Trust met I like it,
-Erik Prydz met Call on me,
- Freestylers met Push Up
e.a....

steeds groter en comercieler aan het worden.... Merken jullie dit ook ?
Als het even kan kijk ik geen TMF of MTV, tenzij ik hoofdschuddend na 5 minuten weer naar de studio loop om vervolgens de rest van de dag depressief te zijn omdat de mensheid ten onder gaat.

VANDAAR DUS MIJN VRAAGSTELLING; WAT TE GAAN PRODUCEREN ? TRANCE OF HET NIEUWE POP-DANCE ?
Geef het op. Verkoop je apparatuur als je die uberhaupt al had, en wordt accountant. Daar krijg je tenminste je boterham nog mee bij elkaar.

Sterker nog, als ik jou was zou ik een boze brief sturen naar de fabrikanten. Omdat ze ('t is me hier ook gebeurd, de vuile schoften dat het zijn van Access en Waldorf) de kaboutertjes in de verpakking waren vergeten. Koop ik verdorie ook een Q en een Virus C net zoals System F, wordt 't werk -nog- niet voor me gedaan.
 
Ten eerste jongens ( misschien ook meisjes)

Ik heb op dit moment koppijn van het lachennnn !!!!
Serieus !!! De tranen lopen over mijn wangen van het lachen op de meestal grappige en vaak kritische
reacties.. Super !!!!

Maar toch is deze treath serieus bedoeld !!!

Ik maak zeker muziek omdat ik het leuk vind, das zoiezo een pre...

Verder vind ik beidde stijlen die ik noemde geweldig !!

Ik hou van muziek uit de jaren 70,80,90 maar met die insteek kun je niet echt iets gaan produceren met als doel dit aan een eventuele platenmaatschappijen aan te biedden... en eerlijk gezegd hoop ik eens dat op een dag....!!

Ik bedoel met het oog op de toekomstige comerciele en inderdaad MTV en TMF-achtige muziek wat raden jullie mij aan?


Verder maak ik/wil maken; -RNB-POP- TRANCE -DANCE gaan maken in de hoop dat het iets opleverd uiteraard...
Ik vind dat dit iedereen uiteraard voor zichzelf moet weten.

Maar bovenal vind ik het ook leuke stijlen om iets mee te doen...

Maar bedankt voor de (Vaak) grappige reacties... toch hoop ik dat er een aantal van jullie je hierin herkennen en er serieus op willen reageren ...

Respect en iedereen moet sowiezo maken wat hij/zij wil...

latersss.
 
Ik snap je nog niet helemaal, maar goed, ik denk dat er geen ander advies mogelijk is dan gewoon te maken wat je goed dunkt. Als je daadwerkelijk goed bent zal er uiteindelijk dan wel misschien een release in zitten.

Je kunt trouwens wel degelijk met een insteek van de jaren '70, '80 of '90 iets aan bieden aan een platenmaatschappij. Dat wordt ook al volop gedaan. Giet het alleen in een eigentijdse vorm...
 
misschien heb ik nog wel een lijstje met presets voor je liggen, kun je kijken of daar wat tussen zit....

8o)
 
Gezien je vragen hier (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=36964) waaruit grote onbekendheid spreekt over MIDI, USB, computers en software, zou ik me eerst maar gaan verdiepen in je apparatuur, software en hoe je daar tracks mee maakt. Dat lijkt me een stuk zinvoller dan dat je nu al je hoofd breekt over welk genre het meest geschikt is om als popproducer veel geld mee te verdienen in Japan. Van dat stadium ben je nog een heel eind uit de buurt ben ik bang.

Oja, het komt hier niet zo sympathiek over als je illegale sofftware gebruikt. Met opmerkingen in de trant van "Ik heb geloof dat ik SX3 heb of zo" lukt dat niet erg... Een legale softwaregebruiker weet heus wel welke versie hij/zij gebruikt als je daarvoor meer dan 700 euro hebt betaald.
 
Origineel geplaatst door demian
Ben ik het niet mee eens, dwang kan een geweldige stimulans zijn om creatief te zijn.
Je moet alleen wel de juiste houding hebben.

Het zal dan wellicht voor iedereen verschillend zijn en daarnaast afhankelijk van het soort muziek dat je produceert. Ik vind het bijzonder als iemand onder druk subtiel kan blijven. Arie van Beukenstein uithangen lukt mij dan ook nog wel maar echt iets goeds maken ...????? Petje af hoor
 
pas op mensen, ik zie net in zijn profiel dat hij aan bodybuilding doet!
 

Attachments

  • jaccis.jpg
    jaccis.jpg
    52,6 KB · Bekeken: 47
[Nerd modus ON]
Wauwww... wat een mooie studio...
Even kijken, ik zie een Yamaha, een... Triton? en van die Tanny Reveals...
Wat is die synth voor zijn computer? bllaaaaattt...
[Nerd modus OFF]

Oh, dat bedoelde je niet? :D
 
korg prophecy, een mackie mixer, wat behringer FX en een flinke pot steroidepilletjes

-C-
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
Het zal dan wellicht voor iedereen verschillend zijn en daarnaast afhankelijk van het soort muziek dat je produceert. Ik vind het bijzonder als iemand onder druk subtiel kan blijven. Arie van Beukenstein uithangen lukt mij dan ook nog wel maar echt iets goeds maken ...????? Petje af hoor

LOL! Ik had het niet over gelijk over subtiel, maar je moet zoals ik zei wel de juiste houding hebben.
Concentreren en gewoon de compositie bouwen. Ervaring is daarbij wel handig.

Dwang is een goede motivator namelijk :)

Ik zeg niet dat de beste composities tot stand komen onder dwang, maar dwang doet wel dingen met je.
 
De Satanische Noorse Black Metal doet het overigens vrij goed hoor. Bands als Dimmu Borgir, Cradle of filth of Dark funeral verkopen behoorlijk goed. Ik denk al gauw iets in de honderduizenden exemplaren. Zeker weten dat er maar zeer weinig electronische muziekprojecten zijn die beter verkopen dan die bands. In de top 40 staat het niet, maar laatstelijk is Dimmu Borgir er dicht bij gekomen. Daarbij plaatsen we de kanttekening dat Metal voornamelijk album muziek is. Die jongens brengen niet zo gauw singles met remixen uit.

En black metal betekent smeerpret!:

marduk.jpg


HAIL SATAN!
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Dimmu Borgir, Cradle of filth [/IMG]


dit is dan wel pop-black metal hé :) , met fans die een gemiddelde leeftijd hebben van 15-17 jaar (zoals trens dus)


HAIL SATAN!

}:|

Luister maar eens naar "de misteriis dom sathanas" van Mayhem , das al een pak beter!
 
Oftewel.
Clowntjes muziek. 8o)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top