Audio interface installeren

Tommy Lloyd

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2019
Berichten
18
Locatie
Friesland
Hallo ik ben een beginnende synt liefhebber. Heb cubase geinstalleerd en wil eerst de audio interface installeren. Dat lukt al niet. Ik heb de driver geinstalleerd (u phorie umc22) en in cubase kan ik dan kiezen voor ASIO4ALL v2. Die stond er eerder niet bij dus dat moet m dan wezen?
Maar bij opnemen wordt toch de microfoon van de laptop gekozen. Weet iemand wat ik fout doe? Vind het allemaal erg ingewikkeld
Groet, Tommy lloyd
 
Ik heb de driver geinstalleerd (u phorie umc22) en in cubase kan ik dan kiezen voor ASIO4ALL v2. Die stond er eerder niet bij dus dat moet m dan wezen?

Nee dat is 'm niet, als het goed is zie je ook een UMC Asio in het rijtje staan, dat is 'm.
Je kan ook voor die Asio4All kiezen natuurlijk als het goed werkt en je kan dan wel meerdere devices activeren, da's een voordeel met bijv een usb mic of zo.
Maar ik heb ook wel met Asio4All gehad dat het niet allemaal lekker werkte, kwestie van uitproberen.
Als een en ander nog niet lekker gaat kijk dan in je geluidsinstellingen in Windows en selecteer bij opnemen en afspelen de juiste ingang
Als je een gewone mic gebruikt (dus niet usb) dan kan je 'm gewoon via je line in in Cubase openen.

Hier clipje;

 
Laatst gewijzigd:
Beste mensen,
We zijn nu al uren verder met experimenteren maar het werkt niet. Hopelijk kan iemand helpen:
we hebben de umc22 aangesloten op de pc. De monitoren staan op de output. De microfoon op mic/line 1 en de output van de synt op inst 2.
De monitor knop staat in.
Het geluid van de laptop is hoorbaar over de monitor. Dus de usb aansluiting werkt.
We hebben de driver voor de behringer geinstalleerd. Deze heet asio4all. Deze driver komt van behringer site. Ik kan geen andere drivers vinden die umc of umc 22 in de titel hebben.
We hebben alle stappen nauwkeurig gevolgd. Als in - en output is dus de asio4all gekozen,. Maar afspelen van geluid in cubase komt op de speaker van de laptop en bij opnemen wordt de mike van de laptop gebruikt. Via geluidsinstellingen hebben we alles uitgezet, behalve de betreffende usb poort en getest in Geluidsinstelligen van Windows, werkt goed.
Wat doen we nu verkeerd?

We kijken uit naar jullie reactie
Groet Tommy Lloyd en vader van .....
 
deze werkt louter met asio4all. pas de HD versies hebben dat, is wel aan te raden.

bij cubase moet je naar audio connections (input/aoutput), en tevens, of allereerst onder studio setup de audiointerface, kiezen, asio4all dus kiezen. niet in windows, de windows instellingen zijn niet op asio4all toepasbaar, wellicht wel, maar doe dat niet..

dus cubase goed instellen: eerst de soundinterface; studio -> studio setup -> vst audio systeem -> kies asio4all.
dan kan je ook via de tab onder vst audio systeem, nog wat settings doen, de control panel van asio4all kiezen.

daarna naar audio connections, al gaat het in wezen vanzelf, toch goed bekijken. asio4all, heb niet meer geinstalleerd staan, stond een tijdje op mijn laptop, geen geluidsinterface, werkte aardig. nu een behringer, maar dan uit de HD reeks.

wellicht dat dit helpt, asio4all, dokumentatie instellingen, ik weet ze niet meer uit mijn hoofd, je kunt buffer size kiezen, sample rate, en andere zaken.
 
Er staat idd ook een asio4all driver op de site, waarschijnlijk wat verwarrend maar hier staat ie, de Windows driver 4.38; https://www.behringer.com/downloads.html
In mijn daw wordt ie UMC genoemd maar in de clip heet ie Asio, dus hij kan in sommige daws anders heten maar niet Asio4all, da's echt een andere driver maar die kan ook.
In principe zou het niet moeten uitmaken trouwens.
 
Back
Top