Muziek Filosofie

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.105
Locatie
Belgie
Soms vraag ik me af, in hoeverre moet ik naar anderen luisteren?
Wat willen anderen?

Willen anderen iets origineels, of iets dat alreeds gecreeërd is?
Willen zij de normen handhaven die de muziek in hedendage overheerst?
Of zoeken zij naar iets nieuws?

Het is een vraag die men gedachten beheerst, want merenmaals, lijkt mij,
dat wat ik breng, niet aan de normen voldoet.

Moet dat dan?

Waar is het nieuwe, waar is de toekomst?
Als iedereen zich enkel fixeert, op het heden.
 
Dit is slechts mijn bescheiden mening. maar je moet natuurlijk niets.

Om beter te worden is het wel belangrijk om te leren.
Dat kun je doen om samen met iemand muziek te maken of door feedback dingen te proberen.

Normen?

Persoonlijk luister ik niet naar anderen hun mening omdat ik een hobby artiest ben.
Het intreseerd mij weinig wat andere vinden.
Het gaat om de tracks die ik zelf maak waar een progresssie in zit.
Het word steeds een stukje beter en geniet van de werelden die ik creeer.
Ik ben de maker en het publiek.

Het zal je verbazen hoeveel grote artiesten er zijn die helemaal niet denken dat ze goed zijn.
Ik doe ook maar wat en heb geen idee van skill. Af en toe maak ik iets dan denk ik "hey das best vet" maar goed.

Het 'iets nieuws' willen maken is leuk maar het hangt er ook van af wat voor persoon je bent.
Hoeveel je experimenteerd en leert.

Ik heb hier wel eens een track gepost die werd afgekraakt. Alsof het simpel en saai was.
Die track is uiteindelijk is het Seatle museum of art gespeeld in een playlist van de meest innnovatieve muziek.
Maar die track heb ik echt niet gemaakt in de trend dat ik wat nieuws wil maken.
 
Denk dat het meestal opbouwende kritiek is wat je hier op het forum hoort. Wat betreft "normen", de kans dat je kritiek krijgt is waarschijnlijk groter als je een track maakt dat duidelijk binnen een zeker genre valt, maar daar ook van afwijkt. Dat roept gemakkelijker een reactie op. Maak je muziek dat echt out-there is, dan is dit type kritiek minder aan de orde, want de luisteraar heeft geen referentiekader en het komt dan aan op smaak. Het is aan jou om te beoordelen wanneer kritiek nuttig is om iets mee te doen, of niet. Suggesties die technisch van aard zijn, kleine muzikale verbeterpunten, dat soort dingen zou je kunnen meenemen. Als het om zaken gaat die de kern van jouw visie raken, creatief gezien, dan misschien niet. Want dan is het niet meer jouw "ding" als je daar aan gaat sleutelen.
 
Het was maar een idee in mijn hoofd. Ik begrijp dat men veel kan leren van elkaar, daar ga ik mee akkoord maar soms lijkt het alsof je een heel nummer helemaal moet veranderen om binnen een zeker kader te passen.
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik merk dat op in ieder forum.

Het zal dus wel aan mij liggen.
 
Soms vraag ik me af, in hoeverre moet ik naar anderen luisteren?
Wat willen anderen?

Willen anderen iets origineels, of iets dat alreeds gecreeërd is?
Willen zij de normen handhaven die de muziek in hedendage overheerst?
Of zoeken zij naar iets nieuws?

Het is een vraag die men gedachten beheerst, want merenmaals, lijkt mij,
dat wat ik breng, niet aan de normen voldoet.

Moet dat dan?

Waar is het nieuwe, waar is de toekomst?
Als iedereen zich enkel fixeert, op het heden.

Daar is geen antwoord op te geven, want de één wil iets nieuws, de ander iets vertrouwds. Ik denk dat het veel belangrijker is om te ontdekken wat je zélf wilt horen en maken. Het kan natuurlijk zijn dat je vooral muziek wilt maken om commercieel succes mee te oogsten of anderen te 'pleasen', en dan is het wel weer belangrijk om te ontdekken wat een ander wil.

Hoe dan ook, luisteren naar opbouwende kritiek is altijd goed, de kunst is het kaf van het koren te scheiden. Gebruik de tips die je krijgt waardoor je ook zelf hoort dat je muziek er beter van wordt, en negeer de betweters en wijsneuzen die vooral hun eigen smaak en werkwijze aan anderen op willen dringen. Als jij minimal wilt maken, heb je niets aan de opmerking dat je muziek misschien wat eentonig is. Maar als iemand opmerkt dat je hihat zo hard is ingemixt dat het vermoeiend is bij het luisteren, kun je daar wel iets mee. Zoals een wijs man ooit zei: "opinions are like assholes - everybody's got one, and most of them stink". En over smaak valt wel degelijk te twisten.
 
Het was maar een idee in mijn hoofd. Ik begrijp dat men veel kan leren van elkaar, daar ga ik mee akkoord maar soms lijkt het alsof je een heel nummer helemaal moet veranderen om binnen een zeker kader te passen.
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik merk dat op in ieder forum.

Het zal dus wel aan mij liggen.

Ik heb 't idee dat op dit forum de meeste kritiek toch vooral positief/opbouwend is en daar kan je je voordeel mee doen denk ik.
Als je die opmerkingen er uit filtert en dat meeneemt dan lijkt me dat alleen maar goed.
Als je kritiek al gauw negatief interpreteert dan heeft het geen meerwaarde voor je.

En over smaak valt wel degelijk te twisten.

Och, hoe vaak zijn er al topics geweest die met smaak te maken hadden?
Je kan over smaak twisten maar uiteindelijk is het toch vooral een subjectief verhaal lijkt me en hebben we allemaal onze voorkeuren en ideëen.
Uiteindelijk is mijn muziek toch het allerbeste. ;)
 
Daar is geen antwoord op te geven, want de één wil iets nieuws, de ander iets vertrouwds. Ik denk dat het veel belangrijker is om te ontdekken wat je zélf wilt horen en maken. Het kan natuurlijk zijn dat je vooral muziek wilt maken om commercieel succes mee te oogsten of anderen te 'pleasen', en dan is het wel weer belangrijk om te ontdekken wat een ander wil.

Hoe dan ook, luisteren naar opbouwende kritiek is altijd goed, de kunst is het kaf van het koren te scheiden. Gebruik de tips die je krijgt waardoor je ook zelf hoort dat je muziek er beter van wordt, en negeer de betweters en wijsneuzen die vooral hun eigen smaak en werkwijze aan anderen op willen dringen. Als jij minimal wilt maken, heb je niets aan de opmerking dat je muziek misschien wat eentonig is. Maar als iemand opmerkt dat je hihat zo hard is ingemixt dat het vermoeiend is bij het luisteren, kun je daar wel iets mee. Zoals een wijs man ooit zei: "opinions are like assholes - everybody's got one, and most of them stink". En over smaak valt wel degelijk te twisten.

Ja inderdaad, zo voel ik het ook. Volumes van bepaalde instrumenten zoals je de hihat als voorbeeld neemt zijn zeer goede opmerkingen. Daar heb ik zeker plezier in als mensen me daarbij helpen. Of als er distortion is dat ik niet hoor. Dat heeft dan ook weer niet veel met de opbouw van het lied te maken maar meer met de afwerking. Daar sta ik zeker voor open. Maar soms lijkt het gewoon alsof ik heel men track kwa inhoud moet veranderen en dat begrijp ik niet. Ik heb het liedje toch gemaakt? Waarom zeggen anderen dan wat de inhoud moet zijn? Ik kan goed begrijpen dat menige tips heel handig zijn maar soms wil ik gewoon met die tips niets doen en ik durf dat al niet meer zeggen. Ik ben al op vele forums voor die reden letterlijk genegeerd geweest, simpelweg omdat ik niet exact deed wat ze zeiden...
 
Ik heb 't idee dat op dit forum de meeste kritiek toch vooral positief/opbouwend is en daar kan je je voordeel mee doen denk ik.
Als je die opmerkingen er uit filtert en dat meeneemt dan lijkt me dat alleen maar goed.
Als je kritiek al gauw negatief interpreteert dan heeft het geen meerwaarde voor je.



Och, hoe vaak zijn er al topics geweest die met smaak te maken hadden?
Je kan over smaak twisten maar uiteindelijk is het toch vooral een subjectief verhaal lijkt me en hebben we allemaal onze voorkeuren en ideëen.
Uiteindelijk is mijn muziek toch het allerbeste. ;)

Nee mijn muziek is zeker niet het allerbeste, maar het is wel wat uit mij komt en niet uit de ideeën van anderen. Ik maak liever datgene dat in mij zit, dan mezelf te verloochenen en een hit te maken. Ik heb die hit in werkelijkheid nooit zelf gemaakt dan als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Ik weet 1 ding: ik zal nooit beroemd worden of professioneel in het muziek maken of ik moet een partner vinden die zich met de technische kant van de muziek bezig houd en dan kan het misschien zijn dat ik een zeker publiek kan halen. Maar dat is niet mijn doel. Ik heb wel een idee voor een act, als ik ooit op een podium zou te staan komen, maar ik weet ook goed dat die kans heel klein is.

Ik vind mijn tracks meestal goed, ik ben er meestal wel tevreden over, anders zou ik de track gewoon weg gooien.

Misschien is het een beetje zoals Einstein zegt: Iedereen is een genie, maar als je een vis oordeelt op zijn vermogen om in een boom te klimmen, dan zal de vis de rest van zijn leven geloven dat hij dom is.

Mijn tracks zijn goed, maar kunnen zeker beter daar ben ik van overtuigd. Misschien ben ik gewoon te snel tevreden, dat kan ook.

Ik weet alleen dat ik mijn tracks mooi vind en soms lijkt het alsof ik de enige ben, want als ik ze deel komt er alleen maar kritiek. Die kritiek is zeker niet slecht bedoeld, sterker nog, ze is er om me te helpen er nog iets beters van te maken. Het probleem in werkelijkheid is, dat ik de track eigenlijk al goed genoeg vond. Dat ik meer opzoek ben naar de afwerking kritiek. Kloppen de volume levels, of zoals zovelen zeggen op men tracks: de kick is te luid. Dat is kritiek waar ik zeker iets mee ben, en zoals jullie kunnen zien, doe ik daar wel degelijk iets mee als ik er de tijd voor vind.

Zo heb ik ook proberen de kick te veranderen. Ik kreeg veel de opmerking dat het 4 to the floor was. Ik zou niet weten wat dat betekent maar ik denk dat het komt omdat het boem boem boem boem boem is. Dat er geen echt ritme inzit. Zoals sommige hebben kunnen zien, probeer ik daar nu rekening mee te houden. Ik heb in men nieuwere liedjes dat niet meer gedaan en heb zelfs een liedje aangepast.

Dat vind ik dus zeker kritiek waar ik iets mee ben.

Maar soms komt er ook kritiek om bepaalde effecten te gebruiken en ook die kritiek is om mij te helpen en dan is het moeilijk om te zeggen: sorry maar ik ga er niets mee doen. Dan voel ik me slecht, omdat ik op vele forums om die reden slecht behandeld ben geweest. Mensen stoppen met naar je muziek te luisteren, want jij luistert toch niet naar hun kritiek.

Mensen gaan je negeren en uiteindelijk luistert niemand meer naar je muziek. En dat vind ik spijtig. Hetgeen wat uit een goed hart kwam en bedoeld was om je te helpen resulteert in een reden om je gewoon te gaan negeren. En dat vind ik spijtig.

Punt is, wat ik maak, daar ben ik tevreden over. Kwa afwerking kan het zeker nog feedback gebruiken (volume levels bv of distortion) maar in mijn ogen is het dat dan ook. Het spijtige is dat wanneer je die houding neemt, omdat je fier en tevreden bent over je werk, je vlug als een eikel word af gestempeld. Zeker nog niet gebeurd op dit forum maar ik ben al op verscheidene forums geweest.

Soms lijkt mij dat het delen van muziek moeilijker is, dan het maken ervan.
 
Ik weet 1 ding: ik zal nooit beroemd worden of professioneel in het muziek maken of ik moet een partner vinden die zich met de technische kant van de muziek bezig houd en dan kan het misschien zijn dat ik een zeker publiek kan halen. Maar dat is niet mijn doel. Ik heb wel een idee voor een act, als ik ooit op een podium zou te staan komen, maar ik weet ook goed dat die kans heel klein is.

(..)

Maar soms komt er ook kritiek om bepaalde effecten te gebruiken en ook die kritiek is om mij te helpen en dan is het moeilijk om te zeggen: sorry maar ik ga er niets mee doen. Dan voel ik me slecht, omdat ik op vele forums om die reden slecht behandeld ben geweest. Mensen stoppen met naar je muziek te luisteren, want jij luistert toch niet naar hun kritiek.

Mensen gaan je negeren en uiteindelijk luistert niemand meer naar je muziek. En dat vind ik spijtig. Hetgeen wat uit een goed hart kwam en bedoeld was om je te helpen resulteert in een reden om je gewoon te gaan negeren. En dat vind ik spijtig.

Punt is, wat ik maak, daar ben ik tevreden over. Kwa afwerking kan het zeker nog feedback gebruiken (volume levels bv of distortion) maar in mijn ogen is het dat dan ook. Het spijtige is dat wanneer je die houding neemt, omdat je fier en tevreden bent over je werk, je vlug als een eikel word af gestempeld. Zeker nog niet gebeurd op dit forum maar ik ben al op verscheidene forums geweest..

Wat betreft het laatste, dat zal hier wel loslopen. Ik heb sterk de indruk dat verreweg de meeste mensen hier een positieve instelling hebben en anderen oprecht willen helpen, ook als ze kritiek hebben. Wanneer mensen bijvoorbeeld suggesties geven om 'ns te kijken naar het automaten, het toepassen van effecten en dat soort dingen, niemand zal je raar aankijken als je daar weinig of geen ervaring mee hebt en je zegt dat je dat nog niet gaat toepassen in één van je huidige nummers. Maar het is misschien wel een goed idee om 'ns te kijken wat het is, wat je eigen mogelijkheden zijn om het 'ns te proberen en dat het wellicht voor een toekomstig nummer goed bruikbaar is.

Wat betreft het eerste, ik zit enigszins met het tegenovergestelde. "Men" zegt dat ik een aardig stukje kan zingen, en met een band bestaande uit goede muzikanten speel je zo gezamenlijk een eind weg en schrijf je gemakkelijk nummers. Nu probeer ik het in m'n eentje, tekstje schrijven en daar een zanglijntje op bedenken lukt wel, maar een echt goed stuk muziek maken is nog niet zo gemakkelijk. Vanwege m'n technische achtergrond is het op zich geen probleem is om te werken met elektronica, computers en alles wat daar mee te maken heeft, maar ik ben nog niet zover dat een idee in m'n hoofd zich daarmee naar tevredenheid laat vertalen naar muziek. Het is in elk geval nog niet "goed genoeg" om hier iets te laten horen, bijvoorbeeld. Wat dat betreft ben je een heel stuk verder. :) Weer op een podium staan zou ik ook willen, liever niet helemaal alleen. Als een duo lijkt me wel wat.
 
Ik weet 1 ding: ik zal nooit beroemd worden of professioneel in het muziek maken of ik moet een partner vinden die zich met de technische kant van de muziek bezig houd en dan kan het misschien zijn dat ik een zeker publiek kan halen. Maar dat is niet mijn doel. Ik heb wel een idee voor een act, als ik ooit op een podium zou te staan komen, maar ik weet ook goed dat die kans heel klein is.

Ik vind mijn tracks meestal goed, ik ben er meestal wel tevreden over, anders zou ik de track gewoon weg gooien.

Misschien is het een beetje zoals Einstein zegt: Iedereen is een genie, maar als je een vis oordeelt op zijn vermogen om in een boom te klimmen, dan zal de vis de rest van zijn leven geloven dat hij dom is.

Mijn tracks zijn goed, maar kunnen zeker beter daar ben ik van overtuigd. Misschien ben ik gewoon te snel tevreden, dat kan ook.

Ik weet alleen dat ik mijn tracks mooi vind en soms lijkt het alsof ik de enige ben, want als ik ze deel komt er alleen maar kritiek. Die kritiek is zeker niet slecht bedoeld, sterker nog, ze is er om me te helpen er nog iets beters van te maken. Het probleem in werkelijkheid is, dat ik de track eigenlijk al goed genoeg vond. Dat ik meer opzoek ben naar de afwerking kritiek. Kloppen de volume levels, of zoals zovelen zeggen op men tracks: de kick is te luid. Dat is kritiek waar ik zeker iets mee ben, en zoals jullie kunnen zien, doe ik daar wel degelijk iets mee als ik er de tijd voor vind.

Zo heb ik ook proberen de kick te veranderen. Ik kreeg veel de opmerking dat het 4 to the floor was. Ik zou niet weten wat dat betekent maar ik denk dat het komt omdat het boem boem boem boem boem is. Dat er geen echt ritme inzit. Zoals sommige hebben kunnen zien, probeer ik daar nu rekening mee te houden. Ik heb in men nieuwere liedjes dat niet meer gedaan en heb zelfs een liedje aangepast.

Dat vind ik dus zeker kritiek waar ik iets mee ben.

Maar soms komt er ook kritiek om bepaalde effecten te gebruiken en ook die kritiek is om mij te helpen en dan is het moeilijk om te zeggen: sorry maar ik ga er niets mee doen. Dan voel ik me slecht, omdat ik op vele forums om die reden slecht behandeld ben geweest. Mensen stoppen met naar je muziek te luisteren, want jij luistert toch niet naar hun kritiek.

Mensen gaan je negeren en uiteindelijk luistert niemand meer naar je muziek. En dat vind ik spijtig. Hetgeen wat uit een goed hart kwam en bedoeld was om je te helpen resulteert in een reden om je gewoon te gaan negeren. En dat vind ik spijtig.

Punt is, wat ik maak, daar ben ik tevreden over. Kwa afwerking kan het zeker nog feedback gebruiken (volume levels bv of distortion) maar in mijn ogen is het dat dan ook. Het spijtige is dat wanneer je die houding neemt, omdat je fier en tevreden bent over je werk, je vlug als een eikel word af gestempeld. Zeker nog niet gebeurd op dit forum maar ik ben al op verscheidene forums geweest.

Soms lijkt mij dat het delen van muziek moeilijker is, dan het maken ervan.

ik hoop en denk dat de kritiek hier, de tracks die je maakt worden zeer gewaardeerd, ik heb de laatste tijd niet veel geluisterd, dat ik doe ik periodes. er was wat met de geluiden, etc.

maar in mijn ervaring hier, wanneer je niets met de kritiek doet, want het werkt niet voor je, nooit gemerkt dat iemand daarom wegloopt of vreemd reageert. (en dat is heel wat gezien de muziek die ik maak...)

niet elke kritiek (kritiek komt van krinein: schift, kaf van koren oftewel onderscheidingen maken) hoef je mee te nemen, ik neem ze wel altijd mee, al implementeer ik ze vaak niet... ik leer wel van, maar probeer het eigen wijze te verwerken. ik merk op dat "ongemerkt", ik beter muziek ben gaan maken, ook van kritiek waarvan ik dacht dat ligt meer aan smaak.

over smaak en oordelen en kritiek en filosofie. pas op: ik ben een kultuurfilosoof (en heb een half proefschrift over: oordelen; in esthetika (maar dan in de traditie die niet zo bekend is..), ethiek en politiek, waarom half, dat weet de helft van de aktieve gebruikers hier wel, ik draaide door... niet vanwege filosofie).

dus wanneer Dr. was geworden, was ik dé ekspert hier in nederland om te oordelen! :D:D:walker:

EDIT: disharmonic was me voor... zie! de sfeer is hier heel anders, gelukkig.
 
4 2 Da Floor is een vierkwartsmaat. 4/4. Wat mbt "dance" inhoudt dat je op iedere kwartnoot een basdrum programmeert.
 
4 2 Da Floor is een vierkwartsmaat. 4/4. Wat mbt "dance" inhoudt dat je op iedere kwartnoot een basdrum programmeert.

ja dat is wat ik bedoelde met boemboemboemboem inplaats van bv boemboem boem boemboem boem.

Ik probeer daar rekening mee te houden in men nieuwe nummers. Wat wel heel moeilijk voor mij is om het juiste volume van de kick te vinden. Ben nu bezig die een beetje aan te passen (volume wijs) in het liedje That Time I Died. Dat is heel moeilijk voor mij. Ik luister door verschillende dingen, oordopjes, goedkope hoofdtelefoon, hoofdtelefoon met geen extra bass en dan nog men gewone logitech speakers (heb spijtig genoeg geen echte monitors maar daar zal mijn werk dat ik nu heb hopelijk verandering in kunnen brengen). Het probleem is dat wanneer ik het via het ene apparaat beluister het goed klinkt maar door het andere weer minder goed. Ik weet dus niet meer wat ik nu eigenlijk als referentie moet gebruiken...

Die kick, is de reden waarom ik een tijdje meer klassiek ben gaan componeren lol.

Maar nu wil ik weer deze weg opgaan blijkbaar. Het is moeilijk uit te leggen. Ik merk op dat jullie ideeën hebben die jullie dan proberen in een liedje te gieten. Ik heb nooit ideeën, ik begin er gewoon aan en zie wat komt.

Ik heb wel een idee van, nu ga ik iets "dance" achtig maken, of nu maak ik iets meer "soundtrack" achtig maar dat idee komt nooit uit mezelf. Want als ik die drang heb om zoiets te maken kan ik simpelweg niet kiezen om iets anders te maken. Als ik dus in een "dance" periode ben dan kan ik simpelweg niets "soundtrack" achtig maken en vica versa.

Het is moeilijk uit te leggen.

Eigenlijk heeft Gloomy gelijk wanneer hij zegt: beetje meer moeite doen: alles is op google te vinden.
Daar zit het probleem. Ik doe zeker veel moeite maar als ik denk dat ik iets niet ga begrijpen of als het te overweldigend lijkt, dan doe ik het niet.
En dat is mijn probleem in een zekere mate maar het echte probleem is dat ik er mee lijk akkoord te gaan. Dat ik soms vind dat mijn nummers al die poespas niet nodig hebben. Dat het goed genoeg is.
Ik ben uiteindelijk ook nog maar onderhalf jaar ermee bezig, dat zal er ook wel veel mee te maken hebben. Ik ben er zeker van dat binnen 5 jaar mijn nummers geheel anders zullen klinken.

Het is een beetje zoals op mijn werk nu. De eerste dag kreeg ik een rondleiding, die heeft een uur geduurd. Uiteindelijk heb ik gevraagd om te stoppen met de rondleiding want dat het teveel was (ik werk in een sociaal werkplaats "Kringwinkel" misschien kennen jullie dat, dus ik mag zulke dingen aangeven)
Nu probeer ik elke dag of elke paar dagen toch iets bij te leren dat met mijn functie te maken heeft en dat werkt vele beter.

Soms heb ik het gevoel dat dat ook een beetje het probleem bij mij is, het is soms allemaal wat teveel vrees ik ook al kan het allemaal zeer simpel zijn. Het is dan beter dat ik dag per dag of week per week of hoelang het ook mag duren (in muziek dan wat nog duizenden malen gecompliceerder is dan mijn werk) iets of wat verbeter.

Al doende leert men zeggen ze en dat is ook zo.

Eigenlijk heb ik een verkeerd woord gebruikt, ik vind niet echt dat ik kritiek krijg hier maar wel advies. Ik merk op dat menige denken dat ik niet goed tegen kritiek kan en dat dat het probleem is. Ik had dus beter van in begin over advies gesproken want kritiek is zulk lelijk woord in mijn ogen. Kritiek kan gelinkt worden aan negatief terwijl advies kan gelinkt worden aan positief.

Ik geloof zeker zoals ik al aangaf dat IEDEREEN hier mij wilt helpen, waarvoor veel dank, maar het moet mij nog altijd wel lukken. En daar wringt het schoentje. Wat ik maak is momenteel het beste wat ik kan maken.

Ik heb me voorgenomen om vanaf nu te vermelden dat ik enkel advies wil over bepaalde dingen zoals volume levels en distortion. Dat zijn voor mij de GROOTSE en BELANGRIJKSTE zaken in een nummer. Want als je een instrument infade over een ander instrument dan kan zelfs een 0.1 db bij de start van de infade een ZEER groot verschil maken. Althans in mijn ondervindingen.
Door die dingen goed af te stellen kan je zelfs van een chaotische puinhoop van instrumenten een ordelijk geheel maken ZONDER iets aan wat je gespeeld hebt aan te passen.
Gewoon door de juiste volume levels te hanteren.

In mijn ogen zijn die volumelevels en distortion dus het belangrijkste in het maken van een liedje. En al die andere rest? Dat zijn toeters en bellen die het mooier maken, maar niet echt nodig zijn in mijn ogen ( en oren)

Maar ik ben maar een noob uiteindelijk dat geef ik toe. Ik vind het zeer leuk dat jullie begripvol op mijn topic gereageerd hebben want eigenlijk was mijn topic niet zo mooi.
Het spijt me dan ook dat ik een negatief beeld heb neergezet.
 
Laatst gewijzigd:
Zeker als het een hobby is en je geen ambities hebt om rijk & beroemd te worden, zou het plezier voorop moeten staan. Dus gewoon lekker doen wat je ligt, de nuttige feedback meenemen en wat je niet aanstaat negeren.
 
ja dat is wat ik bedoelde met boemboemboemboem

In post #9 schrijf je
Ik zou niet weten wat dat betekent, ik denk...

Het leek mij nuttig om een concrete vraag te beantwoorden.

Om over de openingspost te beginnen, persoonlijk vind ik dat het helemaal afhangt van iemands eigen motivatie om te musiceren. Daarmee bedoel ik dat de één toffe sounds wil bouwen, een ander groupies wil, weer een ander samen wil spelen, een ander virtuoos wil zijn, etc. Je persoonlijke drijfveer is belangrijk om te weten.

Als je (onbepaald voornaamwoord) erkenning van mensen wilt, is het goed om van jezelf (wederom onbepaald voornaamwoord) te weten waarvoor je precies erkenning wilt.
 
Zeker als het een hobby is en je geen ambities hebt om rijk & beroemd te worden, zou het plezier voorop moeten staan. Dus gewoon lekker doen wat je ligt, de nuttige feedback meenemen en wat je niet aanstaat negeren.

Nee ik wil niet rijk en beroemd worden om eerlijk te zijn, dat zou van mij een slechter persoon maken.
 
In post #9 schrijf je

Het leek mij nuttig om een concrete vraag te beantwoorden.

Om over de openingspost te beginnen, persoonlijk vind ik dat het helemaal afhangt van iemands eigen motivatie om te musiceren. Daarmee bedoel ik dat de één toffe sounds wil bouwen, een ander groupies wil, weer een ander samen wil spelen, een ander virtuoos wil zijn, etc. Je persoonlijke drijfveer is belangrijk om te weten.

Als je (onbepaald voornaamwoord) erkenning van mensen wilt, is het goed om van jezelf (wederom onbepaald voornaamwoord) te weten waarvoor je precies erkenning wilt.

Ik wil gewoon dat de mensen mijn liedjes mooi vinden... meer niet eigenlijk...
 
Maar soms lijkt het gewoon alsof ik heel men track kwa inhoud moet veranderen en dat begrijp ik niet. Ik heb het liedje toch gemaakt? Waarom zeggen anderen dan wat de inhoud moet zijn?

Op dit forum? Lijkt mij stug. Maar wellicht heb je voorbeelden?
 
Op dit forum? Lijkt mij stug. Maar wellicht heb je voorbeelden?

Goh ik heb het hier toch ook al meegemaakt maar omdat het zeer goed bedoeld was ga ik geen namen of voorbeelden noemen. Dat maakt niet uit. Het was op dit forum zeker goed bedoeld.
 
Maar zoals je kan zien heb ik op dat vlak al veel meegemaakt. Ik probeer daarom zo voorzichtig mogelijk te zijn in mijn eigen idee over de dingen te zeggen... eigenlijk om het dwaas te zeggen kan je bijna zeggen dat ik op andere forums een trauma heb opgelopen hieromtrent.
 
Back
Top