4 2 Da Floor is een vierkwartsmaat. 4/4. Wat mbt "dance" inhoudt dat je op iedere kwartnoot een basdrum programmeert.
ja dat is wat ik bedoelde met boemboemboemboem inplaats van bv boemboem boem boemboem boem.
Ik probeer daar rekening mee te houden in men nieuwe nummers. Wat wel heel moeilijk voor mij is om het juiste volume van de kick te vinden. Ben nu bezig die een beetje aan te passen (volume wijs) in het liedje That Time I Died. Dat is heel moeilijk voor mij. Ik luister door verschillende dingen, oordopjes, goedkope hoofdtelefoon, hoofdtelefoon met geen extra bass en dan nog men gewone logitech speakers (heb spijtig genoeg geen echte monitors maar daar zal mijn werk dat ik nu heb hopelijk verandering in kunnen brengen). Het probleem is dat wanneer ik het via het ene apparaat beluister het goed klinkt maar door het andere weer minder goed. Ik weet dus niet meer wat ik nu eigenlijk als referentie moet gebruiken...
Die kick, is de reden waarom ik een tijdje meer klassiek ben gaan componeren lol.
Maar nu wil ik weer deze weg opgaan blijkbaar. Het is moeilijk uit te leggen. Ik merk op dat jullie ideeën hebben die jullie dan proberen in een liedje te gieten. Ik heb nooit ideeën, ik begin er gewoon aan en zie wat komt.
Ik heb wel een idee van, nu ga ik iets "dance" achtig maken, of nu maak ik iets meer "soundtrack" achtig maar dat idee komt nooit uit mezelf. Want als ik die drang heb om zoiets te maken kan ik simpelweg niet kiezen om iets anders te maken. Als ik dus in een "dance" periode ben dan kan ik simpelweg niets "soundtrack" achtig maken en vica versa.
Het is moeilijk uit te leggen.
Eigenlijk heeft Gloomy gelijk wanneer hij zegt: beetje meer moeite doen: alles is op google te vinden.
Daar zit het probleem. Ik doe zeker veel moeite maar als ik denk dat ik iets niet ga begrijpen of als het te overweldigend lijkt, dan doe ik het niet.
En dat is mijn probleem in een zekere mate maar het echte probleem is dat ik er mee lijk akkoord te gaan. Dat ik soms vind dat mijn nummers al die poespas niet nodig hebben. Dat het goed genoeg is.
Ik ben uiteindelijk ook nog maar onderhalf jaar ermee bezig, dat zal er ook wel veel mee te maken hebben. Ik ben er zeker van dat binnen 5 jaar mijn nummers geheel anders zullen klinken.
Het is een beetje zoals op mijn werk nu. De eerste dag kreeg ik een rondleiding, die heeft een uur geduurd. Uiteindelijk heb ik gevraagd om te stoppen met de rondleiding want dat het teveel was (ik werk in een sociaal werkplaats "Kringwinkel" misschien kennen jullie dat, dus ik mag zulke dingen aangeven)
Nu probeer ik elke dag of elke paar dagen toch iets bij te leren dat met mijn functie te maken heeft en dat werkt vele beter.
Soms heb ik het gevoel dat dat ook een beetje het probleem bij mij is, het is soms allemaal wat teveel vrees ik ook al kan het allemaal zeer simpel zijn. Het is dan beter dat ik dag per dag of week per week of hoelang het ook mag duren (in muziek dan wat nog duizenden malen gecompliceerder is dan mijn werk) iets of wat verbeter.
Al doende leert men zeggen ze en dat is ook zo.
Eigenlijk heb ik een verkeerd woord gebruikt, ik vind niet echt dat ik kritiek krijg hier maar wel advies. Ik merk op dat menige denken dat ik niet goed tegen kritiek kan en dat dat het probleem is. Ik had dus beter van in begin over advies gesproken want kritiek is zulk lelijk woord in mijn ogen. Kritiek kan gelinkt worden aan negatief terwijl advies kan gelinkt worden aan positief.
Ik geloof zeker zoals ik al aangaf dat IEDEREEN hier mij wilt helpen, waarvoor veel dank, maar het moet mij nog altijd wel lukken. En daar wringt het schoentje. Wat ik maak is momenteel het beste wat ik kan maken.
Ik heb me voorgenomen om vanaf nu te vermelden dat ik enkel advies wil over bepaalde dingen zoals volume levels en distortion. Dat zijn voor mij de GROOTSE en BELANGRIJKSTE zaken in een nummer. Want als je een instrument infade over een ander instrument dan kan zelfs een 0.1 db bij de start van de infade een ZEER groot verschil maken. Althans in mijn ondervindingen.
Door die dingen goed af te stellen kan je zelfs van een chaotische puinhoop van instrumenten een ordelijk geheel maken ZONDER iets aan wat je gespeeld hebt aan te passen.
Gewoon door de juiste volume levels te hanteren.
In mijn ogen zijn die volumelevels en distortion dus het belangrijkste in het maken van een liedje. En al die andere rest? Dat zijn toeters en bellen die het mooier maken, maar niet echt nodig zijn in mijn ogen ( en oren)
Maar ik ben maar een noob uiteindelijk dat geef ik toe. Ik vind het zeer leuk dat jullie begripvol op mijn topic gereageerd hebben want eigenlijk was mijn topic niet zo mooi.
Het spijt me dan ook dat ik een negatief beeld heb neergezet.