Welke audio interface gebruiken

Gerke

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2018
Berichten
149
Hier maar eens de vraag stellen.

Ik ben op zoek naar een betaalbare oplossing voor een audio interface.

Wat zoek ik:

Een audio interface waar ik zonder extra mixer toch al mijn synths kan aansluiten.

Als ik dan reken heb ik 14 inputs nodig zonder mijn volca's

Wat wil ik dan aansluiten?

Roland JD-XA stereo
Roland FP 30 stereo
Roland MC-101 stereo
Roland SH-01A mono
Behringer Crave mono
Behringer Deepmind 12D stereo
Roland D110 stereo
Roland JV-2080 stereo

Natuurlijk is de kans groot dat er nog wel wat bij komt.

Wie kan mij de helpen met de juiste keuze.

Tips zijn welkom waneer je andere of betere ideeen hebt.
 
Kun je bij de Deepmind de audio niet over USB laten lopen? Of is dat alleen de MIDI? Je kan kijken naar een interface die via ADAT expansies kan hebben, en dan met 1 of 2 Behringer ADA8200 extra analoge inputs maken (de preamps in de ADA zijn niet zo best maar die omzeil je toch als je op line level aansluit).
 
Er zijn plenty opties, maar misschien eerst dit maar eens beter definieren :D

Dat is inderdaad wel een goeie ;-)

In ieder geval iets onder de 500 euro (anders is het denk ik niet meer nodig en moet ik op zoek naar woonruimte omdat mijn vrouw me de deur uit heeft gezet :slotje: )
 
Kun je bij de Deepmind de audio niet over USB laten lopen? Of is dat alleen de MIDI? Je kan kijken naar een interface die via ADAT expansies kan hebben, en dan met 1 of 2 Behringer ADA8200 extra analoge inputs maken (de preamps in de ADA zijn niet zo best maar die omzeil je toch als je op line level aansluit).

En daar ben je mij al een beetje kwijt ;)

3 jaar geleden begon ik met een Roland JD-XA
Toen kwam er een Stagepiano bij
Toen Cubase

En nu heb ik veel te veel apparatuur :P

Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de Tascam US 20x20, maar die heeft fysiek maar 10 ingangen.

De JDXA heeft USB Audio, DE MC-101 ook.
Ik raak dan de weg wat kwijt.
Nu heb ik een scarlett 6i6 gen2. Maar daar heb ik nu alleen de JDXA op 2 ingangen, de sh-01a op 1 en de front ingangen hangt mijn Behringer X1202 aan.
In Cubase kan ik daardoor de boel niet splitsen.
Het liefste heb ik natuurlijk per instrument een aansluiting.

Of denk ik te moeilijk en moet ik gewoon alle USB audio aansluitingen gebruiken en het restant via de audio interface?
 
Of denk ik te moeilijk en moet ik gewoon alle USB audio aansluitingen gebruiken en het restant via de audio interface?

Met een laag budget is dat natuurlijk een goede optie.
 
Behringer heeft in je budget wel een oplossing, een UMC1820 en een ADA8200 via adat aansluiten.
Of een X Air kan ook bijvoorbeeld
 
Ik zat ook te denken aan de Behringer 18XR als optie voor je. Hier is zat over te vinden op het Internet. Ik zal niet voor de 12 gaan want die kanalen worden volgens mij niet los per spoor verstuurd.
 
Dat is inderdaad wel een goeie ;-)

In ieder geval iets onder de 500 euro (anders is het denk ik niet meer nodig en moet ik op zoek naar woonruimte omdat mijn vrouw me de deur uit heeft gezet :slotje: )

Wellicht een RME digiface usb (32 in 34 out) + paar goedkope 2e hands line AD/DA converters (octopre, motu, behringer ada serie). Onder 500eu zou je dit, tweedehands, zeker moeten lukken.
 
Ik zat ook te denken aan de Behringer 18XR als optie voor je. Hier is zat over te vinden op het Internet. Ik zal niet voor de 12 gaan want die kanalen worden volgens mij niet los per spoor verstuurd.

Die had ik zelf nooit bedacht.
Maar volgens mij is dat precies hetgeen wat ik zoek.


Allen dank voor het meedenken!
 
Ik gebruik zelf de UMC1820 + ADA8200 combo. Groot nadeel daarvan is dat je de ADA ingangen enkel via DAW software kunt gebruiken. Dan ben je idd beter met de xr18 als je ook eens graag de pc/mac uit wil laten staan.
 
Wat is de reden dat je zonder losse mixer aan de slag wilt gaan? Want dat zou het wel een heel stuk eenvoudiger maken.

Ik wil echt alle instrumenten apart in Cubase hebben, ik merk nu (en ik ben geen expert roep ik gelijk) dat ik stekkers aan het wisselen ben als ik meerder sporen wil opnemen ...............
Ik wil het gewoon makkelijk hebben, en deze Behringer heeft ook nog mooi 6 aansluitingen voor stompboxen, daar ben ik natuurlijk ook nog mee aan het stoeien
 
Ik gebruikte eerst een Motu 24io met bijbehorende PCIe kaart. Dat werkt erg goed en is 2ehands binnen je budget te krijgen. Ik wilde uiteindelijk wel graag een mixer, ik werd het zat om mijn computer te moeten starten en cubase te moeten draaien om mijn synths te kunnen horen. Dus ik ben nu geswitcht naar een Soundcraft 22mtk. Ik heb nog steeds al mijn synths direct mn computer in maar ik heb ook een mixer om direct een ruwe mix te kunnen maken en de boel te kunnen beluisteren.
Het is wel een paar honderd euro boven je budget maar misschien ook de moeite waard.
 
Er is overigens ook nog een touch versie van de Behringer. Wellicht ook interessant om eens met elkaar te vergelijken.

Mocht je toch later schuiven missen zou je altijd nog aan een X-touch van Behringer kunnen denken, of iets van een andere fabrikant.
 
Dat scherm zit er dus niet op bij de touch, dat is je eigen Tablet :)

Klopt, en om dan ook weer een tablet aan te gaan schaffen..........

De XR is ook nog eens mooi in mijn rack te plaatsen, en mijn DAW staat altijd aan.........

Het wordt dus de XR, binnen het budget en prima reviews.

Nog tips voor verloop van xlr naar female jack?
 
XR heeft XLR/Jack combi op de inputs. Voor de inputs heb je geen verloop nodig. ;)
 
Back
Top