Synth inpakken voor verzending

r.5

Vers lid geweest
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
3.460
Locatie
Thuis
Ik ben van plan een aantal van mijn synths, die al een tijdje minder aandacht krijgen, te verkopen maar vroeg me af hoe ik die nu best inpak voor verzending.

En meer bepaald, waar vind ik geschikt inpakmateriaal? Een geschikte lange, smalle maar stevige kartonnen doos?

En welke koeriers zijn aan/af te raden? Enige ervaring iemand? Alvast bedankt voor de tips!
 
dubbele doos. Zorgen dat ie helemaal in de bubbelfolie zit in die binnenste doos. De doos vervolgens in een grotere doos zodat ie nergens doos - doos raakt en daartussen opnieuw opvullen. Als 't een grote synth is vast niet erg haalbaar. Letten op totaal gewicht en vaak is langer dan 1 a 1m20 ook een beperking. Op de buistenste doos 't symbool van breekbaar (een glas) op elke zijde en deftig dichtplakken. maar als 't om duur spul gaat eerder ophalen of zelf brengen... Ik zeg altijd: verstuur 't zoals je het zelf zou willen ontvangen.
Als je degelijk verzend krijg je een goeie naam en raden mensen je aan. Ik heb dat zo wereldwijd bij een ander publiek dan synthforum (en niet met synths) maar dat is wel je verantwoordelijkheid nemen. Ik verstuur altijd met bpost, die deden dat nog nooit slecht.
 
Bedankt voor de input... Heb wat bubbeltjesfolie aan de kant gehouden...

Maar waar vind ik geschikte dozen?
 
wat wil je verzenden? misschien kan je een oproep doen, ik had ooit liefhebbers die me dozen stuurde zodat ik spullen kon opsturen
 
Voor mijn rack/desktop spullen heb ik wel geschikte dozen maar het is vooral voor een aantal 61-keys synths...
 
Misschien niet wat je wil, maar in die grootte zou IK het niet gaan opsturen: dozen zijn lastiger te vinden (+duurder), verzendkosten zijn hoger dan normaal als het > 100cm wordt etc.
Soms is brengen zelfs voordeliger (tegen meerprijs) ook qua tijd, en veiliger.
 
In een straal van pakweg 100km zou ik dat idd eerst overwegen...
Maar vrees dat ik dan toch wel heel weinig potentiele kopers zou hebben...

Gek dat er helemaal geen online shops zijn waar je lege dozen zou kunnen kopen.
Bax e.d. verschepen hun spullen toch ook in zulke dozen, dan moet er toch een fabrikant voor zijn...?
 
Gek dat er helemaal geen online shops zijn waar je lege dozen zou kunnen kopen.
Bax e.d. verschepen hun spullen toch ook in zulke dozen, dan moet er toch een fabrikant voor zijn...?

Het kan, kijk bv. hier. Is wel prijzig als je maar een paar dozen wil. Een online-shop koopt er een heleboel en dan is de prijs per doos een stuk lager.
 
Voor mijn rack/desktop spullen heb ik wel geschikte dozen maar het is vooral voor een aantal 61-keys synths...

Ik heb voor wat grotere/langere pakketten wel 'ns 2 dozen gebruikt zodat je langere lengtes kan overbruggen.
Beide ingesneden met een Stanley mes en op maat gemaakt zodat het netjes om de originele doos zit.
Eerst waar beide dozen ergens in het midden bij elkaar komen eerst goed een paar keer met tape er omheen zodat het al een stevig geheel is en dan zowel in de breedte als in de lengte een paar keer goed met stevig tape/ducktape eromheen en even een foto maken voor je verstuurt zodat als er iets misgaat dat je altijd achteraf kan laten zien dat het niet aan je verpakking ligt.
Tevens in de deal zeg je dat bij verzenden het risico voor de koper is.
 
Verzenden risico voor de koper? Vergeet t maar. Ik heb dit jaar 2 keer slecht verpakte gear beschadigd aangekregen. Bax stuurde me zelfs b stock gewoon zo in een bax doos gemikt zonder extra verpakking. Boel gezeur achteraf. (Was maar een adam a7x, peanuts natuurlijk, not)
als t slecht te verpakken is verzend je t niet. Dan duurt de verkoop wat langer tot je t kan brengen en ‘en ophaalt. Zo doe ik t ook.
 
Bananen dozen bij je lokale supermarkt halen, die zijn stevig en kan je relatief simpel gebruiken om met meerdere een grotere doos te maken.

Andere tip voor synths met slider en knoppen: stukjes karton tussen de knoppen/sliders plakken met een stukje gewone plakband. Gebruik dan stukje die hoger zijn dan sliders/knoppen en plak daar weer een stuk plat karton over, waarmee je de knoppen afdekt en beschermd.
 
5-10 euro had ik er nog voor willen betalen maar 20-25 euro voor een lege doos vind ik idd wat aan de hoge kant...

Ik weet niet of ik het zou waarderen als ik mijn synth in verlijmde bananendozen zou toegestuurd krijgen of als de verkoper zou zeggen dat het risico volledig bij de koper zou liggen...
 
Ik weet niet of ik het zou waarderen als ik mijn synth in verlijmde bananendozen zou toegestuurd krijgen of als de verkoper zou zeggen dat het risico volledig bij de koper zou liggen...


Als je de synth opstuurt in de originele doos en daar bubblewrap omheen doet en dan nog een keer een goed passende kartonnen verpakking er omheen dan is dat geen probleem voor de meesten en bij verzending tussen particulieren is het heel normaal dat diegene die niet wil ophalen dan ook het risico bij verzenden neemt.
En anders als je dat allemaal te minderwaardig vindt of het risico te groot dan timmer je van 6 mm triplex een kistje in elkaar en vertel je de koper dat vanwege het gewicht het verzenden wat duurder uitvalt, maar ja, dan zal de verzendprijs wel weer te hoog zijn......
Als je zulke hoge eisen stelt als jij dan kan je niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit.
 
Bananen dozen bij je lokale supermarkt halen, die zijn stevig en kan je relatief simpel gebruiken om met meerdere een grotere doos te maken.

Andere tip voor synths met slider en knoppen: stukjes karton tussen de knoppen/sliders plakken met een stukje gewone plakband. Gebruik dan stukje die hoger zijn dan sliders/knoppen en plak daar weer een stuk plat karton over, waarmee je de knoppen afdekt en beschermd.
 
5-10 euro had ik er nog voor willen betalen maar 20-25 euro voor een lege doos vind ik idd wat aan de hoge kant...

Ik weet niet of ik het zou waarderen als ik mijn synth in verlijmde bananendozen zou toegestuurd krijgen of als de verkoper zou zeggen dat het risico volledig bij de koper zou liggen...

mja voor die prijs of pakweg 50 a 100 euro heb je 2e hands een flightcase. Als je de koper die laat terugzenden kan je je volgende synth verkopen. En eens alles weg, de flight verkopen.
Ik had een flight voor een j60 maar die is geruild.
Ik heb er eventueel nog wel een voor een seq pro one formaat
 
Back
Top