wie gebruikt er nog cassettes?

wie gebruikt er nog cassettes?

  • ja

    Stemmen: 49 51,0%
  • nee

    Stemmen: 47 49,0%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Een B&O verzamelaar bij wie ik een versterker kocht beweerde dat de Beocord 9000 van binnen Nakamichi is.
Geen idee of 't waar is, ik zie het nergens vermeld. Wel een mooi setje zo:

beocord9000b.jpg


Behalve Nakamichi zou ik niet weten wat goed is of was. Studer/Revox en Teac/Tascam? Braun C4? Misschien Pioneer en Denon?
 
AIWA was ook fijn. Zei men. M'n Aiwa deck en walkman begaven het al na een paar jaar. Het Marantz dual speed deck doet het na 30 jaar nog steeds prima!
 
Nee Philips was de grootste leverancier voor B&O en toen het slecht ging hadden ze rond 1990 een flink belang in B&O gekocht (25%) om zo het bedrijf te redden. Philips zou er tenslotte niet bij gebaat zijn als B&O failliet was gegaan. Dus nooit heel het bedrijf, en het Philips belang is ook al dik 10 jaar geleden weer verkocht.
 
Ja ,.. neee,. dus,.

Ik heb een busje,.
En dadding is echt te gek,.
Alleen zat er een ouwe shitradio in die alleen maar kraakte,.
Had me al voorgenomen dat hele geval met opbouwspeakers en alles eruit te slopen.
Kom ik een hele verhuisdoos met cassettes tegen tussen de ouwe zooi van de laatste verhuizing.
Ik denk,. laat ik es zo'n cassette in t busje proberen.

Damn,. supergoede sound ineens.
En al die tapes,.. vol met
vette 70's en 80's disco soul funk reggae synthpop en vooral,. een hele berg herinneringen!
Ff een schoenendoosje gevuld en gisternacht een paar uur in t busje in de voortuin gezeten!,.. Ghehe,..
Nou alleen nog zo'n cassette met een minijack input dinky!
 
Back
Top