welke moderne(re) machine kan een Polysix èn Monopoly nabootsen?

Dag mensen,
Bedankt voor alle reacties!
Ik ga maar eens gewoon (ouderwets) naar een winkel om van alles te proberen. Ben benieuwd naar de Prophet Rev2, daar speelt een collega van me sinds kort op. Hij had daarvoor een OB6, ga ik ook even checken. En een 'gewone' Prophet natuurlijk, maar ik ben zelf vooral erg nieuwsgierig naar die nieuwe Jupiter-X.
Iemand ervaring met deze apparaten?
Wat ik zelf van die Prologue vond was vooral het basisgeluid. Hij kan van alles en is echt geen slechte synth natuurlijk, maar ik gebruik analoge synths vrij 'kaal' en hooguit een beetje detuning of ensemble-effect. Dat kale geluid beviel mij niet van de Prologue. Na testen de Polysix even op hetzelfde setje aangesloten en toen was het inpakken geblazen met die Prologue.

Dit soort sounds heb ik nodig

ik haal dat wel uit mijn huidige setje, hier wat eigen werk:


Groeten, Piet Hein
PS ik ben eigenlijk gitarist



Met de Peak kon ik het makkelijkst in de buurt komen van je voorbeeldje. Ik heb een bijlage bijgevoegd met een stukje audio uit de peak, komt het in de buurt?

 
Last edited by a moderator:
Ik ben het eens met het verhaal van de Ensemble van de poly6, bij mij is (of... ik ervaar) deze heel vet. Eerlijk gezegd vetter dan de Kawai uit het filmpje imho.

Ik zou mijn Polysix dan nogeens moeten vergelijken met online geluiden.. eerlijk gezegd niet zo veel gebruikt omdat ik em niet zo heel mooi vind.. maar ik vind de Kawai een iets minder glazig effect hebben (minder Solina-achtig) en ook breder klinken wat mijn persoonlijke voorkeur weer heeft..

Hieronder mijn poging op de OBX uit het filmpje. Ik heb toevallig ook een OBX maar ik vermoed dat deze in Unison gebruikt is.. het klinkt iets te verzadigd voor 2 oscilatoren. Waarschijnlijk hebben ze gewoon 2 takes gedaan om zo het octaaf in de bashand op te nemen. De strings klinken weer een stuk dunner ook.

ow.. erna hoor je ook nog een preset die ik ooit gemaakt heb, geïnspireerd op de Solina String Ensemble maar met gegevens die ik laatst ergens las zou het nog beter moeten kunnen klinken. Dit is een Alesis Fusion dus.. ;) mijn allessie.. :D Alles ff vlug ingespeeld en niet gequantised.. :)
 

Attachments

  • Rush Oberheim + Solina.mp3
    572,4 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
Back
Top