Voorstel van LA producer?

Apollo82

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
275
Locatie
Gent
Ik kreeg via mail een voorstel om samen te werken met een producer uit LA, hij zou Roderick Kerr noemen. Hij zegt dat hij verschillende zangers, muziekschrijvers, etc. vertegenwoordigt en wil samenwerken om mijn project "tot leven te brengen".

Ik vind het een beetje vaag, ik moet nu m'n instrumentals opsturen en hij zou er verder op laten werken (vocals ed.). Hij vraagt geen geld of niets (voorlopig). Probleem is dat ik mijn nummers nergens heb geregistreerd, en dus als ze er iets mee uitvreten zonder mijn weten, heb ik weinig te zeggen. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, iemand?
 
Hij stuurt mij a cappella's, die heel professioneel klinken, maar het is niet echt heel goed na te gaan waar die precies vandaan komen.

Nu vind ik mijn eigen muziek heel erg goed (zoals iedereen wellicht :D), maar desondanks lijkt het mij heel sterk dat een producer uit LA met mij zou willen samenwerken, een nobody met 80 volgers.
 
Kwam ook dit tegen. Ga je ervan uit dat dit legit is, probeer dan te verifiëren dat je nu werkelijk met hem te maken hebt. Je kunt proberen om op een andere manier, via een ander kanaal, contact te maken dan deze persoon nu deed. Leg je contact met de "echte" Roderick (weer aangenomen dat dit legit is) en die weet van niks, tja, dan weet je genoeg...

Als het wel klopt, dan kun je 'ns verder kijken hoe het zit met rechten e.d. Maar eerst kijken of dit een imposter is, of niet.
 
Als het de nummers zijn die op je soundcloud staan, had hij natuurlijk ook gewoon ze daar van kunnen rippen als hij minder goeie bedoelingen had.
De nummers op soundcloud klinken wel goed en zijn goed gemaakt, dus dat is al een makkelijke start voor hem.

Misschien toch uw nummers dan even op voorhand registreren voor je ze naar hem doorstuurt?
Synthwave is dankzij The Weeknd very hot. En iedereen wil daar nu zo snel mogelijk op inspringen natuurlijk.
 
Tis niet vreemd dat iemand een collab met je wilt doen, Dat gebeurd heel veel, collabs.Ik kan je helaas niet adviseren over hoe dat juridisch tewerk gaat want daar gaat het natuurlijk om.Het moment dat jullie samen iets uitbrengen moeten de rechten en opbrengsten enzv qua contract of iig een soort van overeenkomst geregeld zijn.Ik vermoed dat als je dit niet doet ..je dan zeg maar alleen via een rechtszaak je rechten kunt verhalen .En advocaten kosten geld,,,,,,veel geld.Zoek op het net of over of laat hem met een voorstel /plan komen hoe die samenwerking er dan uit zou moeten zien van begin tot eind.
 
Ik zou lekker mijn eigen netwerk opbouwen ipv met een of andere random vago in zee te gaan..
 
als je al twijfelt is het niet goed.

:)

Dus jij moet muziek maken op vocals die hij aanlevert?
Normaal gaan de vocals toch als laatst.
Levert hij dan ook progressies of iets?
 
Als je jouw eigen muziek goed vind waarom dan de komende rechten erop voor 50% weggeven :) ?

Als er nu echt vocals op moeten en je kan dit niet zelf kan je wel altijd een track zenden die niet af is en met andere basic sounds als test..een rouwe niet goed klinkende demo zeg maar met GM sounds
 
Wat ik zou doen is gewoon nieuwe "instrumentals" maken, niet te ingewikkeld als je er zelf maar lol mee hebt. En dan kijken waar het schip strand?
Laat hem maar druk maken om de composities. In het ergste geval heb je een dag met je synths gespeeld en ben je een ervaring rijker.

En als hij perse stems van je bestaande tracks/releases wil: gewoon zeggen dat je "niet in het verleden wil blijven hangen" en wil "groeien als artiest".
 
Ik krijg af en toe een e-mail van iemand die mijn muziek kent van soundclick. Die vind de muziek te gek en wil het uitbrengen. Gelet op haat avatar is ze ook een wulps fotomodel.

Sounds legit.

Maar jij hebt te maken met een kerel. En jij maakt wel goede muziek. Dat maakt de kans dat het wel goed zit wat iets groter. Er zijn legio voorbeelden van Nederlandse jonge producers die via het internet verdienstelijk samenwerken met artiesten over de hele wereld. Ik zou - en dat klinkt heel gek in 2020 -even bellen.
 
Ja, ik zou inderdaad even kijken of je een telefoonnummer van hem kan krijgen en even bellen en kijken wat dan de gevoelstemperatuur is?

Je kan uiteraard ook een leap of faith doen en gewoon één track (die je al op Soundcloud hebt gepubliceerd, zodat je achteraf altijd nog kan aantonen dat deze van jou is, mocht die gast toch achter je rug je nummer gebruiken voor de volgende The Weeknd single) naar hem opsturen en zien wat er gebeurt?

Er worden veel collabs gedaan en je weet nooit wat er misschien uit kan komen? Ik heb nu ook een paar nummers bij een (onbekende) Amerikaanse zanger/producer liggen waar hij op zal gaan zingen. Ken hem ook verder totaal niet, behalve dat onze paden op Soundcloud hebben gekruist en wij enthousiast waren over elkaars muziek. Soms moet je eens een gokje wagen, denk ik.
 
Hey cool, bedankt voor de reacties, het heeft me zeker geholpen.

Ik heb het even laten bezinken. Momenteel ben ik ook druk een album aan het maken naast het gewone leven dat ook moet doorgaan (kindje, werk etc.). Ik heb besloten m'n instrumentals (niet stems) door te sturen, en zien wat er op me af komt. Daar doe ik niks verkeerds mee, denk ik. Ik heb de luxe om niets te moeten, liefst maak ik pure synthwave, zonder aan commerciële zaken te moeten denken.

Hebben jullie soms nog tips om online muziek te registeren (enkel registeren, niet om royalties te innen)? Dan ga ik daar ook mee aan de slag, want ik heb de neiging snel demo's online te zetten.

dreamer ja klopt sorry, ik heb wel wat geschoven met m'n muziek, nu staat alles eigenlijk op soundcloud, met aangepaste url: https://soundcloud.com/the-lost-kids
 
Laatst gewijzigd:
Ohja, hij wil zelf bellen, maar dat is me wel wat kostelijk naar de USA, dus ik neem de tip om te connecteren via facebook.
 
Je kan ook bellen via whatsapp eventueel, via wifi kost dat niets
 
Hey cool, bedankt voor de reacties, het heeft me zeker geholpen.

Ik heb het even laten bezinken. Momenteel ben ik ook druk een album aan het maken naast het gewone leven dat ook moet doorgaan (kindje, werk etc.). Ik heb besloten m'n instrumentals (niet stems) door te sturen, en zien wat er op me af komt. Daar doe ik niks verkeerds mee, denk ik. Ik heb de luxe om niets te moeten, liefst maak ik pure synthwave, zonder aan commerciële zaken te moeten denken.

Hebben jullie soms nog tips om online muziek te registeren (enkel registeren, niet om royalties te innen)? Dan ga ik daar ook mee aan de slag, want ik heb de neiging snel demo's online te zetten.

dreamer ja klopt sorry, ik heb wel wat geschoven met m'n muziek, nu staat alles eigenlijk op soundcloud, met aangepaste url: https://soundcloud.com/the-lost-kids

Hey leuk toch dat er interesse is in je muziek? :) Als je 'n MP3s opstuurt (192kbs, youtube kwaliteit) zullen de opnames onbruikbaar zijn om verder professioneel iets mee te doen. Jij hebt altijd het origineel en daarin zal alle info boven de 15khz zitten. SC heeft echt helemaal een genadeloze compressie.. dat wil je niemand aandoen.. of misschien op 128kbs gaan zitten.. 192 kunnen ze nog op YT gebruiken zonder verlies :D
Misschien ook tijdelijk op YT zetten onder een Nick? SC opnames kun je ten alle tijden aanpassen, volgens mij kan dit niet met YT en zo heb je dus ook soort-van bewijs, eventuele plays zijn dan even een luxeprobleem. :)

Je kunt muziek ook in een I-depot zetten.. maar hoe dat allemaal werkt en wat de eventuele kosten zijn weet ik niet. https://popunie.nl/kennisbank/hoe-le...-nummers-vast/
https://www.boip.int/nl/ondernemers/...gistreren/idee

Ik gebruik zelf ook weleens opnames die ik tegenkom op Youtube. Sommigen kan ik dan via apps als Shazaam op Deezer of Spotify vinden, sommigen ook niet, die zijn dus niet gereleased. Heel soms kom ik ook meerdere artiesten tegen die dezelfde opname of een loop/sample gebruiken. Maar 'bekend' worden met een opname kent dus vele niveau's. Ik herinner me nog een tijdje terug toen ik teveel artiesten vond via Shazaam (6 ofzo). De originele opname heb ik toen niet kunnen vinden, het blijft een te gek loopje :) . https://www.synthforum.nl/forum/alge...ack-id-gezocht
 
Laatst gewijzigd:
Je kan ook bellen via whatsapp eventueel, via wifi kost dat niets

Of via Skype (vind ik beter te verstaan vaak), en kan gewoon zonder beeld :D
 
Back
Top