hardware setup ok?

Hans Adriaensen

Nieuwkomer
Lid sinds
17 mei 2020
Berichten
15
Locatie
Ravels, Antwerpen
hoi, ik ben sindskort de eigenaar van een Roland TR8 en Korg Minilogue, hierbij heb ik de audio interface van Native Instruments Komplete Audio 6 gekocht. Ableton Live en de Akai mini MPK had ik al. Ik wil nu alles aan elkaar connecteren en ben eens op zoek gegaan naar meer info hierover.
Alvorens ik de nodige kabels ga kopen wil ik toch eens kijken of ik het goed begrepen heb. klopt dit schema? zijn er misschien betere manieren?

Alvast bedankt voor jullie tijd en goede raad! :)
 

Attachments

  • setup 1.PNG
    setup 1.PNG
    192,6 KB · Bekeken: 215
De midi out op de TR 8 moet een midi through (zit die wel op een TR?) zijn en de audio in op de monologue moet op een output op je audio interface ipv input. Verder klopt m.i. het wel.
 
Werken met hardware, superleuk, maar je gaat nog een hoop frustratie krijgen om eea aan elkaar te knopen en jezelf af te vragen waarom het #$*#@ niet werkt. Maarrrr, daar krijg je een hoop voor terug en als je het een beetje leuk vindt om eea uit zoeken (vaak zijn er ook meerdere wegen naar Rome) is het ook helemaal niet erg om daar mee bezig te zijn. Slim in ieder geval om gelijk met zo'n schema aan de slag te gaan. Wat Syntax als zegt loop je hier tegen het probleem aan dat de out van TR8 geen thru is. Over het algemeen stuurt de midi out van een synth alleen signalen van die synth zelf uit. Voor het doorsturen van binnenkomende midi signalen om naar een volgende synth te sturen, heb je een midi thru aansluiting nodig.

In dit geval heb je volgens mij op zowel de tr8 als de minilogue geen thru. Van de tr8 weet ik dat je ook via usb midi kan sturen, dus je zou het volgende kunnen doen: Korg minilogue op de midi out van de komplete 6. De tr8 sluit je aan via usb om midi door te geven. Bij de midi settings van ableton kan je dan midi in/uit voor de tr8 aanzetten en/of alleen de sync als je alleen de clock wilt sturen en op de tr8 zelf de sequence doet.
 
Minilogue heeft ook usb, dus misschien kun je die midi kabels maar beter achterwege laten als je toch niet kan doorlussen.
(en inderdaad heeft een input op een input aansluiten niet zoveel zin ..)
 
Voordat TS verkeerde info krijgt, de TR-8 heeft een switchable midi thru:
PAD 2 – MIDI THRU
  • LIT – MIDI THRU is ON
  • UNLIT- MIDI THRU is OFF
 
bedankt iedereen voor je reactie! dus als ik het goed heb en de Midi Thru op "on" zet klopt mijn schema? scarum, ik ben nog niet helemaal mee hoe je dit nu op "on" moet zetten maar ik kijk eerst zelf wel even in de manual. bedankt. :halleluja
 
Nee, je schema klopt niet helemaal. Want je probeert nog steeds een input van je geluidskaart met de input van je minilogue te verbinden, en dat slaat natuurlijk nergens op :)
 
De Minilogue heeft geen input. Dus ja, er zit een labelfoutje in je schema, maar de flow klopt (over USB flow heb ik geen idee, maar audio en midi klopt).
 
Niet? dan moet ik Korg toch even vragen waarom dat wel op de synth staat ...

I stand corrected. Ik ging uit van mijn Minilogue XD, de Minilogue heeft idd een input.
 
Ben benieuwd of die audio 6 nog lang support geniet, mijn audio 8 DJ is er aan voor de moeite. Misschien eens uitpluizen en verkopen voordat ie obsolete is als je de bui ziet hangen.
 
Ja, maar heb je die wel "echt" nodig? (als het class-compliant is dan namelijk niet en is het allemaal verkooppraat)
 
Ja, want anders werkt het niet en blijft je usb led knipperen.
En de mk2 driver is compatible met de mk1, btw.
 
Back
Top