Retrogame met Roland MT-32 liefhebbers hier?

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Kwam via filmpje van de 8-bit guy achter de geluidskwaliteit van de Roland MT-32, vroeger toen ik met vriendjes Sierra en Lucasarts adventures speelden hadden geen idee van die optie, we speelden gewoon met Adlib/Soundblaster en soms zelfs gewoon met PC-speaker instelling, maar nu dus die games aan het herontdekken met de MT-32. Gaat nu ook prima vanaf de mac via Scumm/DOS Box en CoreMidi. Overigens is er ook een heel goede software emulator van de MT-32, Munt, maar ik wil echte hardware.
Zijn er hier meer retro-game fans met liefde voor de MT-32 sound? Of zelfs die er nog nieuw voor componeren? Schijnt namelijk ook in zwang te zijn.
 
Zelf ben ik ooit begonnen met een Roland SoundCanvas SC-55mkII, die kon je in MT-32-modus zetten waardoor je dus ook de geluiden van de MT-32 ter beschikking had. De MT-32 wordt niet vaak aangeboden maar een Roland SoundCanvas SC-55 is wat makkelijker te vinden. Meestal is dat 50 euro (of minder). Destijds gebruikte ik die module om zelf muziek te maken en ook in DOS games waar dat een veel beter geluid opleverde. Als je bv een SC-55 zoekt, daar hoort een afstandsbediening bij maar die gebruikte ik nooit. Alles is in te stellen op het toestel zelf.

En de SC-55 is ook nog eens een goeie module om te leren werken met MIDI aangezien deze module geen instellingen bewaart. Je moet dus alles via MIDI doen.
 
Back
Top