Arpman Group en Turnlab !!

rudolfus

Ingeburgerd
Lid sinds
3 november 2006
Berichten
78
Locatie
Rotterdam
Beste Synthforum leden , is er iemand onder jullie die ervaring heeft met de Arpman Group te Heerlen ( heeft OB-Xa te koop op MP ) en Turnlab te Antwerpen deze verkopen en kopen Vintage Synths in , repareren zij professioneel en betrouwbaar ??
 
Naar mijn ervaring is Turnlab zo betrouwbaar als je maar kunt zijn. Die ARPMAN ken ik niet, maar maakt op mij een schimmige indruk. Of dat terecht is, weet ik niet.
 
Turnlab is opzich een goede onderneming, maar heb ook 2 flinke tegenvallers gehad, beide keren betrof het een KORG MS-10 die zogenaamd geserviced was. Maar er was een hap uit een toets en ze zaten onder het stof, maar hun verdediging was dat ze toen in een verhuizing zaten. Dat kan mij niet schelen, verwacht niet zo'n zolder-vonds geleverd te krijgen. Maar hebben ze keurig gecorrigeerd door ze terug te nemen. Verder vind ik ze wel te duur, zoveel werk maken ze niet vd service maar er komt wel een flinke marge bovenop.
 
Turnlab is zeker te vertrouwen. Reageren altijd op vragen en verpakken goed. Het enige nadeel is dat hun prijzen vaak boven de gemiddelde marktwaarde liggen... Maarja, ze zijn tenslotte een bedrijf en moeten ook blijven bestaan.
 
Turnlab is opzich een goede onderneming, maar heb ook 2 flinke tegenvallers gehad, beide keren betrof het een KORG MS-10 die zogenaamd geserviced was. Maar er was een hap uit een toets en ze zaten onder het stof, maar hun verdediging was dat ze toen in een verhuizing zaten. Dat kan mij niet schelen, verwacht niet zo'n zolder-vonds geleverd te krijgen. Maar hebben ze keurig gecorrigeerd door ze terug te nemen. Verder vind ik ze wel te duur, zoveel werk maken ze niet vd service maar er komt wel een flinke marge bovenop.

'Service' beperkt zich tot een volledig nazicht op werking een spray hier of daar ,wat afstoffen en in het beste geval een condensator die zichtbaar gelekt heeft vervangen.

Als er iets stuk is aan een synth die ze willen verkopen gaan ze dit herstellen natuurlijk,maar dit omvat geen service in de betekenis van een volledig preventief onderhoud,je koopt dus gewoon net alsof je het van een particulier koopt.

Wat betreft hun 'garantie' is het ook belangerijk te weten of dit alles omvat..

Geloof dus die praat niet aub.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zeg niet dat ze onbetrouwbaar zijn, maar ze zijn schijteduur en of t het waard is, vermoedelijk niet. Heb er eens een ms20 getest die service had gehad en ik had al direct 2 punten gevonden aan de ms die me zouden weerhouden te kopen. Weet je, je kan herstellen wat er stuk is. Of je kan herstellen wat er stuk,is, en de rest checken en aanpakken. Dat laatste ideaal, wringt zowat overal t schoentje.
Dus ter plaatse uitvoerig testen voor je je geld uitgeeft.
bij oscidance idem hoor, de pro one kregen ze zo terug van me en de cr78 was ook niet helemaal gezond. Jaja dat was samen 4k.
 
Met die ARPMAN heb ik wel eens contact gehad toen ze begonnen met adverteren op Marktplaats. Dat kwam zo onbetrouwbaar over, dat ik er niet heb durven kopen. Sindsdien blijf ik ze zien langskomen. Volgens mij is er wel eens een thread over ze geweest.
 
Heb heel veel gekocht en verkocht bij Turnlab. Maks is een super vriendelijke kerel, en ook zeer behulpzaam. Ik betaal met plezier een beetje extra, ik gun hem zijn marge graag. Vaak kan hij aan veel meer spul komen dan op zijn website vermeld staat (los van alle vintage heerlijkheden heb ik heb mijn API console, maar bijv. ook mijn Thermionic Culture Vulture bij hem aangeschaft – nota bene voor een prijs die lager was dan bij elke andere winkel).
 
About Turnlab:

The Roland TR-727 that sold me this shop was, according to them, serviced and checked. I had my Latin drum machine, which was seriously damaged without any mention being made, checked and repaired by another company: 3 faders broken and a break on the mainboard. I think this is a worthless company.
 
Onlangs een Kenton Midi to DCB gekocht bij Turnlab. Nergens anders op Stock.

Supersnel, perfect :okdan:
 
Turnlab komt op mij over als een vintage dozenschuiver met bloedzuigerprijzen. Ik heb er nog nooit iets gekocht in elk geval.
 
Voor nieuwe spullen is Turnlab ok hoor ! Prima winkel.

Voor vintage spullen hanteren ze exact hetzelfe recept als Rapper Sjors (Ocsidance). Word afgestoft en als serviced verkocht. Mocht er iets echt kapot zijn aan een toestel dan word dat onderdeel gemaakt en als pro-serviced verkocht. Bon, voor een hoop lui wellicht een fijne schijn veiligheid.
 
Een tijdje geleden nog een eurorack module gekocht (onder het mom van eens lokaal te kopen aangezien de producent een belgisch bedrijf is en zij de officiele dealer zijn). Het heeft 10 dagen geduurd voor ze het de moeite vonden om op de post te steken, de rekening kwam wel onmiddellijk...
 
Back
Top