Yamaha Rm1x Voice Effecten toekennen aan tracks

LunaJuno

Ingeburgerd
Lid sinds
24 juni 2019
Berichten
39
Locatie
zoetermeer
Goedendag,

Ik vroeg me af of er iemand is die weet of het mogelijk is een Voice effect individueel toe te wijzen aan een track zonder dat ik daarbij de andere tracks in die stijl met hetzelfde letter/nummer mee verander?

Ik wil de Voice effecten die ik op U01 Sectie B track 11 t/m 16(K-P) wil installeren, anders hebben dan degene die ik op de tracks 11t/m16 van Sectie A heb geinstalleerd. Nu heb ik dat als ik in sectie B de Voice effecten verander van track 11t/m16, ik dezelfde tracks van Sectie A ook mee verander.
Met de handleiding kom ik hier dusver nog niet uit, dus vandaar dat ik het via deze weg probeer.

Alvast bedankt. Zou echt chill zijn als dit kan.

Groeten
Pascal
 
Laatst gewijzigd:
Helpt dit? FX per pattern :D

 
Helpt dit? FX per pattern :D
Bedankt voor de feedback Freddy,

Het gaat mij om wat je op 4.06min ziet. Die Saw1 A van de SyMaterL groep is zoon Voice effect die ik dan instel op bijv. U01 track A van sectie A.

Op U01 track A van sectie B wil ik een andere Voice instellen, laten we zeggen Saw1 B.

Als ik nu Saw1 B ga instellen voor track A in sectie B, dan verandert die Saw1 A die op track A van sectie A staat automatisch mee in Saw1 B, en ook alle effecten die ik daar op had gezet.

Zijn die tracks individueel, voor elke sectie apart in te stellen met Voices, of kan het alleen maar voor 1 track zijn, die dan gelijk voor al die andere 15 secties in die stijl ook gelden.

Sorry voor de vage uitleg met al die A en B'tjes ;)

Groeten
Pascal
 
Laatst gewijzigd:
Als ik me niet vergis dan werkt de pattern sequencer van de RM1x nagenoeg hetzelfde als de Yamaha Motif. Elke Phrase bevat ook de Voice informatie. Als je in verschillende patterns dezelfde phrase gebruikt, dan wordt ook steeds dezelfde Voice informatie gebruikt. Door een phrase te kopieren kan je de nieuwe phrase voorzien van andere Voice informatie.

Geen idee of dit op de RM1x ook zo heet: op de Motif heet dit 'Phrase Header'. Wellicht dat je met die zoekterm in de handleiding/internet meer informatie terugvindt.

Wat info: (op basis van de Yamaha Motif)

http://www.motifator.com/index.php/f...thread/471346/
http://www.motifator.com/index.php/f...thread/477512/
 
Ja dat is hetzelfde op RM1x. Je moet die phrases opslaan als userphrases met verschillende namen als je andere effecten wil. Anders zitten die effecten idd op alle phrases met die naam als ik me goed herinner.
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de informatie Freddy en Hover,

Aan de hand van de term Phrase reader kom ik in de buurt zo voelt t aan.


Ik vond dit op een ander forum.

Can’t remember if/where it is on a RM1x; but in the RS7000 there are two options called “TG Param Out” and “Voice Setup to TG” in the “Utilitiy -> Midi Setup” menu which determines if she will process any Bank/Program chance and patch settings in the phrase header.

When “TG Param Out” is on, as VennDiagram said, it can send unwanted Bank/Program changes out of the midi port to external gear.

Additionally, when “Voice Setup to TG” is on this can cause unwanted glitches when changing patterns, as it i[/i] is potentially trying to change patches for 16 settings at once, so IMHO should always be turned off; and any changes should be done via programmed Bank/Program changes and/or SysEx.

Het is niet helemaal hetzelfde, want ik gebruik geen externe apparatuur maar het lijkt er wel heel erg op waar ik tegenaan loop.
Even checken in de handleiding wat ik kan doen.

Thanks again. Ik ben weer een stuk verder.

Groeten
Pascal
 
Zoals het naar uit ziet moet ik inderdaad bij de instellingen van het systeem zijn, maar de Utility knop van mijn Yamaha Rm1x doet het niet dus die moet ik eerst laten maken.
Thanks again voor alle feedback. Heeft zeker geholpen.

Groeten
Pascal
 
Ik heb hier nog een set drukknoppen voor de RM1x liggen. Niet de keyboardknoppen maar wel alle andere. Indien je die nodig hebt laat je maar iets weten.
 
Ik heb hier nog een set drukknoppen voor de RM1x liggen. Niet de keyboardknoppen maar wel alle andere. Indien je die nodig hebt laat je maar iets weten.

Dank je wel Freddy, heel relaxt. Ik heb de Rm1x via me collega gekocht, even kijken wat hij er aan kan doen...hij repareert synthesizers als hobby met marktplaats erbij etc. , wellicht is zoon drukknop precies wat ik nodig heb :) Ik begin maandag weer met werken, dus ik zal nog even geduld moeten hebben voordat ik een antwoord daarop heb.

Erg fijn de mogelijkheid in ieder geval.

Groeten
Pascal
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top