Virus TI 1 kopen, wat en hoe teste?

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik ga vanavond een Virus TI 1 van iemand kopen.

Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij het testen. Ik lees over problemen met MAc OS maar niet zo zeer over windows.

Kan ik bijv de TI software alvast op mijn laptop installeren om te testen of dit werkt?
 
net de software geinstalleerd, maar dat niet als je geen virus hebt, omdat die tijdens installatie connectie wilt maken.
De verkoper heeft een mac en daardoor niet meer verder geupdate dan 5.1.3 omdat het daarna niet meer werkt met zijn mac os.

Dat is wel onhandig, dan kan ik de usb dus niet testen. Of is er wellicht een andere mogelijkheid?
 
Neem je laptop mee en instaleer de boel al daar. Kost misschien een beetje tijd, maar neem je een pak stroopwafels mee, zorgt de koper voor koffie en praat je tussendoor een beetje over muziek. Volgens mij kan er weinig aan kapot met het USB gebeuren. Heb er ook een gehad en draaide dit altijd via Windows samen met Cubase. Geen probleem.
 
Thanks heren, dat is inderdaad ook het idee. Heb de install file al gedownload, dus hopen dat het lukt.

Geen andere bekende problemen bij de TI die even gecheckt kunnen worden? Behalve USB connectie problemen kom ik op het internet weinig tegen iig.
 
De gebruikelijke tests of knoppen etc. allemaal goed werken. De Virus is gebouwd als een tank dus op zich kan 'ie wel wat hebben, maar ze zijn al wat ouder en misschien van hand tot hand gegaan en er hoeft maar een overenthousiast 'producer' tussen te zitten die het ding mishandelt en het is mis. Ik had op een Virus TI2 keys ooit een toets waar de velocity niet van werkte, en tijdens reparatie hele toetsenbord gemold dus dat was toen wel een dure (200eu voor nieuw keybed, auw). Mijn ervaring met de TI software is niet heel goed want veel latency in Live, maar dat was op Mac.
 
ik heb de Polar gisteren opgehaald. Daar ter plekke getest voor knoppen en toetsen, had mijn laptop mee, maar heb geen Virus control meer geinstalleerd, dat was te veel gedoe.
Vanochtend een update gedraaid en alles lijkt te werken. Zal nog wel even moeten checken of de velocity en aftertouch van elke toets werkt, maar dat denk ik wel.

Wel handig dat het scherm altijd de waarde aangeeft van de knop waaraan gedraaid wordt. Zo zie je direct dat de knop werkt.

Ik gebruik Renoise, dus het is nog even uitzoeken hoe ik daarin alles werkend krijg.

Dank voor alle tips!
 
Gefeliciteerd, super synth. Vaak (iig) even opletten bij de cut off knop hoe die voelt. Als die nog lekker stroef gaat heb je vaak kans dat er niet veel gebruik gemaakt is van de knoppen.
 
Is het met een virus op mac echt zo slecht gesteld? Virus staat op mijn lijstje maar anders kan die er direct weer af :)
 
Is het met een virus op mac echt zo slecht gesteld? Virus staat op mijn lijstje maar anders kan die er direct weer af :)

De ti software schijnt niet te werken op Catalina op de Mac, dus dat is best vervelend.
Verder lijkt het erop dat access voorlopig alleen nog maar gitaar amps maakt dus een update lijkt er niet echt in te zitten...

De virus is natuurlijk prima te gebruiken zonder de software, maar dan is het af en toe wel wat menu deep diving.
Alhoewel, ik vind dat erg meevallen. Er is goed nagedacht over de besturing via de synth zelf.
 
De ti software schijnt niet te werken op Catalina op de Mac, dus dat is best vervelend.
Verder lijkt het erop dat access voorlopig alleen nog maar gitaar amps maakt dus een update lijkt er niet echt in te zitten...

De virus is natuurlijk prima te gebruiken zonder de software, maar dan is het af en toe wel wat menu deep diving.
Alhoewel, ik vind dat erg meevallen. Er is goed nagedacht over de besturing via de synth zelf.

Bedankt! Jaren geleden hoorde ik ook mensen klagen dat de Ti veel bugs heeft is dat wel opgelost (of viel het eigenlijk wel mee)?

Je zou ook deze editor kunnen gebruiken en gewoon via MIDI. Rond zomer er kerst hebben ze vaak kortingsacties.

Thanks!
 
Bedankt! Jaren geleden hoorde ik ook mensen klagen dat de Ti veel bugs heeft is dat wel opgelost (of viel het eigenlijk wel mee)?



Thanks!

Ik heb weinig of eigenlijk geen bugs opgemerkt tot nu toe.
Wel wat dingen gelezen maar volgens mij is het meeste wel opgelost met firmware updates.
Denk dat de meeste bugs bestonden uit slecht aangesloten ti's, volle usb bussen en te lage latency instellingen waardoor mensen slecht audio over usb hadden.
Stand alone Heb je daar sowieso geen last van ;)
 
Ik heb weinig of eigenlijk geen bugs opgemerkt tot nu toe.
Wel wat dingen gelezen maar volgens mij is het meeste wel opgelost met firmware updates.
Denk dat de meeste bugs bestonden uit slecht aangesloten ti's, volle usb bussen en te lage latency instellingen waardoor mensen slecht audio over usb hadden.
Stand alone Heb je daar sowieso geen last van ;)

Bedankt voor de info wederom!
 
Back
Top