Geld verdienen? DAW verzinnen!

Eerder 'geld verdienen? iets anders verzinnen!', vrees ik. De markt is al aardig vol qua aanbod, het geld dat door de groei te verdienen is zal grotendeels gaan naar de spelers die nu al actief zijn. Als je nu met iets nieuws op de markt komt, vermoedelijk is het stukje taart maar klein dat binnen is te halen.

Dit soort rapporten met prijzen van vele duizenden $ kom je tegen in bijna alle marktsegmenten, er is kennelijk behoefte aan kristallen bollen die de toekomst voorspellen. Misschien dat je daar geld mee kunt verdienen? :D
 
Als je ziet wat sommige free daws nu kunnen en AI wordt het komende decennium steeds belangrijker in software dan verwacht ik dat er steeds minder geld verdiend gaat worden met een daw simpelweg omdat de gratis daws dan meer dan toereikend zullen zijn voor velen.
Als je ziet wat je nu al kan met bijv Tracktion of Cakewalk en Behringer al ook plannen heeft dan denk ik dat over een jaar 5 heel veel mensen met een gratis daw zullen werken.
Het is voor velen de workflow die ze gewend zijn dat ze nog op Ableton, Cubase of bijv Logic zitten maar dat is meestal niet omdat andere daws op allerlei gebieden tekort schieten.
 
Er zijn wel nieuwkomers die het goed doen. Ik ben erg te spreken over Studio One. En Bitwig timmert volgens mij ook goed aan de weg. Je hebt gelijk dat veel tools hetzelfde doen. Hoewel ik de pattern based workflow van FL Studio zalig vindt. Studio One heeft die functie ook, maar dat werkt veel minder.

Disharmonic Ik zag van de week een plaatje van een horoscoop. Bij elk sterrenbeeld stond: "U zit de komende tijd veel binnen." :D
 
Persoonlijk zou ik liever een goede MIDI-librarian/editor zien die niet:
- onstabiel is
- enkel op operating system X of device Y draait
- peperduur is
- alleen voor apparatuur van merk Z is
- editors heeft die nooit getest zijn met het apparaat waar ze voor bedoeld zijn
- slechte ondersteuning hebben en/of een arrogante ontwikkelaar die denkt alles beter te weten
- slechts een korte tijd op de markt is om vervolgens na flink te zijn verkocht spoorloos te verdwijnen
 
Hoewel ik de pattern based workflow van FL Studio zalig vindt. Studio One heeft die functie ook, maar dat werkt veel minder.

Ik ken FL niet zo maar pattern based is de werkwijze die FL altijd heeft gehad en waar ze groot mee zijn geworden.
Studio One heeft dit wel opgepakt sinds versie 4 en ik hoop en verwacht ook wel een beetje dat versie 5 daar nog verder op inspeelt.
Of misschien krijgen we wel de mogelijkheid van een tabblad met clips bijv zodat het nog meer richting Ableton gaat?
Tenslotte is de markt voor EDM en aanverwante stijlen heel groot dus het zou niet meer dan logisch zijn als Studio One daar ook in meegaat om marktaandeel te behouden cq te vergroten.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top