Ik ben compleet aan het ver-behringeren, anderen ook?

Terracide

Superheld
Lid sinds
2 september 2004
Berichten
605
Locatie
Nederland
Ik zat net even naar mijn setup te kijken ik heb heb een Behringer Xtouch compact:
xttouch.jpg - Click image for larger version  Name:	xttouch.jpg Views:	0 Size:	78,2 KB ID:	3749034

Behringer TD3
TD-3-BU_P0E25_Left_L.png - Click image for larger version  Name:	TD-3-BU_P0E25_Left_L.png Views:	0 Size:	436,2 KB ID:	3749035

Behringer MS1
MS-1-RD_P0D8D_Right_L.png - Click image for larger version  Name:	MS-1-RD_P0D8D_Right_L.png Views:	0 Size:	406,8 KB ID:	3749036

en een oude Behinger audiomixert. Nu heb ik nog wel een Focusrite geluidskaart en KRK speakers maar zonder dat ik er erg in had lijkt Behringer mijn setup over te nemen. Ik dacht niet dat ik een Behringer fanboy was (of anti Behringer heb altijd wel wat van ze gehad) maar het lijkt de laatste rijd de meest logische keus te zijn als je op budget je spulletjes koopt. Dus ik ben misschien wel een fanboy geworden 8D Nu ga wil ik geen gezeur over wel of niet Behringer uitlokken maar ik vroeg me af of anderen dit zelfde meemaken? De line-up van Behringer is gigantisch en er lijkt elke maand wel iets tofs uit te komen.

Zodra de RD6 uit is moet ik die ook hebben:
23411-01182020173737.jpg - Click image for larger version  Name:	23411-01182020173737.jpg Views:	0 Size:	63,5 KB ID:	3749037

voor naast mijn TD3, en ik ben al aan het sparen voor de DS80:
image_129380.jpg - Click image for larger version  Name:	image_129380.jpg Views:	0 Size:	96,9 KB ID:	3749038


Ben ik de enige die dit zo ervaart?
 
Laatst gewijzigd:
je wordt er zeker hebberig van, hier inmiddels de TD3 en RD8, stond ook al een klein mixertje en in ieder geval komt de CAT er nog bij :)
 
Ik herken het wel, al voel ik ook een soort verzadiging aankomen. Als dingen nagenoeg onbereikbaar zijn worden ze extra interessant. Als je ineens alles kan krijgen wat je hebben wilt, dan veranderd er wel iets in de beleving. Zo ervaar ik het in ieder geval. Dat gezegd hebbende heb ik inmiddels een behoorlijke verzameling en is het einde nog niet in zicht. Aan de andere kant krijg ik ook juist interesse voor andere spullen (die Behringer (nog?) niet doet) zoals bijvoorbeeld de Hydra, de Korg Wavestate en de MFB Synth Pro.
 
Heb niets van Behringer en volgens mij ook nooit gehad. [h=2][/h]
 
Er zijn wat dingen die ik ‘nodig’ heb/had in mijn setup, en dankzij de prijs-kwaliteit van Behringer is dit allemaal wat sneller bij elkaar te sprokkelen :)

Vind ik prima :okdan:
 
Nu ga wil ik geen gezeur over wel of niet Behringer uitlokken maar ik vroeg me af of anderen dit zelfde meemaken?

Ja, ben jij ook weer zo iemand die die troep koopt, het zou verboden moeten worden! :D
Nou ik heb ondertussen ook wel verschillende dingen zoals een umc1820, een Neutron, Deepmind, model D en een RD-8.
Maar maakt me niets uit want ik heb ook 4 verschillende dingen van Novation.
En Arturia is bij mij trouwens ook aardig vertegenwoordigt.
Ik koop gewoon wat ik leuk vind en zeker nu de laatste jaren de kwaliteit best wel sprongen maakt is er niet veel wat me tegenhoudt.

Ik herken het wel, al voel ik ook een soort verzadiging aankomen. Als dingen nagenoeg onbereikbaar zijn worden ze extra interessant. Als je ineens alles kan krijgen wat je hebben wilt, dan veranderd er wel iets in de beleving.

Dat herken ik ook, het spannende of de droom is dan een beetje weg.
Maar maakt niet uit want op de buy button drukken is snel gedaan met die prijzen natuurlijk maar je krijgt er wel zelfdiscipline van.
Tot er een Synthi of een Polykobol uitkomt want dan ga ik toch voor de bijl ben ik bang. :P
 
Ik herken het wel, al voel ik ook een soort verzadiging aankomen. Als dingen nagenoeg onbereikbaar zijn worden ze extra interessant. Als je ineens alles kan krijgen wat je hebben wilt, dan veranderd er wel iets in de beleving. Zo ervaar ik het in ieder geval. Dat gezegd hebbende heb ik inmiddels een behoorlijke verzameling en is het einde nog niet in zicht. .

Ja ik snap wat je zegt maar dat heb ik dus totaal niet. Ik ga helemaal niet voor een 'holy grail' omdat het niet te bereiken is. Ik ga voor de dingen die ik vroeger niet kon betalen en nu in eens allemaal kan kopen! Het maakt me niet uit dat het niet origineel is of dat iedereen het kan kopen, ik hoef er geen hits mee te maken. Ik wil er mee spelen! Het is allemaal speelgoed, en de prijs is nu zo laag dat ik vatbaar ben geworden voor impulsaankopen ben ik bang. Ik had een midikeyboard nodig maar dacht ach.. een MS1 is ook leuk. Of ik heb een TD3, maar een gele TD3 ernaast is ook leuk. Het wordt een beetje vreemd 8o)
 
Ik ben blij met de Crave. Behalve dat de arp geen "gate out" doet. Suf. Als aanvulling voor m'n frac monosynth gekocht. Voor dat doel en geld een prima ding.

Wel aan het veranderen. Maar meer hoe ik tegen muziek maken aankijk. Meer geïnteresseerd in modulair. Wat Behringer op dat gebied gaat uitbrengen, vind ik persoonlijk niet zo interessant. Simpelweg omdat ik het niet innovatief (genoeg) vind.
 
Ik ben blij met de Crave. Behalve dat de arp geen "gate out" doet. Suf. Als aanvulling voor m'n frac monosynth gekocht. Voor dat doel en geld een prima ding.

Wel aan het veranderen. Maar meer hoe ik tegen muziek maken aankijk. Meer geïnteresseerd in modulair. Wat Behringer op dat gebied gaat uitbrengen, vind ik persoonlijk niet zo interessant. Simpelweg omdat ik het niet innovatief (genoeg) vind.

die system 100 clone ?
 
Oa system 100 clone. Zelf spaar ik liever door voor wat meer "exotische" modules. Dat heeft in mijn geval te maken met veranderend inzicht.
 
Tijden veranderen ... ik weet nog dat er een enorme discussie was over de tr-808 dat niemand zo’n ding ging kopen voor 550 euro. Dat hadden “ze” er niet voor over en diegene die dat er voor vroeg was een oplichter. Nu een paar jaar later geven massaal mensen 350 euro uit voor een cloon.
 
Ik heb 2 zaquencers, (bcr 2000 dacht ik?) een meet micro, de vc340 en zo'n behritone speaker. Dat zal het zijn. Heb spijt vd microfoon en de vc340. Dus zou 't liever kwijt dan rijk zijn.
Moest de zaquencer niet zo fijn zijn ging alles er uit. Ik sponsor die eikel niet meer.
Mja ik moet die vc340 maar eens te koop zwieren...
 
Ik heb de DeepMind 12 en Neutron en daar ben ik tevreden over.
Op een eventuele EMS na ben ik niet zo geïnteresseerd in clones, maar hun modular case vind ik dan wel weer erg interessant.
Over hun Eurorack modules ben ik nog niet uit.
 
Hebben ze nou ivm met copyright kwesties allemaal kleuren nagellak in die gleufjes van de MS-101 schuifpotknopjes gesmeerd en kerstverlichting toegevoegd? Getver! Volgens mij was de proto veel strakker. Ook jammer dat je het oorspronkelijke probleem van de TB-303 niet hebben opgelost. "Silver Painted Plastic Must Die!". Welke dokus dat ooit heeft uitgevonden: wit plastic zilvergespoten, moeten ze opknopen. Graag dus een TD-3 remake in geanodiseerd aluminium!
Edit: ik zie dat ze het toch enigszins hebben opgelost door een ACID-gele en zwarte versie te maken. Helaas lijken de knopjes, die samen met de hoekjes het eerste lak kwijtraken, toch ook zilvergespoten.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn meest recente aanschaf was een VC340 en de Pro-1. Ik heb al een TR-808, maar anders zou de Behringer variant er zeker bijgekomen zijn.

ik zat nog te kijken naar de UBX en de DS80, maar die zijn er nog niet.
 
Ik de TD3 besteld. ben super benieuwd. Voor zo'n prijs kan je die niet laten staan.. Ik zag trouwens ook modular spul wat er interessant uit ziet, dat zie ik me ook wel aanschaffen en ook zo'n x- mengpaneel en dan die 19 inch..
 
Ik heb de Pro-1 naar aanleiding van een video met een vergelijking met het origineel. Het enige minpunt tot nu toe is de calibratie van de frequentie van VCO1, maar het origineel ontstemde geregeld, dus zo erg is het niet. Deze blijft tenminste toonvast. De Cat gaat er ook komen en - als die werkelijkheid wordt - de DS-80 ook. Die zou ik nooit als origineel hebben gekocht. De rest heb ik als origineel of kloon. Dus voor mij gaat het zeker op dat ik nu gekloond spul van Behringer koop omdat het bereikbaar is.
 
Net twee Behringer effectpedaaltjes gekocht, dus het begin van het ver-behringeren is er... :D


Aan de andere kant krijg ik ook juist interesse voor andere spullen (die Behringer (nog?) niet doet) zoals bijvoorbeeld de Hydra, de Korg Wavestate en de MFB Synth Pro.


Met synths zie ik het nog niet zo, heb niet veel interesse in wat B. nu brengt. Zou leuk zijn als ze 'ns met een digitale synth kwamen, beetje als de Hydraysynth of Wavestate, dan is het misschien een ander verhaal.
 
Ik heb nog altijd enkel maar een Behringer rackmixer. Maar als de DS80 er komt zou ik wel eens :verkoght:kunnen zijn.
 
Back
Top