wat was de eerste synth waar je nou echt verliefd op bent geworden??

Dat is heel simpel te verklaren, gezien het feit dat je heel veel synths hebt en van sommige ook nog meer dan één. :)

Ehm,nee,ben nooit aan een synth gehecht geweest,ook niet toen ik er weinig had,eigenaardig,

Wel de TR-909,omdat het zo kenmerkende sound is allicht sinds house music,terwijl je 'synth' sounds uit eender welke synth kan uithalen.
 
Voor mij toch wel de TB-303, voornamelijk omdat ik daarvan altijd zeker wist dat het een 303 was.
Nog steeds in de top van mijn favorieten!

Yep same here. Al wist ik snel dat ik dat niet kon betalen. De ea-1 heb ik jaren en jaren en jaren lang gebruikt. Kan mij niet herinneren dat ik een synth zo lang gebruikt heb ooit.
 
Voor mij de Roland JP8000

1 JP8000 gekocht, weer verkocht, toen de JP8080 gekocht, maar weer verkocht, Daarna toch maar weer de JP8000 gekocht en weer verkocht.
Nu heb ik er alweer een JP8000 een paar jaar staan, maar die staat op een plank stof te happen. Ach, kan er gewoon geen afstand van doen :D.
Gebruik toch meer mijn Virus TI Polar
 
Voor mij was dat de Korg DSS-1 - in 1991 stond er eentje bij Coninx in Genk tussen een Korg O1/W en Korg Wavestation maar de sound en de grootte van de DSS-1 maakte zoveel meer indruk!
 
Yep same here. Al wist ik snel dat ik dat niet kon betalen. De ea-1 heb ik jaren en jaren en jaren lang gebruikt. Kan mij niet herinneren dat ik een synth zo lang gebruikt heb ooit.

Hahaha same here, heb de ea1 nog steeds en vind dat ook nog steeds een erg fijne, zij het beperkte synth. Klinkt gewoon erg goed
 
Hahaha same here, heb de ea1 nog steeds en vind dat ook nog steeds een erg fijne, zij het beperkte synth. Klinkt gewoon erg goed

Ik heb 'm helaas niet meer. Maar als ik terug denk aan twee squares, sync, distortion aan en dan die pitch ofs tweaken over 4 octaven (of waren het er 5?) klonk zo lekker!
 
Kurzweil K2000, koste een heleboel centen, ja, ja 4000 gulden. Snap nog niet waar ik dat geld vandaan haalde destijds. Maar ... echt de moeite waard. Die strings, fantastisch en dat user interface, dat heb ik nog niet veel andere machines zien nadoen in de afgelopen 20 jaar.
 
Back
Top