Hoeveel uur spendeer je aan muziek per dag of week?

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.907
Locatie
Lier
Ja,wat is het gemiddlelde zo?Dat zou ik eens willen weten,alzo nieuwsgierig.

Ikzelf nu op pensioen,zal dat gemakkelijk 3 uur zijn en soms 5 uur per dag,behalve Maandag is rustdag;-).Per week gemiddeld 18 a 20 uur.
Varieert van componeren,een (soft)synth leren kennen,tot piano oefeningen en partituur.
 
Nu met de C-periode, toch al een 8 uurtjes tijd gehad. Anders met moeite 4 uur per maand of zo? En pensioen... ik zit er ook nog wel even af.
 
3 tot 4 dagen per week, zo'n 1 of twee uurtje op die dagen. Over het algemeen pas als iedereen naar bed is... :Z
 
minimaal 4 uurtjes per week, vaak wel 3 uur per dag en in het weekend 5 of meer per dag.
Dan heb ik het over spelen, schrijven, beats maken, techniek.
Het merendeel van mijn muziek tijd spendeer ik aan gitaar spelen en zingen.
Ook omdat ik met de kids naar buiten moet en dan gaat er altijd wel een gitaar mee.
Zo speel ik sommige dagen wel 5 of meer uur buiten.
 
Momenteel omdat ik nu vanwege Corona toch veel binnenzit bijna elke dag wel varierend van 1 a 2 uurtjes.
 
Het wisselt van dag tot dag en van week tot week. Soms wel 8u per dag, soms helemaal niet. Ik luister in de auto ook veel muziek, vaak om er van te leren en ideeen op te doen, dus in die zin wel bezig met muziek. Dan stijgt het aantal uurtjes al flink. Ik denk dat ik tussen de 10 en 20 uur in de week in de studio te vinden ben...
 
Afh van week tot week. Werk volcontinu. Sommige weken zijn er dagen dat ik niks doe. Sommige weken heb ik dagen dat ik 8u doe en meer.
 
Minimaal 30 minuten tot 4 uurtjes per dag. Ligt er aan hoe ik me voel en of er andere prioriteiten zijn. Voor de gene die zeggen geen tijd te hebben. As je het leuk vind om muziek te maken zou je wellicht je tijd anders kunnen indelen.
 
Dat gaat bij mij altijd in vlagen. Als ik zin heb zo elke dag 2 uur. En dan ligt het weer weken stil. Ik werk ook altijd in stukjes: een kwartiertje hier, een halfuurtje daar etc. Naast synthmuziek speel ik ook piano. Daar kruip ik ook regelmatig achter. En ik luister veel muziek, ook elke dag minstens anderhalf a twee uur. Dat telt mooi aan zo :D
 
4 uurtjes per week: zondag namiddag. En soms maandenlang niets wegens geen tijd. Zit al uit te kijken naar mijn pensioen ... maar dat duurt nog 14 jaar :(

Ja,pensioen,eeuwige vakantie wordt er gezegd dan,maar je zit wel in de laatste rechte lijn.:(
 
Om de 2 weken repeteren met de band, 5u. (nu effe in lockdown)
Verder nog tussen de 2 en 5x per week alleen wat oefenen of gewoon wat freewheelen achter de toetsjes, tussen het uur en 3 uur per keer. Dit kan ook uit de hand lopen tot de hele dag, mits tijd.
Regelmatig een avondje jammen bij wat vrienden, gemiddeld 1x per 3 weken een avond.

In m'n kop ben ik er vaker mee bezig... =)
 
Lockdown of niet, ik ben altijd met muziek bezig.. componeren, feedbacken, luisteren.. dit kan oplopen tot 8-10 uur per dag of meer, als ik iets interessants aan het maken ben. Call me crazy, but music is my life :)
 
Gemiddeld 1,5 uur per dag en inderdaad de rest van de dag er over nadenken, het nadenken zou ik liever wat minder doen overigens.
 
Het afgelopen halfjaar zit het gemiddelde heel dichtbij nul uren per dag. Mantelzorg en problemen met een naast familielid, daardoor weinig tijd voor andere dingen. Een paar keer per dag even online en hier wat lezen en soms wat posten, als dat meetelt. Als ik sommige momenten wat meer tijd heb, dan heb ik weinig energie om iets te doen. Ik probeer me ertoe te zetten om de komende tijd toch meer ermee bezig te gaan. Al is het maar een kwartier, halfuur om met de gedachten ergens anders te zijn.
 
Mantelzorg en problemen met een naast familielid, daardoor weinig tijd voor andere dingen.

Sterkte :okdan: En dan lijkt het me inderdaad goed om er iets naast te hebben dat de zinnen verzet. Misschien kun je jezelf 'dwingen' om af en toe 10 minuutjes muziek te maken? Als het niks wordt stop je. En als het wel lukt ga je lekker door. Die 'truc' helpt mij vaak op weg als ik geen zin heb of moe ben, ook bij mijn werk.
 
bombario : Bedankt! :) De laptop die ik het meest gebruik (ook voor online) is een oud beestje, maar staat altijd standby in een hoekje om er snel even iets op te doen. Ik heb nu een keyboardje eraan gehangen (een Alesis Q25, mooi compact) zodat ik ook tussendoor wat met Caustic bezig kan. Dat is tenminste iets.
 
Back
Top