Corona: zinvol om nu techno demo op te sturen naar labels?

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hoi!

Ik ben sinds enkele weken klaar om demo materiaal op te sturen naar binnen-en buitenlandse labels, met digitale release en vinyl in mijn achterhoofd.

Nu gaat het om nogal ‘intense’ techno, met het oogpunt om mensen in een soort trance te krijgen tijdens het dansen in de (donkere) club of wei.

Maar ik werk nu dat ik het al een paar weken uitstel omwille van het corona-virus, waarbij iedereen zich toch wel wat minder voelt.
Daarbij kan ik mij inbeelden dat A&R mensen dat ook hebben, of andere dingen prioritair vinden tov het vinden van nieuwe muzikale ‘ontdekkingen’. Als ik nu ambient had gemaakt, had ik het wel gepast gevonden nu.

Ik zal als voorbeeld een tijdelijke link geven naar een vd tracks:
https://soundcloud.com/whtslnd/3-gather-act-dry-unmastered/s-Nc0wY

Nu vrees ik er wat voor dat men nu in deze omstandigheden dus minder aandacht of betrokkenheid als label kan opbrengen om hiervoor
een engagement aan te gaan.

Denken jullie dat ik het gewoon moet versturen of is het afwachten van een beter momentum aan te raden?

Groet,
Ken
 
Ik zou het juist nu sturen, het lijkt me dat er nu juist meer tijd is om demo's te luisteren.
 
Ik kan me er alleen maar iets bij voorstellen, dan denk ik aan wat Kobuz zegt... Hoe het er werkelijk aan toegaat weet ik niet.
 
Wel sturen, denk ik. Het kan inderdaad zo zijn dat men nu juist wat meer tijd heeft om het te beluisteren, en de mensen die het doen het ook wel prettig vinden. Heb je de aandacht even ergens anders, dan bij de crisis.

Nog een puntje, heb jouw track gehoord en die mag zeker die aandacht krijgen. :okdan:
 
Ik denk dat iedereen momenteel met andere dingen dan muziek bezig is, dus je kunt je afvragen of jouw demo wel de aandacht krijgt die hij verdient.
 
Je moet je niet proberen voor te stellen wat er in een ander omgaat. Dat heb je nooit bij het rechte eind. Ik zou er van uitgaan dat een techno A&R ook nu gewoon techno-A&R’t. Opsturen.
 
labels is toch helemaal niet van deze tijd. Zet het zelf op spotify en apple music. Betaal extra voor beatport. Zoek uit hoe je promotie doet, of betaal ervoor. Alleen major labels hebben zin, kleine labels kan je net zo goed zelf doen of ze moeten support hebben van DJ's en influencers maar meestal is het poep. Je verdiend er toch niks mee of je moet conceptmuziek gaan maken. dittomusic kan je voor 19 euro per jaar eindeloos releases doen ik zou dat doen als je het leuk vind je muziek uit te brengen. Duurt alleen wel 3 maanden voordat je je royalties krijg en als je genoeg releases maakt kan je die 19 euro per jaar eruit halen 8o)
 
Wat Terracide wel vergeet is de ervaring en expertise van een label om dit allemaal voor de artiest te doen. Vooral als je een nieuwe artiest bent.

En als je zelf iets upload zonder kennis van promotie of het in de markt zetten van jezelf, dan gaan die royalties nog wel minder zijn dan 19 euro per jaar ;-)

Ontopic: Gewoon sturen!
 
je stuurt het best asap want er worden momenteel veel meer demo's gezonden.


Voor de rest zoals beestachtig vermeld.
 
Back
Top