Online repeteren in quarantaine

Eis-T

Dampgolf
Lid sinds
13 oktober 2009
Berichten
790
Ik zit in een band met 3 gasten en ja, onze repetitie gaat nu niet meer door. De zanger stelde voor om via skype te gaan repeteren maar dat platform heeft flink wat lag. Een paar jaar terug was er nog niet iets fatsoenlijks om via het web te repeteren beschikbaar, maar wie weet kennen jullie een platform om samen op te musciseren.
- we zoeken iets dat bij voorkeur gratis is (of in ieder geval een uurtje gratis uitgeprobeerd kan worden)
- er moeten 4 deelnemers mee kunnen doen.

Hoe zouden jullie dit doen?
 
Openluchtconcerten bij verzorgingstehuizen zijn opeens erg populair. :eureka:

Iedereen in de band op eigen gelegenheid naar 't dichtstbijzijnde tehuis, zet je spullen neer, hou minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar en hupsakee! :D Veel leuker dan online en hebben anderen er ook nog wat aan.
 
Zelfde probleem en idee hier. Google gaf als eerste Jamkazam.com. Online, gratis voor zover ik zo snel kan zien. Nog geen tijd gehad het uit te proberen helaas. Misschien is t wat voor jullie ook.
 
Lag hou je altijd en is afhankelijk van zoveel dingen (snelheid van jouw computer, verbinding, via welk datacenter, computer aan andere kant, etc, etc) dat ik het me niet voor kan stellen dat je dit op een goede manier voor elkaar gaat krijgen. Dat is wel een beetje een onderbuik gevoel dus misschien zie ik iets technisch over het hoofd en kan het wel.
 
Openluchtconcerten bij verzorgingstehuizen zijn opeens erg populair. :eureka:

Iedereen in de band op eigen gelegenheid naar 't dichtstbijzijnde tehuis, zet je spullen neer, hou minimaal 1,5 meter afstand tot elkaar en hupsakee! :D Veel leuker dan online en hebben anderen er ook nog wat aan.

Ik vraag mij af of dat zo nu nog kan; is er ondertussen niet een samenscholingverbod (3 of meer personen) van kracht?
Met twee personen maximaal en daartussen (en tussen andere mensen) 1,5 meter afstand houden.

Ik vraag mij af of, zeker nu plotseling bijna de hele wereld vanuit huis werkt en er zoveel extra dataverkeer is, het, ongeacht de snelheid van de eigen computer, software, etc., niet moeilijk zal zijn om een verbinding zonder vertragingen en glitches te krijgen, die stabiel genoeg is om op afstand met elkaar simultaan LIVE muziek te maken.
 
Ik vraag mij af of dat zo nu nog kan; is er ondertussen niet een samenscholingverbod (3 of meer personen) van kracht?
Met twee personen maximaal en daartussen (en tussen andere mensen) 1,5 meter afstand houden.

Ach ja, dat is zo. Had ik even niet aan gedacht. Met een bandje dat uit meer mensen bestaat gaat het dus niet lukken.
 
Back
Top