Modulair

je bent echt te vroeg in het proces om überhaupt een vraag te stellen
ga gewoon s wat vids van divkid, mylarmelodies en loopop kijken of zo. of patch ideeen op filmpjes kijken, dan weet je misschien wat je er interessant aan vindt en waar t heen zou kunnen. je zou eerst een standaard synthvoice kunnen bouwen met wat modulatie utils dr bij. maar je kan ook andere kanten op. hoe ga je sequencen, ga je wel sequencen, wil je filters, resontors, wavefolders, ene complex osc, leipe lfo's/envs weet ik t. of wil je nog helemaal uitvinden met cheapo modules. doepfer is kwaliteit voor weinig. ofwel zoek t even zelf uit eerst allemaal
 
Ik ben sinds kort begonnen met een rack met een Arturia 2s en heb er een rackbrute bij gekocht zodat ik m'n Neutron erbij kon zetten en ik had al een Noise o coast en wilde er wat bij kopen.
Ik had een paar weken terug een draadje geopend en had al plannen voor een paar exotische modules van bijv Tip Top, Intellijel of Make Noise maar ondertussen heb ik met de bovengenoemde synths al zoveel te ontdekken in het patchen en pielen met elkaar dat het voorlopig nog wel even voldoet, al is het nu nog semimodulair.
Er zit nog best wel ruimte in het rack dus ik ben wel aan het kijken op oa modular grid en op youtube maar zoals oa smart bits al zegt, bedenk welke kant je op wilt; wil je sequencen, drums, sampling, synths, wat voor synthese wil je enz want dan kan je gericht geld uitgeven, er is zoveel keuze dat het voor mij als beginner in modular al best wel overweldigend is omdat je zoveel kanten op kan.
 
Het is idd overweldigend en ingewikkelde materie als je beginner bent :) ik wil idd een hoop tegelijk haha. fjoesz Ik ga eens op die sites neuzen ! Ik wil eigenlijk wel sequencen, maar ook gewoon gekke en ambiante geluiden maken..en met het uitzoeken ben ik druk bezig, jullie helpen me aardig een weg te vinden ;):okdan: thanks all
 
Back
Top