Berlijnse technoclubs met uitsterven bedreigd

Dit is niets nieuws. Toen wij er waren, in 95, was het net het laatste feestje van 'bunker'. Sindsdien is er nog veel meer gesloopt & allemaal hoogbouw neergezet.
 
Uiteindelijk komt er een moment dat steden een behoorlijk dode zooi worden als dit nog verder doorzet. Juist een bruisend nachtleven is van vitaal belang voor een stad. Het houdt het letterlijk jong. Maar dit is al een jaar of 20 aan de gang, tot nu toe was er echter steeds weer een nieuw gebied waar kunstenaars, artiesten en clubs naar toe konden trekken. Dat houdt nu een beetje op. Hopelijk komt er een goede oplossing in Berlijn, als het ergens kan dan is het daar wel.
 
Volgens mij moeten ze gewoon ergens een verlaten dorp kopen in Portugal, Bulgarije of midden Noorwegen en er wat van maken. Veel verder weg gelegen gebieden hebben te maken met leegloop en proberen soms zelfs met gratis woningen mensen te trekken om de bevolking op peil te houden.
 
Volgens mij moeten ze gewoon ergens een verlaten dorp kopen in Portugal, Bulgarije of midden Noorwegen en er wat van maken. Veel verder weg gelegen gebieden hebben te maken met leegloop en proberen soms zelfs met gratis woningen mensen te trekken om de bevolking op peil te houden.
Tja, maar maar hoe moeten die clubs dan draaien in zo’n uitgestorven dorp?

Ik herinner me van lang geleden dat sommigen uit de tegenbeweging hier uitgekeken raakten en naar Belgrado vertrokken want daar “ging het gebeuren”. Dat daarmee de Balkan-oorlog bedoeld werd, denk ik niet.
 
Back
Top