Hoe verkoopt m'n een softsynth 2de hands?

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.904
Locatie
Lier
Simpel vraag en wat vraag je ervoor?Verslijten doet het niet(tenzij je de computer meerekent).Hou je rekening mee al uit de markt of niet,van vroeger,recenter.
Ja,ik kom in een toestand dat die virtuele spullen zich beginnen op te stapelen en er al een paar zijn waar ik het bestaan al niet meer wiste.
 
Simpel vraag en wat vraag je ervoor?Verslijten doet het niet(tenzij je de computer meerekent).Hou je rekening mee al uit de markt of niet,van vroeger,recenter.
Ja,ik kom in een toestand dat die virtuele spullen zich beginnen op te stapelen en er al een paar zijn waar ik het bestaan al niet meer wiste.

je kunt vooral op KVR sell & buy zien wat 2e hands prijzen zijn. je moet wel goed kijken, wat er zijn een aantal figuren die veel te veel vragen (en het misschien toch nog verkopen).

het hangt ook af van de sale prijzen van de soft spullen die je hebt. van een aantal kan ik beoordelen wat een redelijke prijs is.

vreemd genoeg kijk ik amper hier voor software, er wordt wel wat aangeboden, heb hier ook op SF marktplaats ook eens reason 10, voor een hele nette, zeg maar lekker laag..., gekocht.

maar op 1 of andere wijze koop ik via KVR mijn soft spullen. het is soms wat puzzelen. en soms kunnen de prijzen die er worden gevraagd niet tegen de sale prijzen op.

maar goed, er is niet altijd sale, en als iemand juist net die plugin nodig heeft, is er vaak wel iemand bereid om wat meer te betalen.

ik heb ook wat dingen verkocht via KVR, niet echt veel, 2 of 3? misschien is dat al veel. wat ik koop, gebruik ik. ook later nog..

een serum, aangezien die nooit in de sale is, gaat nog voor iets meer dan de helft weg. of 125 dollar of zo, denk ik. soms meer. en wordt het toch verkocht.

het is niet zo eenduidig, als iemand zeer graag serum wil en maar 50 dollar kan besparen, doet ie dat gewoon.

o wat een verhaal!

het is wellicht slimmer om aan te geven wát je wil verkopen. en kijk dan op KVR, alle berichten. sell & buy, op de feedback thread, staat eigenlik nooit de prijs. is ook normaal, maar richtinggevende prijzen?

je kunt het zelf op KVR vragen of even rondkijken op andere sell & buy threads.
 
En belangrijk om te checken of de serial code kan worden vrijgegeven door de softwaremaker voor verkoop ervan, maar volgens mij doen de meesten dat wel op verzoek? Iig heb ik zo hier via de forummarktplaats al eens Sylenth1 succesvol overgenomen voor een scherp prijstje. NI's Massive heb ik ook via de marktplaats hier gekocht, die was echter 'eerstehands' nieuw in doos en met gedrukte handleiding.
 
En belangrijk om te checken of de serial code kan worden vrijgegeven door de softwaremaker voor verkoop ervan, maar volgens mij doen de meesten dat wel op verzoek? Iig heb ik zo hier via de forummarktplaats al eens Sylenth1 succesvol overgenomen voor een scherp prijstje. NI's Massive heb ik ook via de marktplaats hier gekocht, die was echter 'eerstehands' nieuw in doos en met gedrukte handleiding.

ook inderdaad belangrijk om te checken. veel (arturia, native instruments, b.v.) doen het voor niets. meldaproduction kost je wel geld... b.v. als het wil verkopen..

(ik heb nog komplete 10 gekocht, crossgrade voor maschine, via marktplaats, hoefde alleen de serial/unlock, maar kreeg ook de box met dvd's... is wel grappig... gekocht om goedkoper de sprong te maken naar komplete 11 ultimate. 12 ultimate sla ik over.)

ja, ik moet eens vaker kijken hier op de marktplaats, doe het wel. maar goed, ik heb al genoeg!...
 
Ik heb goede ervaringen met deze Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/audi...llmarketplace/

Wat betreft vraagprijs kijk ik een beetje wat anderen in het verleden vroegen voor dezelfde plugin en ga op dat bedrag of er iets onder zitten. Anders doe ik nieuwprijs -30% ofzo, ook beetje afhankelijk van eventuele transferfees. De bekende/populaire plugins raak je over het algemeen wel snel kwijt voor een redelijke prijs, de rest is geluk hebben en sommige dingen verkoop je gewoon niet. Software verkopen is wat dat betreft, zeker met license transfers, meer gedoe dan hardware.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top