Merkwaardige situatie met Soundcloud

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb vandaag een track gemaakt en wilde deze uploaden in Soundcloud.
Maar tot drie maal toe is deze (automatisch) geweigerd en weer verwijderd.
Weet niet wat er aan de hand is.
Ik kan het wel via een speciale link (mbt copyright) aankaarten.
Ben hier echter huiverig voor, omdat ik ergens ook las dat SC mijn account eventueel zou kunnen gaan verwijderen.
En dat wil ik natuurlijk absoluut niet.
Wil dit risico niet lopen, ook omdat ik erg veel tracks hier op heb staan.

Wie heeft hier eigenlijk ervaring mee?
En hebben jullie ook tips, adviezen oid?
 
Vrij simpel. Er zit dan copyright beschermde content in je track. Die is door de fingerprinting techniek herkend en verwijderd. Is dit geheel onterecht en heb je absoluut alles 100% zelf gemaakt, dan kan je dat bewijzen aan Soundcloud en is er niets aan de hand.
 
Accelarator
Bedankt voor je reactie.
Ik heb deze track in FL-studio gemaakt (en ondermeer met de plugin Arcade van Output).
Kan uiteraard bewijzen dat ik deze track zelf gemaakt.

Ik heb jaren terug, echt misschien wel 6 jaar geleden een keer gehad dat mijn track geclaimed werd door Armada. Ik had hem ook helemaal zelf gemaakt, via die link aangevochten en toen te horen gekregen dat er een fout in het algoritme zat. Stond er verder bij wie er geclaimd had?
 
Sjoelie
Er stond wel bij wie het geclaimd had.
Het desbetreffende account blijkt echter helemaal geen tracks (meer) te hebben......:frons:

Daaruit maak ik op dat het dan niet door een grote uitgever is geclaimed? Misschien is het iemand die de boel loopt op te naaien.... Heb je downloads voor je tracks aanstaan, want ik heb weleens op Youtube meegekregen dat er ook mensen zijn die tracks maken en dan verkopen aan bedrijven die puur en alleen copyright claimen om te proberen daar geld uit te halen, dus wellicht neemt iemand je op die manier in de zeik
 
ik heb alleen zoiets eens meegemaakt op youtube, na de upload, werd het geclaimd. muziek, niet de video, werd geclaimd. was geclaimd door zo'n bedrijfje dat alles claimde. werd snel opgelost.

wel vreemd, heb hetzelf dus niet op SC meegemaakt. zou het toch melden. ik snap je terughoudendheid, je moet het zelf afwegen, maar ik ken je muziek, het is duidelik origineel.

ik zie overigens soms inderdaad tracks van mij opduiken op vreemde sites, in ieder geval bij google resultaten, ik kijk niet op die sites, al is mijn browser goed geblockt, maar zelfs van kleintjes, wordt er geroofd..

en een fout in het algoritme kan het heel goed zijn. wel erg vervelend.
 
Ja, er zijn bedrijfjes die van het claimen hun businessmodel hebben gemaakt en van alles wat los en vastzit een claim opleggen en dan moet je aan de gang om het tegendeel te bewijzen.
 
Heb weleens meegemaakt dat er op een acapella copyright protection zat, die werd ook geblokkeerd op Soundcloud.
Nog even een poging gewaagd en de platenmaatschappij toestemming gevraagd het te mogen gebruiken.
Kreeg een heel vriendelijk antwoord terug van A&R dat mijn versie vanwege artistieke redenen was afgewezen... :D
Vond het op zich wel mooi dat er op de headquarters even naar was geluisterd!
 
Het blijft toch lastig hoor tegenwoordig, met zoveel electronische muziek ontkom je er vroeger of later bijna niet aan dat als je iets maakt dat het soms op een ander z'n muziek kan lijken.
 
Ik heb nu al 2 keer gehad dat een officiele remix geweigerd werd omdat er materiaal van het originaal in zou zitten... Ja, duh. Beide keren Beatport links en contracten opgestuurd. De eerste keer werd hij wel terug gezet, de tweede keer niet. Zonder mogelijkheid het aan te vechten. Dus ik ga in ieder geval met een betaald SC account stoppen.
 
Ik vind Soundcloud op het gebied van audio kwaliteit laag.
De artifacts zijn vooral duidelijk bij akoestische muziek.
 
Back
Top