Definitieve MIDI 2.0 specs bekend. Wat vinden we ervan?

Ik vroeg me af hoe ze het hebben opgelost met apparaten die onderling met elkaar zijn aangesloten het doen of werkt midi 2.0 alleen met een computer ?
 
In principe moet elk apparaat weten wat de ander is en wat het doet en hoe de interactie moet plaatsvinden ;)
 
ik vroeg me af hoe het nu met midi 2.0 acceptatie(bedrijven) zit ?
Bedoel iedereen is er enthousiast over maar je hoort er nog weinig over of heb ik wat gemist ?





MIDI 2.0
 
Laatst gewijzigd:
Weet al wat er gaat gebeuren als ik een midi 2.0 geval op een oude synth aansluit, zoals mn synthex of memmorymoog.
Gelukkig kan je met motu midi patchbay veel midi BS wegfilteren.
 
Niet veel, want hij schakelt gewoon over op midi 1
Nope, die gaan vastlopen, de synthex zeker. Te veel andere data dan note on / note off en het gaat fout.
Niet zo erg hoor, midi2 is voor nieuwere bakken, ben al blij dat usb niet de nieuwe standaard wordt, of erger nog, wifi.
 
ik vroeg me af hoe het nu met midi 2.0 acceptatie(bedrijven) zit ?
Bedoel iedereen is er enthousiast over maar je hoort er nog weinig over of heb ik wat gemist ?
Volgens mij heb je weinig gemist want tot nu toe zie ik bij nieuwe hardware nog zo ongeveer geen midi 2.0 aangeprezen staan of ik mis het ook?
Net als MPE is dit iets wat volgens mij langzaam maar zeker de business binnendruppelt.
Keek nog even op de sites van Midifighter en Kenton maar geen woord over midi 2.0 dus zo vlot gaat het schijnbaar niet.
 
Nope, die gaan vastlopen, de synthex zeker. Te veel andere data dan note on / note off en het gaat fout.
Niet zo erg hoor, midi2 is voor nieuwere bakken, ben al blij dat usb niet de nieuwe standaard wordt, of erger nog, wifi.
Dus je hebt al problemen met midi 1, dan heeft midi 2.0 daar dus weinig mee te maken.
 
Wanneer is dan de tijd rijp dat we meer midi 2.0 producten(compatibel) gaan zien ?
Want volgens mij is midi 2.0 een behoorlijke stap in goede de richting anders word nooit wat als iedereen op zijn eigen eilandje gaat werken!
Waar ligt het dan aan dat bedrijven nog niet warm lopen voor midi 2.0 zijn dat de kosten ?
Ik vraag me oprecht af waarom het zo lang moet duren voor dat midi 2.0 gemeengoed is!
Er zijn namelijk genoeg partners daar zal het niet aan liggen :
Midi 2.0 partners
 
Wanneer is dan de tijd rijp dat we meer midi 2.0 producten(compatibel) gaan zien ?
Want volgens mij is midi 2.0 een behoorlijke stap in goede de richting anders word nooit wat als iedereen op zijn eigen eilandje gaat werken!
Waar ligt het dan aan dat bedrijven nog niet warm lopen voor midi 2.0 zijn dat de kosten ?
Ik vraag me oprecht af waarom het zo lang moet duren voor dat midi 2.0 gemeengoed is!
Er zijn namelijk genoeg partners daar zal het niet aan liggen :
Midi 2.0 partners

Het is een standaard dus daar kunnen makers dan niet van afwijken. Maargoed, usb class compliant zou ook standaard moeten zijn en dat werkt ook niet altijd vlekkeloos.

Wat ik wel van harte hoop is dat makers van nieuw spul de mogelijkheid open houden om hun gear later te flashen naar midi2.
 
Het is een standaard dus daar kunnen makers dan niet van afwijken. Maargoed, usb class compliant zou ook standaard moeten zijn en dat werkt ook niet altijd vlekkeloos.

Wat ik wel van harte hoop is dat makers van nieuw spul de mogelijkheid open houden om hun gear later te flashen naar midi2.
Dan moet die fabrikanten wel de hardware zodanig geschikt maken anders kan je later niet naar versie 2.0 flashen(firmware update) maar dat lijk me vrij logisch!
Maar hoe zit het dan op software gebied welke grote of kleine spelers hebben hier al iets over bekend gemaakt dat ze in toekomst iets met midi 2.0 gaan doen ?
Nu is het alleen maar afwachten en geen duidelijkheid voor ons zo op deze manier.
Ik neem aan dat we in toekomst wel meer dingen hier over gaan horen anders heeft het vrij weinig zin om partner te zijn van midi(versie 2.0) association!
 
Midi 2.0 is eigenlijk enkel mogelijk met USB of Ethernet lees ik zo . DIN Midi is gewoon te traag voor zo'n zwaar protocol en is ook niet full duplex . Het zou zelfs goed kunnen zijn dat onder bepaalde omstandigheden DIN midi 1.0 misschien zelfs sneller is omdat de pakketgrootte extreem klein is ... als je FPGA's hebt of custom IC's om die Midi 2.0 pakketjes te strippen enzo zal dat wel niet het geval zijn maar een standaard PC die 16 Midi 2.0 datastreams over USB naar 16 verschillende (USB)synths moet zenden en ontvangen zie ik niet direct goed komen ...ten koste van latency enzo wel natuurlijk ...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top