Eurorack: ervaringen Endorphin.es

totdekern

Ingeburgerd
Lid sinds
4 februari 2015
Berichten
93
Hi SF,

Ik ben ontzettend benieuwd of er forumleden zijn die ervaringen hebben met de modules van Endorphin.es. Online lees ik een hoop verschillende ervaringen met de modules. De één vindt de bouwkwaliteit ruk en hoort ruis, waar de ander hier geen last van heeft. Qua sound vind ik Endorphin.es erg overtuigend, maar twijfel om modules aan te schaffen vanwege de gemixte ervaringen. Ook zijn de modules redelijk aan de prijs natuurlijk. Voor mij een extra reden om dit nog even uit te zoeken.

Met name ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen met:
  • Furtherrrr Generator
  • Squawk dirty to me filter
 
zou er niemand ervaring hebben? ik heb de furthrrr. op de kwaliteit van deze module heb ik niets aan te merken. alles werkt prima en schakelaartjes en knoppen voelen goed aan. de tracking tussen de 2 vco's is niet helemaal optimaal, maar daar kan ik niet wakker van liggen. zal nog wel af te stemmen zijn ook. en al met al vind het een erg leuke, complete complex oscillator. zelf zit ik nogal eens de grand terminal te overwegen. met name het diode filter en de 2 envelopes dan. die effecten hoeven voor mij niet zo. die drum module heb ik ook beluisterd, maar dat lijkt me niet veel, tamelijk gewoontjes ook, voor endorphin.es, maar ik kan me vergissen want ik heb hem niet zelf geprobeerd.
 
Ik heb de Shuttle. Geen last van ruis zoals blijkbaar bij de Milky Way een probleem is. Enige bij ontvangst was een drukknop die niet helemaal goed gesoldeerd was. En verder waren de patchkabels die ik er bij kreeg de slechtste ooit. Ik heb ze inmiddels allemaal weg moeten gooien. Maar geluid is prachtig en hij krijgt regelmatig updates. Ik baal wel dat de control-software voor de Shuttle er alleen als een web-applicatie is (ja, ook nog een Lemur-editor geloof ik).
 
Heb al een tijdje de squawk dirty filter. Ik hoor wat ruis als ik de gain van het kanaal en mijn interface op vol zet, maar anders nergens last van. Klinkt eerlijk gezegd ontzettend goed, hpf na de filter komt altijd goed van pas en een ingebouwde VCA is ook fijn. 6hp voor meerdere modellen stereo filters is niet slecht, valt qua prijs ook nog eens enorm mee.
 
Heb al een tijdje de squawk dirty filter. Ik hoor wat ruis als ik de gain van het kanaal en mijn interface op vol zet, maar anders nergens last van. Klinkt eerlijk gezegd ontzettend goed, hpf na de filter komt altijd goed van pas en een ingebouwde VCA is ook fijn. 6hp voor meerdere modellen stereo filters is niet slecht, valt qua prijs ook nog eens enorm mee.

Ah, thanks voor de reply (iedereen). Ik had hem 2 weken na deze post gekocht. Qua sound inderdaad fantastisch, heel veel mogelijkheden voor 6hp. Ik heb toch te veel last van noise gehad, ook na de updates. Daarom besloten 'm weer terug te sturen. Het is de eerste digitale module waarmee ik zoveel ruis ervaar (ja ik weet dit zeker, heb van alles geprobeerd en gecheckt).

Op zoek naar een ander filter, misschien de OTA van synthesis technologies. Kan mooi naast de E520 hyperion.
 
Ah, thanks voor de reply (iedereen). Ik had hem 2 weken na deze post gekocht. Qua sound inderdaad fantastisch, heel veel mogelijkheden voor 6hp. Ik heb toch te veel last van noise gehad, ook na de updates. Daarom besloten 'm weer terug te sturen. Het is de eerste digitale module waarmee ik zoveel ruis ervaar (ja ik weet dit zeker, heb van alles geprobeerd en gecheckt).

Op zoek naar een ander filter, misschien de OTA van synthesis technologies. Kan mooi naast de E520 hyperion.

en de furthrrr ?

ik heb deze nog eens goed aan de tand gevoeld, vanwege ruimtegebrek in de case, omdat deze meteen 30hp oplevert, maar ik kon me er niet toe zetten hem weg te doen. erg fijne, veelzijdige complex oscillator. wat mij betreft toch echt de module waaraan endorphin haar bestaansrecht aan ontleent.
 
en de furthrrr ?

ik heb deze nog eens goed aan de tand gevoeld, vanwege ruimtegebrek in de case, omdat deze meteen 30hp oplevert, maar ik kon me er niet toe zetten hem weg te doen. erg fijne, veelzijdige complex oscillator. wat mij betreft toch echt de module waaraan endorphin haar bestaansrecht aan ontleent.

Exact! Dat is een prachtige module. Staat op het verlanglijstje ;).
 
Nieuwe lichting Milky Way in mijn rack gehad. Laatste firmware geinstalleerd. Een dag later teruggestuurd. Onacceptabel veel ruis.
 
Nieuwe lichting Milky Way in mijn rack gehad. Laatste firmware geinstalleerd. Een dag later teruggestuurd. Onacceptabel veel ruis.

Ah, toch heh! Toch fijn om het van een ander forumlid te horen. Ik heb die van mij 2 maanden terug naar Thomann gestuurd. Ze moesten 'm 'repareren' of nakijken. Zojuist een bericht van Thomann gekregen dat ze 'm terugsturen, waar ze eerst zeiden dat ik in aanmerking kwam voor een voucher. Dat was prima geweest. Maar even afwachten hoe dit afloopt. Tot nu toe is het echt pure bagger hoe ze dit afhandelen.
 
Ah, toch heh! Toch fijn om het van een ander forumlid te horen. Ik heb die van mij 2 maanden terug naar Thomann gestuurd. Ze moesten 'm 'repareren' of nakijken. Zojuist een bericht van Thomann gekregen dat ze 'm terugsturen, waar ze eerst zeiden dat ik in aanmerking kwam voor een voucher. Dat was prima geweest. Maar even afwachten hoe dit afloopt. Tot nu toe is het echt pure bagger hoe ze dit afhandelen.

Ik ben dan ook meteen klaar met het merk. Dat is misschien overdreven, maar als ik een slechte ervaring heb gehad, waarvan ik het vermoeden heb dat het niet een incident betreft, dan komt er ook geen module meer van in mijn rack te hangen. Heb mijn geld teruggekregen voor de Milky Way. Had hetzelfde met de Black Hole DSP2 van Erica. Veel en veel te veel ruis. Komt ook niets meer van in mijn rack.
 
Ik ben dan ook meteen klaar met het merk. Dat is misschien overdreven, maar als ik een slechte ervaring heb gehad, waarvan ik het vermoeden heb dat het niet een incident betreft, dan komt er ook geen module meer van in mijn rack te hangen. Heb mijn geld teruggekregen voor de Milky Way. Had hetzelfde met de Black Hole DSP2 van Erica. Veel en veel te veel ruis. Komt ook niets meer van in mijn rack.

Ja het vertrouwen komt wel in geding dan. Gelukkig zat andere merken, dat dan weer wel. Ruis en digitale modules is wel een dingetje dus, las er al wat over hier en daar. Toch heb ik ook voldoende digitale modules in bezit die gewoon fris zijn.

Ik hoop op de voucher van Thomann. Ik wachtte vrij lang met terugsturen ivm de update. Beetje spijt van nu. Verder geen ramp.
 
Ik ben dan ook meteen klaar met het merk. Dat is misschien overdreven, maar als ik een slechte ervaring heb gehad, waarvan ik het vermoeden heb dat het niet een incident betreft, dan komt er ook geen module meer van in mijn rack te hangen. Heb mijn geld teruggekregen voor de Milky Way. Had hetzelfde met de Black Hole DSP2 van Erica. Veel en veel te veel ruis. Komt ook niets meer van in mijn rack.

zo werkt het wel ja. zelf ben ik nog blij met de furthrrr. is gewoon een erg leuke module. erica komt er bij mij ook niet meer in. verschillende zo-zo ervaringen mee.
 
er wordt hier nu een furthrrr aangeboden voor 450. lijkt mij wel een goede prijs.

Zeker een nette prijs. Van het weekend toch besloten dat er niets van Endorphines mn rack in gaat. Toch bedankt voor het meedenken!
 
oude thread, maar het gaat om ervaringen met endorphin.es en die heb ik pas net opgedaan :)

vorige week heb ik hun shuttle system aangeschaft en de eerste avond dacht ik dat ik een foute keuze had gemaakt: een prominente brom zette namelijk de toon.
op een mailtje naar hun support kreeg ik prompt een antwoord met de oplossing: ground/shield switches op de zijkant van de shuttle control ff checken en aanpassen indien nodig.
2 minuten flippen (switches dan ;)) en opgelost!

dat was overigens mijn tweede positieve ervaring met hun support.
de eerste keer was een vraag toen ik nog aan het beslissen was over shuttle of niet, en die vraag werd ook dezelfde dag beantwoord.

nu is het echt gewoon genieten... heel leuk systeem!
 
Back
Top