behringer td-3 en wasp designs gejat?

Behringer of de farmaceutische industrie staan in die zin niet los van elkaar, komt allemaal door dezelfde onzin en is uiteindelijk hetzelfde probleem. :o: Fuck kapitalisme.
 
Welnee, gewoon niet te veel aan eigen ideeen hechten, accepteren dat de wereld zo in elkaar steekt. Het doel van een bedrijf is niet je eigen IP met hand en tand verdedigen, maar gewoon zorgen dat je zo veel producten uitbrengt dat de competitie je niet bij kan houden. Uiteindelijk worden producten (of het nou medicijnen of synths zijn) daar beter van, farmaceuten die een bedrijf overnemen en dan de prijs voor medicijnen verveelvoudigen verdienen een nekschot (IMHO), maar goed, hij zit in de gevangenis nu, serves him right.
 
En als je soms hoort hoeveel van die halfbakken kits (die copien zijn van commerciele producten) er door de DIYers verkocht worden (en voor wat voor bedragen) dan lijkt me dat die van dezelfde ethiek breuk te betichten zijn.

ja idd Diy is ook big business geworden en in die kringen jatten ze net zo makkelijk designs van elkaar.
je ziet ook vaak mensen die op diy sites constant commerciele kits aanbieden.
Daar is het 'for the love' wel vanaf.
Ik denk trouwens niet dat er copyright op oude designs zit, nog op de electronica nog op de interface.
Dus wat dat betreft is het net als samplen van jazz uit 1920:P

Als Uli slim was kon hij echt wel wat goodwill tonen en mensen bedanken en evt wat kadootjes uitdelen.
Wat hij eigenlijk doet is hetzelfde hoe grote it bedrijven nu opensource in hun winst model gebruiken.
100000en amateur programmers daar zit wel waarde in. Die lossen menig probleem zo voor je op en kost niets :)
 
Auteursrecht vervalt 70 jaar na de dood van de auteur, dusseh, jaren 70 synths kun je eigenlijk nog niet klakkeloos kopieren (TTSH, Jasper? :D ).
 
Voor patenten gelden andere (kortere) termijnen dan auteursrecht op boeken en muziek enzo.
 
Octrooien zijn 20jaar, en daarna 1x te verlengen voor nog eens 20 jaar. De praktijk is dat bedrijven vaak voort bouwen op patenten met weer nieuwe patenten.
 
Voor chips (halfgeleiders) gelden aparte regels (die ik ook niet zo goed ken). De termijnen zijn daar in de regel nog korter. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dit is iets heel specifiek. Ik herinner me nog uit mijn studententijd dat het volledige hoofdstuk chips werd overgeslagen door de docent wegens weinig toepassingen. :D
 
Back
Top