Voorstel platenmaatschappij: wat zouden jullie doen?

Had even overzien dat je jou ook nog willen laten betalen voor de mastering. Klinkt voor mij een beetje als een louche deal wanneer je het omdraait, als je een label hebt met meerdere "vestigingen" met personeel en allerlei overhead dan kunnen ze dat bedrag echt zelf wel ophoesten. Aan de andere kant geloof ik wel dat ze jouw muziek publiceren op alle platforms en er zullen veel bots op play drukken maar of het rendabel is is een ander verhaal. Het zal je verbazen wat mensen doen voor 60 euro, en er zijn genoeg die happen.

Dit. Als 60 euro hun al te veel is klopt er niks aan. Dit zijn bedrijven die amper kosten maken en het de hele tijd bij iedereen vragen op SoundCloud. Als 1 van de een 100 een hit is en je hebt alles weg getekend ben je de lul. Begreep dat plaatsten op streamingsdiensten niks kost.
 
Tja je koopt vaak voor duizenden euro's aan apparatuur en software zonder dat je daar ooit iets voor terug ziet. Als je dan voor een release nog eens 135 euro moet investeren om a) rustig te slapen 's nachts en b) een netjes afgemixte track te hebben dan zou ik dat zonder meer doen. Het jammere is dat er waarschijnlijk geen vinyl release bij zit, dan was het (voor mij) al sowieso een no-brainer geweest.
 
Grappig, ik ben zelf ook door zo'n firma benaderd onlangs. Mojoheadz records. Ik heb contracten opgestuurd en alles. Ik heb het niet gedaan omdat ik het bedrijf vaag vind. Slechte ervaringen online. Thx Google. Ook sluiten de huidige releases niet aan bij mijn stijl muziek. Ik kreeg allemaal standaard mails voor mijn gevoel. Ik heb het dus niet gedaan. Ik kreeg er een hoog scam gevoel bij...
 
Mojoheadz records.

Interessante case hoe zoiets werkt. Die knaap in Moskou incasseert $50 per track en maakt een remix van die track die kennelijk soms nauwelijks lijkt op het origineel van de artiest. Half scam, half legit? Blijkbaar doet hij vier, vijf tracks per week, helemaal voor Russische begrippen een mooi bedrag wat bij hem binnenkomt.
 
Het zal enkel maar erger worden gezien je niet meer op die platformen een account kan bemachtigen om er zelf nummers op te zetten.
 
:dubbel:
Even wat gelurkt op website en een weinig actieve Insta. We zien mutsen, petjes, zonnebrillen, snorren en baarden die zelfbewust het v-teken maken, heel overtuigend. 8) Verder (stock?)foto's van studio's en volle zalen met een dj. Ook worden namen van Martin Garrix en Hardwell gedropt, tja dan zal het wel goed zitten? :L Bewijs maar eens dat jullie echt in LA en Hilversum (Mojoheadz Europa!) zitten.

Wel leuk om zo'n fake-site te maken, lijkt me.
 
Bewijs maar eens dat jullie echt in LA en Hilversum (Mojoheadz Europa!) zitten.

Denk dat ze een oud (defunc) label hebben over genomen, aangezien ze wel eerst 2 releases hebben gedaan. De laatste 3 jaar wordt er elk jaar dezelfde track uitgebracht onder een andere artiestennaam.
En ze hebben hooooopen artiesten 'onder contract' staan, die niet bestaan en dus ook nog niets hebben uitgebracht.
 
Deze manier van handelen komt nogal onrespectvol over.
Ze willen een nummer van jouw uitbrengen maar willen niet investeren (of maar 50%) in de mastering?
Ik zou er lekker voor bedanken; het komt niet echt over alsof ze vertrouwen hebben in je track(s).

Wat is de volgende stap? Betalen om ergens te mogen DJ'en???
 
Twee dagen offline geweest met de kerstdagen. Maar interessante reacties, dank! :okdan: Wat een slangenkuil is de muziekbusiness zeg, als ik dit zo lees. En ik denk dat ik voorlopig lekker uit ga van eigen kracht en niet hap op voorstellen die niet prettig voelen. Komend jaar word ik gewoon zó goed dat ze niet meer om me heen kunnen :dubbel:
 
Zitten ze in Nederland?
Als ik je was dan zou ik langsgaan om even persoonlijk kennis te maken.
kan je meteen zien waar ze zitten en waar ze mee werken zodat je in ieder geval een goede indruk kan krijgen omtrent hun professsionalisme.
Als ze dan ontwijkend doen dan weet je genoeg.
Of ze moeten ver weg zitten, dan wordt het lastig natuurlijk.
 
Back
Top