Tonecontrol.nl

Kenneth

In the demilitarized zone
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
815
Locatie
Gent
Wat zijn hier de ervaring van iets kopen bij Tonecontrol.nl?
 
Ik, 2 weken geleden 2x decksaver draaitafel en 1x decksaver mixer. Werd netjes gebeld na een paar dagen dat de decksaver mixer vertraging had en of ze de draaitafel kappen vast moesten opsturen. :okdan: Verder geen problemen.
 
Daar heb ik goede ervaringen mee. Ze hebben niet alles direct op voorraad, maar ze doen hun best om - afhankelijk van levertijden leverancier - zo snel mogelijk te leveren.
Snelle reactie op mailtjes, meestal al binnen enkele uren.
Buiten de sale soms / vaak ook goede deals mogelijk. Stuur ze een mailtje om te vragen wat hun prijs is.
En je bestelling wordt goed verstuurd in een omdoos (met verpakkingsmateriaal om lege plekken op te vullen).
 
Bestel er best vaak. Ben nog niet bij ze op bezoek geweest. Telefonisch altijd goed bereikbaar en de service so far is uitstekend.
Assortiment is niet zo heel groot maar word steeds breeder en ze hebben best aantrekkelijke prijzen en deals. :okdan:

Als ze meelezen.. Fix aub de website een beetje want soms is ie wel heel erg traag. :biertje:
 
Eerst en vooral een dank u aan iedereen vr te antwoorden

Lijkt zo te zien nog een winkel die werken vr hun klanten
Zie toch steeds het zelfde voorkomen in de antwoorden nl communicatie en service naar hun klanten toe
Toppie zo
Dan gaan ze binnenkort een klant bij hebben 8)
 
Ik heb er twee keer een bestelling opgehaald en ik heb heel andere ervaringen.

Op een zaterdagochtend, geen andere klant in de winkel, alleen vier nerds op een rij achter beeldschermen, die allemaal een fractie van een seconde schichtig naar me opkeken terwijl ik voor de toonbank stond, om zich verder volkomen ongeïnteresseerd direct weer op hun schermen te richten. Uiteindelijk heb ik zelf iemand aangesproken met het verzoek me te helpen.

Wat betreft synths e.d. is hier heel erg weinig te vinden. De winkel is vooral op DJ's gericht, dat staat ook in hun url https://www.tonecontrol.nl/dj-winkel , en dat is hun goed recht natuurlijk. Van klantvriendelijkheid heb ik beide bezoeken weinig gemerkt.
 
Ik heb wel het idee dat het assortiment synths, effecten en drummachines aan het groeien is bij Tonecontrol.

Wanneer je bedoelt dat de lijst met synths en modules op hun site groeit dan klopt dat. Wanneer je eens gaat aanklikken is er bijna niets op voorraad. En dat is al jaren zo en de definitie van een dozenschuiver.
 
Nou ja, je kunt ook niet verwachten dat de kleinere zaakjes alles dat maar actueel is op voorraad hebben liggen; ten eerste neemt het heel veel ruimte in, zitten er de nodige risico's aan en drukken voorraden ook nog eens op de balans. Dus inkopen op het moment dat je het nodig hebt is vrij logisch. Zo kwam de OB-6 die ik ooit bij Studio De Dijk kocht ook in een doos van Keymusic :D

Uiteindelijk gaat het toch vooral om de prijs en/of service die ze kunnen bieden in plaats van hun voorraadbeheer? Voor mij is een dozenschuiver vooral een grootgrutter die zonder kennis van zaken of liefde voor het product zoveel mogelijk volume proberen te creëren met lage marges.
 
Nou ja, je kunt ook niet verwachten dat de kleinere zaakjes alles dat maar actueel is op voorraad hebben liggen; ten eerste neemt het heel veel ruimte in, zitten er de nodige risico's aan en drukken voorraden ook nog eens op de balans. Dus inkopen op het moment dat je het nodig hebt is vrij logisch. Zo kwam de OB-6 die ik ooit bij Studio De Dijk kocht ook in een doos van Keymusic :D

Uiteindelijk gaat het toch vooral om de prijs en/of service die ze kunnen bieden in plaats van hun voorraadbeheer? Voor mij is een dozenschuiver vooral een grootgrutter die zonder kennis van zaken of liefde voor het product zoveel mogelijk volume proberen te creëren met lage marges.

Dat van het niet op voorraad kunnen hebben begrijp ik.

Maar wat houdt concreet die betere 'service' dan in? Van Bax krijg ik ook (om de haverklap) een email wanneer de levertijd weer eens verandert, en daar kom ik in de winkel incidenteel ook wel eens een verkoper tegen die wel weet waarover -ie het heeft.

Denk je dat personeel van tonecontrol, waar waarschijnlijk nog nooit een Roland Fantom of een Behringer Neutron in de winkel heeft gestaan, maar die wel besteld kunnen worden en die dan het vanuit het opslaghok aan PostNL, of aan een klant die zelf ophaalt geleverd kan worden, meer (of íets) weet van dat product dan een Bax verkoper? Ik weet wel zeker van niet. En waar daar dan 'liefde voor het product ' zou zitten zie ik ook niet. Daarmee doen ze dus niet veel meer dan de doos doorschuiven.
 
Nou ja, ik heb geen specifieke mening over ToneControl want ik kan me niet herinneren daar ooit iets besteld te hebben, mijn punt was meer dat het feit dat ze niet alles op voorraad hebben voor mij niet per se betekent dat het een dozenschuiver is. Overigens heb ik niets tegen dozenschuivers aangezien ik het hele orientatie en adviestraject toch oversla en mijn eigen onderzoek doe, waarna ik de goedkoopste/snelste leverancier erbij zoek. En beroep doen op eventuele garantie is toch altijd een gok.
 
Ik heb er wel besteld en ze stonden altijd klaar voor vragen van mijn kant. Ik heb zelfs een kortingscode gekregen omdat ze het contact zo fijn vonden. Deden ze slim want als ik het kan bestel ik nu bij hun. Beetje concurrentie voor de echte dozen schuivers kan geen kwaad.
 
Op een zaterdagochtend, geen andere klant in de winkel, alleen vier nerds op een rij achter beeldschermen, die allemaal een fractie van een seconde schichtig naar me opkeken terwijl ik voor de toonbank stond, om zich verder volkomen ongeïnteresseerd direct weer op hun schermen te richten.

Dit is natuurlijk niet zo best. Maar kennelijk toch wel goed met contact via telefoon en mail als ik de andere reacties lees, misschien waren al die nerds toen net even bezig om alle mailtjes te beantwoorden. ;)
 
Nou ja, ik heb geen specifieke mening over ToneControl want ik kan me niet herinneren daar ooit iets besteld te hebben, mijn punt was meer dat het feit dat ze niet alles op voorraad hebben voor mij niet per se betekent dat het een dozenschuiver is. Overigens heb ik niets tegen dozenschuivers aangezien ik het hele orientatie en adviestraject toch oversla en mijn eigen onderzoek doe, waarna ik de goedkoopste/snelste leverancier erbij zoek. En beroep doen op eventuele garantie is toch altijd een gok.

Dat laatste geldt voor mij ook. En zo blijft uiteindelijk vooral de beste prijs het criterium bij het kiezen voor een bepaalde winkel. En wanneer ze het te bont maken switch je naar een andere goedkope winkel. Die nerds zitten achter hun scherm waarschijnlijk op het DJ forum hun kennis bij te spijkeren. En wanneer het assortiment synths toeneemt zullen ze langzaamaan ook wel hier 'kennis' op komen doen.

Ik kreeg een paar jaar geleden via Bax een bestelling direct vanaf dv247 in de UK geleverd, met een Engelse stekker aan de voeding, en later nog iets van een distributeur uit de UK, ook met alleen de Engelse adapter. Bij navraag bleek dat de snelste manier om te leveren. En wanneer je dan geen stekker adapter meer hebt liggen kun je er nog niets mee. Veel van die dingen worden halfslachtig gedaan.

Bij MusicStore zitten tegenwoordig twee NL sprekende medewerkers, waarvan er een (voornaam begint met R) veruit de meest lakse figuur is die ik ooit bij een winkel heb gesproken. Gesproken uiteindelijk, want reageren op emails doet -ie niet. Wanneer je uiteindelijk met wat geluk de andere te spreken krijgt geeft die aan 'Oh, hij heeft dit niet gedaan, dat niet doorgezet, dat niet verwerkt. Ik zal het nu als nog direct verwerken...' En dan blijkt dat je bij MST een klacht alleen aan je klant contactpersoon, dat is die R ! kunt sturen. Verbijsterend.
 
Ik vind Tone Control een super fijne winkel en heb er tot nu toe 3x wat besteld. Naar mijn idee onderscheiden ze zich met persoonlijk contact en service.

Laatst had ik een Tascam handheld recorder besteld en de leveringstijd werd langer en hier werd ik keurig van op de hoogte gehouden.

De prijzen zijn over het algemeen goed en als het een 10-15 EU scheelt, bestel ik toch ook liever hier. Misschien is het ook wel de gun factor die bij mij een rol speelt. Ik ga liever voor deze winkel met persoonlijk contact en service, dan een dozen schuiver..
 
Elke winkel heeft ruk en top personeel rondlopen daar ontkom je niet aan. Wat vooral belangrijk is is hoe ze iets oplossen als er iets misgaat.
Heb tijdens het faillissement van Keymusic ook meteen elke klant opgebeld waarvan ik wist dat nog een bestelling open stond of een tegoed.
Uiteindelijk ben ik er na overname door de nieuwe eigenaar uitgedonderd. Maw daar koop ik dus nooit meer wat. Het draait bij mij dus ook vooral om gun factor.
 
Back
Top