Waarom is de V-synth XT zo moeilijk te vinden?

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,
Ik ben van plan mijn Roland V-synth XT te verkopen na heel lang twijfelen (... en soms nog...)
Bij een verkoop kijk ik naar andere zoekertjes en neem dan meestal het gemiddelde.
Nu merk ik dat er wel wat V-synths en V-synt GT's te koop staan, maar geen V-synth XT's (de rack versie met ingebouwde D 50 en vocoder)
Hoe komt het dat deze zo moeilijk te vinden zijn?
 
Op 2dehands.be(rubriek synthesizers)staat er één te koop voor 1550 euro.Wel wat veel.Ok ze zijn in waarde aan het stijgen,maar toch.De JD-990 zou ook al nu over de 1000 euro gaan zeker met de vintage card.
 
Misschien zijn de V-synths té uniek als synthesizer hardware. Voor zover ik weet is er geen enkele andere synth zoals de V-synth.
Ps Ja dat is mijn zoekertje :) Ik ben er enorm aan gehecht en begin opnieuw te twijfelen of ik hem wel wil wegdoen. Dilemma.
 
Gewoon houden!
Ik heb een V synth. GT.......
Gaat niet meer de deur uit.....:okdan:
 
Als je twijfelt nooit wegdoen.Altijd spijt.Je gaat toch ook nooit scheiden als je twijfelt?:-).
Weet je wat zet de XT enkele maanden aan de kant,als je dan de XT niet mist,verkopen! (En dan nog in waarde gestegen).
 
Hij is klein en goed op te slaan.. zo'n ding met toetsen doen mensen eerder weg misschien?
Ik vond het een leuke aanvulling op mijn DSP synth verzameling.. hij kan leuke dingen doen met samples maar als synth vond ik em toch een beetje tegenvallen als ik eerlijk ben..
 
ik heb hem gehad nadat ie een jaar uit was ofzo.. Voornamelijk omdat ik graag alles test wat kan samplen, maar dat vond ik dus ook tegenvallen. Erg plastic sound, soort nep dikke saus erover.
Anyway maar maand gehad ofzo. Kreeg er een poly-evolver voor terug. Die vond ik wel dik :)
 
Het hangt er van af wat je smaak is natuurlijk. Ik hou wel van de Roland synths en al hun mogelijkheden.
Ik ben met mijn synthesizer hobby 5 jaar geleden grotendeels gestopt en heb sindsdien mijn studio apparatuur systematisch afgebouwd en verkocht. Ik denk ongeveer 15 tot 20 hardware synths. Van kleine drumdoosjes tot de Access Virus TI.
In tegenstelling tot wat ik altijd dacht zijn het de digitale synths waarvan ik het moeilijkste afstand kon doen. Waarschijnlijk omdat je er meer mee kan dan de analoge.
De V-synth XT is de laatste en de synthesizer waar ik blijkbaar het meeste aan gehecht ben.
Misschien hebben jullie gelijk en moet ik nog maar wat wachten.
 
Misschien zijn de V-synths té uniek als synthesizer hardware. Voor zover ik weet is er geen enkele andere synth zoals de V-synth.
Ps Ja dat is mijn zoekertje :) Ik ben er enorm aan gehecht en begin opnieuw te twijfelen of ik hem wel wil wegdoen. Dilemma.

Heb je al een bod gehad boven de 1000 euro? Daar ligt de grens qua verkoopprijs wel een beetje volgens mij ;)
 
Ik heb besloten de V-synth XT voorlopig toch maar niet te verkopen. Ik heb nog te veel twijfels en wil geen spijt hebben achteraf.
Op zoekertjes sites vraag ik meestal in het begin een beetje te veel omdat mensen zeer veel afbieden en allerlei truckjes gebruiken om de prijs omlaag te halen.

Ik blijf het vreemd vinden dat je zo weinig V-synth XT 's te koop ziet. Het enige wat ik kan bedenken is hun unieke klank in zo'n compacte behuizing.

Toen de JP-8000 en de JP-8080 uit kwamen wou ik die eigenlijk kopen maar toen kon ik die nog niet betalen. Later leek de V-synth XT een mooi alternatief omdat die ook een vergelijkbaar VA gedeelte heeft maar ook zo veel meer (variphrase sampling, cosm effecten, geavanceerde vocoder, een volledige D-50, ...)
 
Op 2dehands.be(rubriek synthesizers)staat er één te koop voor 1550 euro.Wel wat veel.Ok ze zijn in waarde aan het stijgen,maar toch.De JD-990 zou ook al nu over de 1000 euro gaan zeker met de vintage card.

Weird ,ik zie de JD-990 enkel maar zakken overal waar ze opduiken (en verkopen)

Een V-Synth XT is toch 900euro max,en ik vind dat er absoluut niets uniek aan is wat betreft de klank,klinkt als Phantoms ed,na twee maand was hij snel terug weg bij mij.

Ow en de D-50 mode klinkt alles behalve als een D-50,maar dat wist ik maar pas als ik een D-50 had lol
 
Het is zoals gezegd een kwestie van smaak. Ik had een Fantom XR en vond die fantastisch klinken. Vooral de drumkits.
Ik denk ook dat er dikwijls geoordeeld wordt op de patches. Je kan zo goed als alles aanpassen en bewerken met de V-synth.
Na 2 maanden wegdoen vind ik snel. Ik zou de handleiding nooit volledig kunnen bestuderen in 2 maanden en alles leren wat de V-synth kan.
 
Er zijn zo weinig XT’s te koop, omdat het 1 van de slechtst verkochte producten van Roland is. De doelgroep die dat soort functionaliteit zocht, waren vooral toetsenisten en die kochten dan ook de key versie. De XT had als module praktisch geen bestaansrecht. Maar helaas is het bij de XT niet een kwestie van ‘toekomstige classic’ zoals de 303 en 909’s ooit een sales ramp waren.
 
Op ebay kleinanzeigen staan er een paar te koop aan 1500-1600 euro. Maar zoals eerder aangegeven.. een V-synth XT zat altijd al een beetje rond de 1000 tweedehands en dat is in een paar jaar tijd (en vele nieuwkomers op de markt) niet zomaar veranderd.
Ik hou de mijne maar gewoon in mijn DSP-synth verzameling :) hij is compact en kan ik em afentoe nog eens gebruiken.. het ding eindeloos lang te koop zetten heb ik al helemaal geen zin.
 
Ik denk dat er niet veel van verkocht zijn. Dat weet ik echter niet zeker.

Qua sound design vind ik 'm uniek, maar niet qua sound. Ik heb er wel een overwogen, maar om die reden - de sound - niet gekocht.

Als je 'm nog (regelmatig) gebruikt: houden.
Of als hij niet in de weg staat (of als je het geld niet nodig hebt): houden.

Als je van de (vintage) Roland sound houdt (wat mij betreft): JD-990

En een D-550 en een MKS-70/80 zou ik niet verkopen (als je die hebt).

Ik begrijp dat het een moeilijke keuze is (want ik doe ook niet graag wat weg). Het wordt tijd dat ik ook hier eens wat opruim. :D

Voor een goede prijs zou ik 'm verkopen....

Succes met je keuze! :)
 
Back
Top