Hardware midi sequencer.... te veel keus, welke dan?

RS7000 (en RM1x) blijft voor mij de beste hardware standalone MIDI sequencer.
Heb ooit een RM1x in een opvlieging gekocht, maar na het afspelen van een presets zoiets van dat is niet mijn muziek. Volgens mij moet ik die bak eens helemaal leeggooien en vanaf 0 beginnen.
 
RS7000 (en RM1x) blijft voor mij de beste hardware standalone MIDI sequencer
Heerlijk die SCSI poorten en floppy drives.... Doet me denken aan mij Atari tijd. Met cubase. Werkte prima overigens.
Solderen is niets voor mij. Dus wellicht een 2e hands om te proberen. RM1x is betaalbaar voor "proberen". Tot nu toe vind ik de Toriaz Squid het meest interessant voor een nieuw apparaat.
 
Als je over een daw al zegt .alleen als t niet anders kan. Vind ik,maschine een vermelding waard. Met de schermen kan je je laptop dicht vouwen. Schijnt t .

Ik wist niet dat de machine tegenwoordig ook lekker werkt met MIDI, ik kan me dan best voorstellen dat het een mooie optie is icm een niet al te duur laptopje.
 
Paar dagen mee geprutst en maschine stuurde al mijn synths aan. En zijn er meer dan 24. Enige nadeel: herkend geen 2 roland midi patchbays via usb. Ziet er maar een. En heb bug gemeld dat hardware drum comp geen restart doen maar verder lopen bij stop starten. Enkel mijn 808 doet t wel. 707 en r100 niet.
 
maschine stuurde al mijn synths aan
maschine MK1 / maschine MK2 / maschine MK3? Ik las ergens dat maschine MK1 geen externe midi aanstuurt.... maar dat zal met een firmware op zijn gelost?
 
Nektar AURA Beat Composer USB/midi pad controller / sequencer
Dit leek me wel een aardig ding met alleen midi DIN out. Dat is genoeg.
In de winkel (Rotterdam) zag ik de demonstratie. Maar ik heb hem nog niet gekocht dus kan ik er verder weinig over vertellen.
Met elektronica onderdelen heb ik zelf het een en ander geknutseld en dat werkt ook. En veel goedkoper.
Daarom wacht ik het even af.
 
Zoveel keus...
en die dingen kunnen heel lang meegaan...
dus tweedehands?
nóg meer keuze...:okdan: en toch :?:)
 
Ik had een Cirklon (had ik nooit moeten verkopen, enige unit waar ik echt spijt van had verkocht te hebben)
heb nu Toriaz Squid, NDLR, SQ-64
Volgende maand Oxi One er bij
sta op de lijst voor Cirklon 2

en dan natuurlijk alle step sequencers en arps op de synths zelf.
je voedt alles één master midi clock en je komt tot zo veel interessantere niet lineaire resultaten.
 
Ik zag gisteren (6 Nov 2021) op eBay.de een Cirklon 2 met CVIO. Nog helemaal nieuw-in-doos en onuitgepakt. Verkoper uit de UK, vraagt wel 3500 UKP voor het beestje maar als je er echt een wilt hebben is het wegnemen van wachttijd misschien de extra kosten voor je waard: Cirklon op eBay 6 Nov 2021
 
Tja de euro devalueert maandelijks… 30 jaar geleden was 800 euro een dik maandloon.
 
30 jaar geleden had je nog geen euro. en 1700,- gulden was in die tijd minimum loon ongeveer voor een volwassene.
 
Nog steeds ben ik tevreden met de synt`s die ik heb. Noodzaak voor andere dingen te kopen zie ik niet.
Zo rekende ik uit dat ik 8 + 4 + 4 + 4 + 6 + 6 = 32 maal X gelijktijdig multitimbraal zit soms ten koste van de polifoniteit (<woord is niet te vinden met google) < `k bedoel de hoeveelheid toetsen die aangeslagen wordt die je dan nog hoort voordat de eerdere toetsen weer uitdoven. Maar de meeste zijn tweedehandsjes met goed geluk gekocht wel altijd in een winkel.
 
30 jaar geleden had je nog geen euro. en 1700,- gulden was in die tijd minimum loon ongeveer voor een volwassene.
In 1973 verdiende ik F550 gulden per maand toen kocht ik een synthesizer van F2300 gulden. Roland SH-1000 bij Saris Rotterdam (west) iets anders bestond nog niet bijna in die tijd.
Dat was de tijd dat de welvaart enorm toenam. Een rijke pa en nog eens het meeste de studie van m`n jongere broer kwam ook van mij.
Reden om me daarna niet meer in zo`n avontuur te storten.
 
Lekker oud draadje!
Ik ben benieuwd waar de topic starter uiteindelijk voor heeft gekozen.
En om de opsomming compleet te maken, een Yamaha QY700
 
Back
Top