Hardware midi sequencer.... te veel keus, welke dan?

Flyingcow

Ingeburgerd
Lid sinds
17 september 2017
Berichten
33
Beste allemaal,
al enige tijd zoek ik een hardware midi sequencer. Genoeg keuze, maar daar is gelijk het probleem... welke dan? Ik heb best wel een verzameling apparaten die ik graag wil aansturen met één centraal station. Nu doet elk apparaat een stukje. Wellicht heeft iemand een gouden tip? Ik wil minimaal 16 midi kanalen(dat is maximaal, toch?) minimaal 64 steps en de mogelijkheid om songs te maken. Dit is erg belangrijk! En je moet alles kunnen "saven". Je zou zeggen, doe niet moeilijk: gewoon een laptop met DAW. Maar dat dus echt als het niet anders kan. De prijs wil ik rond de 500 - 800 euro houden.
Ik wil deels Eurorack aansturen (3 kanalen, hoeft geen CV) en deels diverse Synth/sound modules (3 stuks) waarmee ik phrases wil inspelen met de Keystep. De rest via midi sync (groovebox e.d.) Via Google is er een hoop informatie, alleen gaat dat mij des te meer laten twijfelen.

Momenteel gebruik ik als sequencer (en deze zijn niet helemaal wat ik zoek qua sequencer)

Elektron Digitakt (8 kanaals) geen echte song mode
Elektron Octatrack MK1 (8 kanaals) workflow is voor mij te lastig, gebruik ik nu als vocal track sampler.
Korg Electribe 2 (16 kanaals) .....


Alleen de Digitakt wil ik houden, de rest is optioneel aan vervanging toe. Ik denk zelf aan:

Beatstep Pro
1010 Music blackbox (heeft als voordeel dat het ook een sampler/synth is)
Squarp Instruments Pyramid
Toraiz Squid Multitrack Sequencer


Ik hoop dat iemand mij een "gouden" tip kan geven of zijn/haar ervaring met een specifieke squencer kan delen. Ik kom er in ieder geval niet uit vanwege de grote keuze (elk heeft voor en nadelen).
 
1 tip, less is more.

Wat ik uit je bericht opmaak is dat je een dure vocal track sampler hebt.

Misschien een idee om je digitale gear te verkopen en je budget voor een sequencer te vergroten?
Je hebt immers eurorack en daar kun je ook een sampler in stoppen.

Wellicht kun je dan iets van dit level beschikbaar maken https://www.sequentix.com

Anders gewoon paar Beatsteps pro met een keystep. Niet te moeilijk en wat minder gepriegel dan Eurorack sequencers
 
Eens! Less is more. Ik was bij de octatrack uitgekomen vanwege de Sequencer + Time streching mogelijkheden. Maar voor mij geen werkbare workflow dus.

De Cirklon Sequencer is een optie, alleen slecht verkrijgbaar. En ik wil geen Eurorack sequencer. Gewoon het kastje wat je er voor neerzet. Nog een optie: Akai MPC Studio Black. Lekker goedkoop;)
 
Deluge, wow! Wel eens voorbij zien komen... ook niet goed verkrijgbaar. Toriaz Squid....lijkt mij dan voor voorlopig de beste keus? AKAI MPC-X lijkt mij prachtig, maar de prijs..... en te veel een "console".
 
ziet er goed uit. Lijkt mij wel een "overkill" apparaat. Maar ik ga er in duiken.
 
Wat wel duidelijk is, is dat ik meer een Midi Arranger zoek dan een midi Sequencer ;)
 
Als ik jou was kocht ik 2e hands maschine. Probeer , bevalt t niet geld terug
 
RS7000 (en RM1x) blijft voor mij de beste hardware standalone MIDI sequencer. Zeker de moeite om eens te bekijken. Helemaal als je meer voor gewone liedjes structuur gaat. Heb ook een tijdje een Octatrack gehad en daar merk je dat Elektron toch een andere doelgroep in gedachte had bij het ontwikkelen van dat instrument. Ontzettend creatief apparaat, maar om echt meerdere liedjes mee te maken en live te spelen minder handig dan bv de MPC Live. MIDI vond ik op de OT beduidend minder goed uitgewerkt dan op de RS7K of MPC.
 
klinkske Als stand alone MIDI sequencer?

Als je over een daw al zegt .alleen als t niet anders kan. Vind ik,maschine een vermelding waard. Met de schermen kan je je laptop dicht vouwen. Schijnt t .
 
Back
Top