ultimate patches Roland D05

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
615
Locatie
rotterdam
omdat ik de Roland D05 niet echt een synth vind om makkelijk geluiden mee te maken denk ik erover om de 2 soundbanks van Ultimate Patches te kopen.

Wie heeft deze banken gekocht en kan me vertellen of ze de moeite waard zijn ?
 
Ik ken de specifieke patches niet, maar er zijn zoveel D-50 patches gratis beschikbaar, letterlijk duizenden.
Bovendien heeft forumlid Legowelt een hele fijne soundbank gemaakt voor de D-05.
 
Ik gebruik Patch Base op de iPad en dat werkt voor mij redelijk.
Ik overweeg een Dtronics DT-01, maar kan er nog weinig gebruikerservaringen over vinden.

DT0105.jpg
 
Volgens mij kun je de Roland Cloud versie ook gebruiken als editor en librarian, maar ik weet niet of die ook buiten de demo periode blijft werken (sommige van die Roland plugs produceren dan ruis of stilte, maar als je alleen de edit functie gebruikt heb je daar geen last van).
 
Zag dat patchbase voor MAC os er nu ook is en ga dan zeker eens kijken of het iets voor mij is.

maar die ultimate patches klinken op youtube duidelijk anders dan de meeste patches die ik voor de D05/D50 ken.

Wel vind ik het nadeel van ultimate patches dat de patches die niet in de demo te horen zijn vaak ook niet de moeite waard zijn.

Heb eerder met patches voor de JDXI meegemaakt dat driekwart van de patches niet om aan te horen waren.
 
ik heb de roland midi controller te koop mocht dat iemand interesseren. PG 1000
 
Goede zaak dat Patch Base er nu voor de Mac is, eindelijk een complete, recente en stabiele editor voor mijn JV-1080 :okdan:
 
Back
Top