Korg Volca Keys of Korg Volca FM

Adrisynth

Nieuwkomer
Lid sinds
11 september 2019
Berichten
5
Locatie
Eindhoven
Helloooo

Momenteel wil ik mijn Korg Volca Sample graag aanvullen met een synthesizer. Omdat ik erg content ben met de Korg Volca serie tot nu toe wil ik mijn pasgeboren collectie aanvullen met een synthesizer uit deze serie. Ik twijfel nu over de Korg Volca Keys of de Korg Volca FM. Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat de Keys wat makkelijker in gebruik is maar minder mogelijkheden heeft en de FM juist wat lastiger is maar meer mogelijkheden heeft. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Klopt dat een beetje wat ik hier zeg?
 
Last edited by a moderator:
Ken deze niet persoonlijk, maar de indruk die ik krijg van demo's is dat die twee elkaar goed aanvullen. Welke je ook zou kiezen, grote kans dat je na verloop van tijd die andere ook wilt. :)
 
Weet niet welk genre jij speelt,maar hier een stukje ambient met deze twee. Die doen het goed samen, denk ik.

 
Ja, dat denk ik ook. Met de Volca Sampler die je al hebt zou je mooi setje hebben. Als ik voor de keuze stond, dan waarschijnlijk eerst de FM die ik zou kopen. Kan me voorstellen dat die wat lastiger is om goede, bruikbare geluiden uit te krijgen. Heb je dat in de vingers, een latere aanvulling met de Keys zou dan vrij naadloos moeten gaan.
 
Thanks voor jullie reacties! Ik ben gegaan voor de Keys :) Kon ik mooi 2de hands op de kop tikken en toch meer de sound waar ik voor wil gaan heb ik het idee.

Maar goed, ik gok dat het niet lang zal duren voordat de FM zal worden toegevoegd haha.

Thanks!
 
Back
Top