Hoe maak je eigenlijk hiphop?

En deze volgde uiteraard een paar jaar later:

220px-BackToTheOldSchool.jpg

En dat album gaan ze bij urban matterz in zijn geheel live spelen. Baal er van dit ik dit mis. Wel een van de beste albums die Mantronik ooit heeft geproduceerd.
 
Hop Hop so underated, wel de grootste muziek stroming op dit moment. Rock is ingehaald. :) Hip hop is zo breed, de invloeden zijn nu te vinden van klassiek, contemporary, jazz to pop.
Net nog een album van 'a tribe called quest" gekocht. Anderson .Paak Vet!

The pharcyde vet!
 
Hiphop maak je niet, Hiphop ben je (of niet) 8>

Klinkt goed. Maar ik ben het geloof ik niet met je eens :) Als je alleen maar met hiphop bezig bent zal dat je muziek vast ten goede komen. Maar er zijn ook veel voorbeelden van artiesten die opeens succesvol een ander genre kozen. Jamie Liddel die vroeger techno maakte. En opeens soul ging maken en een wereldhit scoorde met 'Another Day'. Volgens mij kan dat juist wel verfrissend werken. Iemand van buitenaf die met nieuwe ideeën komt.
 
Ach ja, je zegt in je OP iets met "country-loopje" en HipHop beat... is er laatst niet zo'n figuur die een gigantische hit heeft met Old Town Road op een paard o.i.d., het kan dus zomaar.
Anyway, ik luisterde in jaren 80 o.a. naar b.v. Decibel Radio waar men toen de nieuwste 12 inches draaide met drumcomputer-muziek & electro-melodietjes en later met oude soulfunk-samples.
Ik vond het te gek, was totaal wat anders en had een behoorlijke creativiteit samen met dat street-art; body poppin' breakdance / graffiti.
Was zelf niet zo'n 'straat jongen' maar de muziek trok mij wel. Had singeltjes van RockSteadyCrew en Rockit van Herbie Hancock (geweldige videoclip).
Later min-of-meer fan van De La Soul en aanverwanten dat was nog gewoon leuk totdat die gangsters (behalve dan Guru) de boel verklooiden, maar gelukkig waren er nog DJ Shadow en ColdCut/NinjaTune.
:dj:
 
Dit is ook wel iets waar je wellicht wijzer van wordt... (mooie serie van Vox, Earworm) [h=1]How J Dilla humanized his MPC3000[/h]
 
Op Netflix staan drie seizoenen van hip hop evolution. Waar soms ook stil wordt gestaan bij producers. Zeker een aanrader voor de liefhebbers.
 
Back
Top